Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Lauren.

U leest om dit moment het verhaal Lauren gepost door L. Priem. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: L. Priem
Gepost op: 2011-3-9

Verhaal:

Lauren
Inleiding:
Lauren is niet echt een doorsnee-meisje, ze is een nerd, woont op het platteland en doet aan helpt ze bij mvr. Essi, hun verpleegster. Natuurlijk moet net zij op een van de meest populaire jongens van school vallen, Zack. Lauren vindt het onmogelijk, want hij weet niet eens wie ze is.

Hoofdstuk 1:
Langzaam sloot Lauren haar kluisje en richtte zich tot Annet, die haar net een vraag had gesteld. Lauren had haar alleen niet gehoord want ze was aan het denken aan Zack. 'Sorry wat zei je, ik heb het niet goed verstaan.' Annet keek een beetje verbaasd en antwoordde: 'Ik vroeg hoe we dat vrijdag gingen doen met fietsen.' Oh ja, het fietsen dat was ze helemaal vergeten, vrijdag was het de feestdag van de heilige van hun school en hoefde ze maar 2 uur naar school. Annet en Hannah, een andere vriendin, zouden na die 2 uur meekomen naar haar huis. Lauren was wel blij dat ze eindelijk in het tweede jaar zat. Nu hoefden ze dagen tenminste niet meer naar huiswerkbegeleiding, een vaste naschoolse activiteit voor de eerstejaars. 'Ik dacht dat we heen gewoon met de trein zouden gaan en dat jij en Hannah op de terugreis met Hannah's moeder of vader meekonden, zei komen toch langs jouw woonplaats.' Ze antwoordde: 'Ja dat is wel waar, misschien is dat het beste plan.' Samen liepen ze naar de slaapvertrekken op de campus waar ze door de week school hadden en woonden. Eens in de maand mochten ze een weekend naar hun ouders. En sommige ouders vonden dat al te veel. Deze keer viel de feestdag van hun school samen met het weekend dat de kinderen naar huis mochten. Met de trein zouden Annet en Hannah mee naar Lauren's boerderij op het platteland gaan. Daar zouden ze allemaal leuke dingen doen die je alleeen daar kon, zoals op een quad rijden en strodoolhoven maken. Een mooie plek om te wonen, maar Lauren was er liever niet.

Hoofdstuk 2:
Bij Lauren thuis was het niet helemaal perfect. Haar ouders woonden als sinds Laurens geboorte samen in het huis waar ze nu nog steeds woonden. Op zich klinkt dat perfect, maar hierdoor had Lauren van niks ervaring meegekregen. Want ja, hoe kun je nou goed leren zoenen op een dorpsschooltje met 80 leerlingen? Daarover was Lauren al heel vaak kwaad geworden op haar ouders, want ze wou veel meer vrijheid en wou kleren die niet uit het jaar nul stamden. De laatste keer dat ze zo'n erge ruzie hadden gehad was in de zomervakantie voordat ze naar de middelbare school ging. Toen waren haar ouders zo boos dat ze haar hadden aangemeld voor de Bonifatiusschool, een van de vele kostscholen die hun land bezat. Maar omdat ze toch best wel bezorgd over haar waren kreeg ze wel de beste kamer, een eenpersoonskamer die net zo groot was als een normale 3-persoonskamer en een eigen badkamer met bad, douche en sauna. Op de hele campus waren er 10 van die kamers. Ze waren allemaal bezet, behalve degene die zij had natuurlijk, door verwende meisjes met 5 koffers vol kleren en dure telefoons. Sinds dat ze naar de Bonifatiusschool gestuurd was, waren haar ouders meer kenissen dan echt haar ouders. Daarom was ze liever op de campus bij haar vriendinnen dan thuis. Toch verheugde ze zich er deze keer op. Ze had een prachtrapport dat ze aan haar ouders kon laten zien, haar vriendinnen gingen mee en haar moeder had verteld dat Yara, haar lievelingshond, puppy's had gekregen. Hopelijk waren ze net zo schattig als Yara zelf, haar enige maatje thuis.

