Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Laptopfee ontmoet Xman.

U leest om dit moment het verhaal Laptopfee ontmoet Xman gepost door Chantal DeKeersmaecker. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Chantal DeKeersmaecker
Gepost op: 2007-5-20

Verhaal:

Laptopfee ontmoet Xman
Laptopfee ontmoet Xman


Frankfurt am Main, 17 mei 2007, half negen ‘s avonds,
Mijn verjaardag is morgen en ik zit ‘ver’ van huis vanwege mijn werk, eenzaam op mijn kamer.. De gedachte om over en weer te rijden met de ICE speelde deze namiddag wel door mijn hoofd, maar thuis wacht er niemand op me. Ik heb even geen zin om weer een hele avond beneden in het hotel aan de bar te hangen, en in de stad is er op woensdag avond weinig te beleven.
De roomservice is net een drankje en een haple komen brengen, me aangeboden door de hoteldirectie vanwege mijn verjaardag, echt een heel leuke attentie, alleen heeft de manager zich van dag vergist, mijn verjaardag is morgen, of beter gezegd : hij begint over pakweg een kleine twee en halve uurtjes. Nu ja, beter een dag te vroeg dan te laat denk ik terwijl de plateau wordt neer gezet op tafel, Ik geef nog een fooi en dan gaat de deur toe, ben ik terug alleen.
Wat kan ik nog doen vanavond , laptopfee mischien ? Even mijn laptop er bij nemen en kijken of er vrienden van mij on line zijn. Terwijl ik op MSN mijn contacten na loop, de mediaplayer geladen en wat klassiek geselecteerd, Rossini met een aantal bekende werken van hem.
Pech dus, niemand van mijn goeie contacten is on line, dan maar even rond neuzen op enkele chatrooms, het is tegenwoordig niet meer echt leuk op die virtuele kamers.
Als vrouw wordt je de dag van vandaag in zeven van de tien keren aan geklikt om iets te lezen in de zin van «ik ben geil, wil je cammen », de achtste is iemand die gewoonweg niks te zeggen heeft, de negende is blijkbaar te verlegen om een conversatie vlot te laten lopen, zodat het meer eenrichtingsverkeer lijkt en dan plots een nietszeggende nickname : ‘X_man’.
Deze past niet in de voorgaande rij, geen woord over cyber valt er te lezen, wel een grappige voorstelling » Ik ben een 35 jarige papa.. », dit lijkt me iemand die ik niet onmiddellijk moet weg klikken, er wordt behoorlijk wat over en weer getypt en het is echt lekker, vlot , plezant… « Ik ben een 29 jarige nog niet mama », « als jij de papa bent, dan is daar ook een mama » en zo vlot het gesprek, elke zin is zinnig en humoristisch, we voelen mekaar blijkbaar snel aan, hij vraagt ook niet om naar msn te gaan, dat is een goed teken. Door dat we elkaar blijkbaar goed aanvoelen weten we beide eigenlijk elke keer het antwoord al nog voor we het moeten lezen op onze schermen. Op een bepaald moment typt hij »ik maak me een beeld van jou, met krulspelden, een badjas en pantoffels.. » Geämuzeerd door wat ik net lees typ ik de url van mijn weblog in zodat hij een foto van me kan zien en zijn reactie hierop doet me in lachen uitbarsten. Blijkt dat ’X_man’ net gisteren ook een blog is begonnen en we wisselen verdere URL’s uit zodat ik een kijkje kan nemen. De chattalk is nu echt goed op gang en we hebben er beide duidelijk plezier in, dit wordt echt een leuke babbel, we hebben mekaar wat te vertellen. Omdat ik meer werk heb met het dicht klikken van ongevraagde prive- gesprekken besluiten we toch maar te verkassen naar msn zodat we rustig zitten. Benieuwd hoe mijn gesprekspartner er uit ziet , zou er een foto staan van hem ? Nee , een van de standaard beeldjes van msn is de voetbal, die staat er, mijn foto kent hij al van uit mijn blog. Hij vraagt me « ben jij dat echt op die foto ? ik wist niet dat er zo’n knappe vrouwen bestonden in oost vlaanderen », waarop ik bevestigend antwoord en erbij zeg « jij bent ook niet mis, zo schoon rond en wit met die blauwe vijfhoeken… dat flateerd u » De sfeer is echt gemoedelijk. Na dat het gele badeendje ook de revue passert, samen met een humor-vol gesprekje over badeendjes op de rand van de douche krijg ik een foto van hem te zien, en nog een met zijn kids bij hem, zelfs een foto van zijn ega laat hij me zien, dit is duidelijk iemand die gewoon een leuke babbel wil over zinnige alledaagse dingen, grappige en ernstigere zaken. De kilte is plots weg uit mijn hotelkamer, ik voel de warmte afstralen van elk woord dat we wisselen. Dingen die we graag doen en een beetje filosofie over het leven komen aan bod, er worden zelf heel priveeë dingen verteld en we hebben steun aan elkaar als we over de mindere periodes van onze levens vertellen, gevoelige snaren beroeren.
Hier gebeurt het wondere van het net, twee mensen van vlees en bloed, warm en ver van elkaar verwijderd en toch zo close dat we elkaar aanvoelen alsof we reeds jaren vrienden zijn. Als we onze musicale voorkeuren uitwisselen vertel ik hem dat Rosinni in de mediaplayer zit, maar dat ik even graag de Rolling stones of Pink Floyd weet te apprecieren. « Mag ik je een liedje doorsturen » vraagt hij, « Tuurlijk mag jij dat » zeg ik. « Iets nederlandstalig, ik weet niet of je Paul Deleeuw kent » zegt hij. « ook goed, ‘k’heb je graag’ of nee, ‘k’heb je lief’ , dat is het ! » antwoordt ik, er gaat een heel warm gevoel door me. « als je er naar luistert, moet je gewoon maar eens je ogen dicht doen, en denken dat er in de wereld iemand is die zoveel voor je kan betekenen.�,� je krijgt het dan lekker warm� zegt X_man, ik ken ondertussen al lang zijn naam en het geeft me binnenpretjes bij zijn laatste zin. Rossini moet plaats maken voor wat me toe gestuurd is en ik geniet intens….
Middernacht is voorbij, zelfs het eerste uur van de nieuwe dag is al voorbij getikt, het is 17 mei, vandaag ben ik jarig en ik heb net het mooiste cadootje sinds lang gehad: k’heb je lief
Speels breng ik de speciale betekenis van deze dag ter sprake en er worden virtuele kusjes en knuffels gewisseld, ons gesprek zal nog een tijdje duren.
Als we ergens in de vroege uurtjes met veel moeite afscheid nemen en het chatvenster sluiten voel ik me intens blij en gelukkig, het woord ‘geil’ is niet voorgekomen in ons gesprek, ik weet dat mijn vriendenkring vannacht met een warm teder iemand uitgebreid is, waar jij of ik ook zijn in de toekomst Je zal nooit ver weg van me zijn.
Bedankt voor je warme vriendschap Xman.

Je Laptopfee,

Chantal





Aantal keer bekeken: 2711
Waardering: 6.50 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online