Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Liesje de mode koningin.

U leest om dit moment het verhaal Liesje de mode koningin gepost door Miranda. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Miranda
Gepost op: 2011-5-26

Verhaal:

Liesje de mode koningin
Liesje de modekoningin

In een klein stadje Den-Helder zit Liesje. Iedere dag heeft ze wel eens wat anders aan. Iedere keer zijn het dure kleding die in de mode zijn. Iedere keer als de reclame bladen komen, rent ze als een gekke ernaar toe en bladerd erin. Als ze kleding vindt die net in de mode zijn roept ze:¡®MAMA!MAMA! Ik wil die! Nu meteen ook nog!¡¯ Als ze niet naar haar zin kreeg begon ze te schreeuwen en te stampen, dus moet moeder wel. Zo ging het dagen door. Vader, die daarvan niet hield, werkte in de drukkerij en bedacht een idee.

Hij huurde een huis en meubels, zodat het leek op een klerenwinkel. ¡®Ron oude modewinkel¡¯ schreef hij als de winkel naam. Ging naar de drukkerij en maakte zelf een reclame folder. Hij deed die door de post van hun huis en ging naar binnen. Liesje die de post hoorde rende meteen ernaar toe en keek erin. ¡®KIJK PAPA! DE NIEUWE MODE VAN RON OUDE MODEWINKEL! HET IS VUILNISZAKKEN MET VUILNIS ERIN EN EROP!¡¯ riep Liesje. ¡®ja, ja.¡¯ Zuchtte vader (nep). Ik moet ergens heen. Aan moeder vertelde hij zijn plan en ze grijnsde. ¡®Kom Liesje! Dan gaan we naar Ron oude modewinkel om dat te kopen.¡¯ Zei ze.

Als ze er zijn zegt Liesje: ¡®Kijk! Daar is die mooie mode! Ik wil hem!¡¯ ¡®Helemaal gratis¡¯ zei papa die helemaal vermomd is. ¡® Dat komt goed uit!¡¯ zegt mama met een knipoog.

De volgende dag draagt Liesje meteen haar nieuwe kleding mee naar school. ¡®Wat ziet zij eruit als een zwerver!¡¯ zegt een meisje. Dan barst de hele school in lachen uit. ¡®Wat is er nou? Dit is de laaste mode van Ron oude modewinkel!¡¯ riep Liesje boos. ¡®Laatste mode? Ron oude modewinkel? Tou nou, waar heb jij het nou over! Nergens van gehoord! We hebben zelfs geen folder ervan gekregen!¡¯ Zei een meisje lachend. Liesje schrikt er meteen van¡­

Na schooltijd komt ze boos thuis. ¡®Dit is helemaal geen mode! En die folder is ook nep! Wat is dit nou!¡¯ schreeuwde ze. Mama en papa barstte in lachen uit. ¡®Nou heb je wel je lesje geleerd he!¡¯ riep vader lachend.


Aantal keer bekeken: 4185
Waardering: 7.17 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 23 bezoekers online