Hoofdstuk 3:
Annet en Hannah zaten bij Lauren op haar kamer. Annet was net teurg van haar bijles. Ze waren hun plannen voor vrijdag aan het maken. 'Zullen we ook gaan wandelen in de bossen?' Vroeg Annet. Annet was opgegroeid in het hartje van Londen, maar hield heel erg veel van de bossen. 'Natuurlijk doen we dat, onze bossen zijn de beste van heel de wereld!' Opeens hoorde we een harde knal buiten. Snel renden we naar het raam om te kijken wat er aan de hand was. Buiten waren een stel eerstejaars in een boom geklommen en de oude rotte boom was doorgezakt. Daardoor was de klap gekomen. Opeens begon een jongetje heel hard te schreeuwen: 'Henry! Henry! Zeg eens iets, wat doet er pijn?' Een van de jongens die niet naast de boom had gestaan had de boom op zijn been gekregen. Als hulpverpleegster wist Lauren meteen dat het been gebroken was. Snel klom ze door het raam. 'Stop, raak hem niet aan en laat hem niet bewegen. Een van jullie moet mevrouw Essi gaan halen terwijl ik hem verzorg.' Meteen nadat ze dat gezegt rende er een rood mollig ventje naar mevrouw Essi. Lauren haalde samen met de overgebleven eerstejaars de rotte boom van het been van de jongen. Toen de boom eraf was zagen ze pas hoe slecht de jongen er aan toe was. Hij bloedde en zijn been lag in een rare hoek. Snel trok ze haar vest uit bond hem om het been van de jongen. Daardoor werd het bloed een beetje gestelpt. Daarna legde ze de jongen zo stabiel mogelijk. Toen Lauren net klaar was kwam mevrouw Essi aanlopen. Mevrouw Essi was een van de weinige leraren die iedereen aardig vond. Ze zorgde voor iedereen en als je hoofdpijn had schreef ze een briefje voor je. Ook toen ze een nieuwe hulp had ze lauren gekozen in plaats van de gemene Gertrude, ook al was Gertrude beter in het verbinden van wonden. Essi had liever de goede sfeer behouden dan dat ze een assistent die de spalk net drie millimeter rechter legde. Daarom hield iedereen zo veel van haar, ze deed alles voor een goede sfeer. Toen Essi de jongen zag begon ze meteen met de brancard die een mollige jongen voor haar had meegebracht. Essi legde de jongen er voorzichtig op en bracht samen met Lauren de jongen naar het hospitaal van de school. 'Goed gehandeld, Lauren' zei Essi, 'alleen zou ik volgende keer niet uit het raam springen.' Met rode wangen keek Lauren terug. Die sprong was inderdaad wel een beetje stom geweest. Maar wel nodig, anders waren de jongen zijn benen nu misschien verlamd geweest en had hij zijn leven in een rolstoel gezeten. Gelukkig werd de jongen naar het ziekenhuis gebracht en kwam hij er vanaf met een vleeswond en een gebroken been.

Hoofdstuk 4:
Zack had net moeten nablijven. Hij had peper in het meel van de kookclub gedaan. Hij wist niet wie hem had verraden, maar zijn vrienden zeiden dat Annet, een meisje uit de gymnasiumplusklas het had gedaan. Ze hadden haar langs zien lopen toen ze op de uitkijk stonden terwijl Zack de peper door het meel deed. Hoewel het niet Zack's idee was geweest, had hij toch moeten uitvoeren. Het had Zack wel grappig geleken als de meisjes van de kookclub met vuur uit hun monden door het lokaal zouden rennen. Helaas was het niet zo ver gekomen. Iemand had hem verraden en had hij moeten nablijven. Maar vanavond was er een feestje in de kamer van Ruby, de beste vriendin van Natalie, zijn vriendinnetje. Het hele jaar was uitgenodigd want Ruby en Natalie hun kamers hadden een tussendeur dus kon iedereen makkelijk in hun grote kamers. Ze hadden twee van de tien supergrote slaapvertrekken die er waren. Volgens Eric, zijn beste vriend kostten die kamers drie keer het normale schoolgeld. Dus alleen rijkeluis kindjes hadden die kamer. Zijn ouders waren ook niet de armsten, maar hij hadd het juist gezellig gevonden om samen met Eric en Caleb op een kamer te zitten. Nu konden ze tenminste nog een beetje lachen. Natalie had tijdens de les gezegd wat hij aan moest trekken, dus trok hij dat maar. Nu kostte het hem geen tijd. Hetgene waar hij zich echt zorgen over maakte wat er zou gebeuren als ze ondekt zouden worden. Een feest vond de directie niet erg, maar hij had van Natalie gehoord dat er ook drank zou zijn. Dan zou Clive waarschijnlijk niet komen. Clive was aardig en kon flink uit de band springen, maar als hij op school was kon hij dat nooit. Clive zat in de gymnasiumplusklas. Als hij ook maar een keer de regels overtreedde moest hij naar een normale klas. Waarschijnlijk zou hij ook zijn studiepunten kwijtraken. Iets wat Zack totaal niet boeide, wat kwam dat kwam. Hij hoefde alleen maar over te gaan.

