Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Krankzinnig idee.

U leest om dit moment het verhaal Krankzinnig idee gepost door savine vd Stroom 13. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: savine vd Stroom 13
Gepost op: 2007-7-21

Verhaal:

Krankzinnig idee
Sara en ik liepen door een donker bos. De hemel was rood en er was geen ster te bekennen. Het hele bos joeg ons angst aan. Overal kraakte er wel iets of er vloog plots iets uit een boom. Opeens kwamen we een donkere, spookachtige toren tegen. Je kon gewoon voelen dat die toren kwaad en angst uitstraalde. Sara stopte met lopen en bleef met open mond en met angst in de ogen kijken. Ik stopte ook en had de zelfde gevoelens als Sara. Opeens kwam Sara met een krankzinnig idee. Zullen we naar binnen gaan? Wat, ben je gek, straks uh... is daar iets engs binnen. Zoals wat? Ik kon daar geen antwoord op geven. Ik weet niet wat jij doet maar ik ga naar binnen"zei Sara met angst en opwinding in haar stem. En ze rende naar binnen. Ik bleef stomverbaasd staan en vroeg me af waar ze dat krankzinnige idee bedacht had. Maar ookal was ik doodsbang ik ging toch naar binnen. Ik wou Sara niet alleen laten. Toen ik binnen was voelde ik mijn knieen trilde en schrok al van het zachtste geluid. Ik haalde Sara in die opmerkelijk langzaam een trap op liep. Ben je daar eindelijk"fluisterde ze stoer. Maar ik kon de angst in haar stem voelen. Ik zei niks. We waren inmiddels twee trappen verder toen ik opeens geschuif hoorde. Ik sprong bijna een meter in de lucht. Sara had het ook gehoord en bleef als verstijfd staan. Het was vast de wind"zei ze naar een paar lange minuten van stilte. Ze slikte moeizaam en liep toen weer verder.Ik snapte niet waarom ze door bleef lopen en niet gewoon weer naar beneden ging. Vergeleken met dit was het bos net een gezellige aangename plek. Ik haalde diep adem en schuifelde voorzichtig verder. Ik was een paar treden verder toen ik opeens een hard gekraak hoorden vlak boven mij. Ik gaf een gil, meteen had ik daar spijt van en keek doodsbang naar boven. Sara was door mijn gegil gestopt met lopen en stond als versteend naast mij. Misschien was dit toch niet zo`n goed idee"mompelde ze met een trillende stem. Ik reageerde er niet op en bleef als gehypnotiseerd naar boven kijken. Plotseling en voordat ik het besefte kwamen de balken naar beneden. Op het laatste nippertje sprong ik opzij en knalde tegen Sara aan. Samen vielen we omver. VLiegensvlug herstelde ik me en krabelde verwilderd overeind en zette het op een lopen. Toen de balken omlaag kwamen had ik een glip opgevangen van iets gruwlijks, maar besefte Sara waarschijnlijk niet. Ondanks mijn angst, wat vreemd genoeg minder was geworden draaide ik mij om terug te rennen. Maar opeens kwam Sara als een speer omhoog gerend met vlak achter haar een bloeddorstige spin van ongeveer 2 meter. Sara rende mij voorbij en ik ving een glimp op van een grote snee in haar wang. Rennen"gilde ze nog op een sarcastische toon. DAt hoefde ze mij geen tweede keer te zeggen toen ik zag dat die spin als een bloeddorstige stier op mij afgestormd kwam. Ik draaide mij struikelend om en rende zo snel als ik kon achter haar aan. Ik had nog nooit zo hard gerend. Het zweet guste van mijn gezicht en door het hijgende, rogelende ademhaling van de spin werd ik er niet echt kalm door. Ik hoorde allemaal dingen achter mij kraken en breken en voelde erg opgejaagd en ging steeds sneller rennen, waar ik meestal door ging struikelen.We hadden al een stuk of acht trappen gehad en ik voelde dat ik bijna geen kracht meer in mijn benenen had. De spin leek nergens last van te hebben. OOk was Sara verdwenen en ik begon de hoop op te geven dat ik het zou gaan halen zonder verscheurd te worden door dat monster. Opeens waren er geen trappen meer alleen een recht vlak stuk. Een soort kleine hal beter gezegd. Achterin stond Sara in een soort lift op een knop te porren. Ze sprong bijna een meter in de lucht toen ze mij en de spin zag en ging als een idioot harder drukken. Snel keek ik even rond en zag dat er geen andere uitwegen waren. Shit, nu gaan we er aan"dacht ik half huilend van vermoeidheid en angst. Opeens struikelde ik en viel met een klap op de grond. De spin die vlak achter mij had gerend kon niet optijd remmen en knalde tegen mij aan. Ik schoot een meter achteruit en knalde vervolgens tegen Sara aan. We knalde eerst tegen de wand van de lift en vielen toen op de grond. Ik bleef als versufd liggen en Sara vloekte luid. De spin had zich vlug hersteld van zijn val en kwam op ons afgereind met een van zijn poten dreigen op ons gericht. Sara vloekte weer en duwde mij van zich, maar het was al te laat. De spin stond vlak voor de lift en zijn dreigende poot schoot richting Sara. Sara kon het nog net op tijd ontwijken. De spin trok zijn poot terug, maar net op dat moment schoten de liftdeuren dicht. De poot van de spin zat tussen de deuren. Sara reageerde heel snel en pakte een mes, dat aan haar riem vast zat en sneed de poot van de spin af. De poot viel op mij en ik sloeg het angstig van mij af. De spin slaakte een oorverdovende kreet en begon woedend tegen de gesloten deuren te dreunen. Meteen na de eerste dreun hoorde we iets knappen en de lift viel omlaag. We vlogen tegen de bovenkant van de lift en naar een paar secondes knalde we hard op de grond. Ik viel op Sara en ik hoorde haar "oef" zeggen. Sara schudde mij van zich af en trok mij overeind. Ik wankelde even, omdat ik nog steeds versufd was van die klap en greep me vast aan de muur. Sara pakte mijn arm en legde die over haar schouder. Samen strompelde we naar de uitgang van de toren en deden net of er niets gebeurd was. Maar wat we niet wisten was dat er een kudde spinnen verstopt zaten op onze ruggen wachtend op het moment dat ze konden bijten en het gif in onze lichamen konden verspreiden dat het ons van binnen uit weg zou verteren. EINDE!

Aantal keer bekeken: 3878
Waardering: 4.81 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 10 bezoekers online