Hoofdstuk 5:
Lauren ging samen met Hannah en Annet naar de les. Toen ze net bij het lokaal waren, moest Lauren alweer terug naar haar kamer omdat ze haar werkboek en agenda vergeten was. Snel rende ze over de campus zodat ze nog op tijd bij de les zou zijn. Toen ze snel haar agenda en werkboek pakte zag ze nieuwe jasje. Misschien zou ze het vanavond aandoen als ze samen met Clive, Jonathan en Jules naar het feest van Ruby en Natalie gingen. Helaas moesten ze wel weg als er drank was. Ze had gehoord dat het dan altijd heel erg gezellig was. Ze liet het jasje liggen rende door naar de les. Op een afstandje zag de klas 2B staan, een van de lagere klassen van de Bonifaciusschool. Gelukkig zat ze niet in die klas. Dan zou ze enkel achter de kassa kunnen werken of zoiets vergelijkbaars. Toen ze hijgend bij het lokaal aankwam was de leraar er gelukkig nog niet, als ze nog een te laat kwam moest ze nablijven. En daar had ze geen zin. Van de hele klas was zij misschien de meest chaotische. Niet dat ze dat zo erg vond, ze mocht dan wel chaotisch en ze was niet zomaar stil te krijgen, maar ze was wel aardig en had respect voor de leraren. Als ze dat niet was geweest had ze nu 3 keer zo vaak moeten nablijven, want leraren matsten haar vaak. In de les waren ze met zijn allen aan het praten, het was duitse les. In plaats er iets van te zeggen, praatte de leraar gewoon mee. Duits was hun favoriete vak, want de leraar behandelde hun als gelijken en niet een stel kleine kinderen die niks snapten en jasjes, stoeltjes, tasjes en boekjes hadden. Alhoewel, hun klas was wel braaf. De verhalen van anderen horende, had een leraar echt mazzel hij ons les mocht geven. Ze hadden zelf gehoord dat mensen in de zesde die een invallerares hadden betast. Dat was een van de vele redenen dat iedereen de 'nerds' les wou geven. Maar Lauren en haar vrienden waren dat niet. Van de 34 leerlingen was haar vriendengroep (6 meisjes, 4 jongens) niet echt 'nerdachtig' ze hadden allemaal wel een mondje. En Clive zat buitenom de lessen bij de hoogste vriendengroep, Jules werd door iedere leraar gehaat, Jonathan had op letterlijk alles een een antwoord en zijn 'reserve' vriend was volgens hem een meisje maar zijn schattige lach had hem tot nu toe gered. En Lauren was een chaoot, Maddie kon nooit stoppen met praten en Annet nooit met lachen. En de rest praatte en lachtte gewoon veel. Het enige verschil met een normale klas was dat wij goede cijfers haalden. En nog een klein beetje respect hadden.

Hoofdstuk 6:
Zack liep langzaam de gang op. Hij had zin om naar het feest te gaan. Als hij naar de feesten van Ruby en Natalie ging was hij vaak in de badkamer van Ruby. Daar was de drank en mocht gerookt worden omdat Ruby altijd heel veel parfum spoot na het feest en de rook niet ontdekt werd. Veel mensen vonden het vreemd dat hij rookte, omdat hij veel aan hockey en polo deed. Sport en roken ging volgens veel mensen niet samen. Hij vond het wel gaan. Het was echt niet dat je er erg dik van werd want Natalie en Ruby waren superslank. Dat drinken was zeker weten schadelijker, ookal deed hij net zo erg aan mee. Maar als Natalie en haar vriendinnen een beetje ophadden, was het altijd heel heel erg gezellig. Ze mochten dan misschien dan in de tweede zitten, verder dan zoenen waren ze toch echt wel gegaan. Maar seks, dat niet. Hij wou dat bewaren voor een speciaal iemand. Natalie was een geweldig vriendinnetje, maar niet speciaal. In Zack's ogen was ze een beetje doorsnee. Maar dat zou hij nooit aan haar vertellen, want dan waren ze meteen klaar. Opeens liep er iemand achter hem. 'Hey Zack! Wacht eens even!' Clive kwam achter hem aan. 'Ga jij ook eerder naar Ruby en Natalie?' vroeg Clive. 'Ja, dat had Natalie gevraagd. Moest jij van Ruby komen?' 'Inderdaad, Ruby vraagt de hele tijd of ik wil komen. Best wel irritant kinds eigenlijk. Maar tegen een fijn avondje zeg ik geen nee.' Zack lachtte zacht in zichzelf. Zoiets had hij wel verwacht van Clive, tegen een avontuurtje zei hij geen nee, maar meer dan dat werd het bij hem niet. Gelukkig was hij anders. Toen Zack en Clive klaar waren met helpen (spullen opbergen en afdekken) gingen ze alletwee met een meisje mee. Zack had gemerkt dat Natalie al heel de avond al een beetje vreemd deed, dus hij verwachtte geen fijn gesprek. Toen ze zaten pakte Natalie zijn hand en zei: 'Lieve Zack, je bent een schat en een leuke jongen, maar ik voel niet echt meer een connectie tussen ons.' Connectie, dacht Zack, dat is het slimste woord dat ze tot nu toe ooit gezegt heeft. Ze ging verder: 'Dus ik denk dat het helaas over is tussen ons, maar omdat het feest dadelijk is, zijn we dan nog wel samen. En je mag geen drank binnenkrijgen, want dan zeg je misschien iets en ik heb gehoord dat de coach surveilleerd. Dus als je gesnapt wordt je uit beide teams gezet.' 'Daar zal ik me aan houden.' Hij had eigenlijk goed willen drinken maar gedumt worden en uit het team gezet worden in hetzelfde weekend is een beetje falend. Een halfuur later stroomde de tweedejaars. Op school was het zo dat als je niet uitgenodigd was, dan kwam je ook gewoon niet. Daarom waren er geen mensen van andere jaren. Zack ging naar zijn vrienden. Ze stonden te wijzen naar iemand uit het groepje van Clive te wijzen. 'Naar wie wijzen jullie?' 'Dat is Annet, het meisje dat je verlinkt heeft.' antwoordde Caleb. 'Hoe denk je dat je haar terug gaat pakken?' 'Weet je zeker dat zij het was?' 'Nee, maar als ze het heeft gedaan heb je haar wel goed te pakken. Ik zal het wel voor je doen.' Zei Eric. Eric liep naar Clive en begon met hem te praten. Terwijl hij met Clive aan het praten was maakte hij een flesje open. Het was sambal gemixt met jenever. In een dolle bui hadden Eric en hij het wel eens gemaakt voor als ze erge ruzie hadden. Toen Annet even haar glas neerzette deed Eric het in haar glas. Eigenlijk had Zack het niet willen doen, want ook al had ze het gedaan, ze was wel een vriendin van Clive. Een paar seconden later pakte Annet het glas en nam een grote slok. Eric bleef zonder te blozen doorpraten met Clive. Toen begon Annet keihard te gillen.

Hoofdstuk 7:
Het was een heel leuk feest, Lauren had Zack gezien, er was leuke muziek en er was geen drank omdat het poloteam er ook was en zij hadden morgen een wedstrijd. Opeens kwam Eric, een van Zack's beste vrienden op hen aflopen en begon een gesprek met Clive. Ze had Eric altijd heel aardig gevonden en had vorig jaar zelfs bij hem in de klas naast hem gezeten. Toen waren ze meer aan het lachen dan aan het lachen dan wiskunde aan het maken. Maar sinds hij niet meer bij hun in de klas zat deed hij een beetje afstandig. Maar Clive was hij nog hele goede vrienden. Op kamp zaten ze zelfs met elkaar in de tent. Maar dat hij juist nu, terwijl iedereen er bij was, dat vond ze een beetje vreemd. Hannah keek ook al een beetje vreemd naar het tafereel. Annet merkte niks, toen er een leuk nummer kwam, zetten ze hun drankjes neer om te gaan dansen. Toen het lied klaar was gingen ze weer praten.

Aantal keer bekeken: 2272
Waardering: 4.50 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online