Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Life that never ends..

U leest om dit moment het verhaal Life that never ends. gepost door Kerstin tempel. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Kerstin tempel
Gepost op: 2008-9-28

Verhaal:

Life that never ends.
15. Fear of tomorrow.
Ik zuchtte, het was 1 uur in de middag. Zaterdag, gister was het feest. Dat toch echt anders was gelopen dan ik dacht. Mijn liefde voor hem was er niet meer, ik kon er niks aan doen, hij ook niet. Zo is het leven gewoon. Gevoelens komen en gaan, hij had me wel begrepen. Uit was het, niet voor altijd misschien, of misschien wel. Maar hem had ik nu niet meer nodig. Ik kon goed genoeg voor mezelf zorgen. En ruzies oplossen heb ik ook altijd gekund, dus waarom zou dat nu niet met mijn ouders ook kunnen.. Anna haar moeder had mijn ouders al gebeld. Zo te zien was er veel veranderd, ze waren blij van me te horen. Ik trok mijn broek verder aan, en liep naar beneden. De deurbel was zo’n 5 minuten geleden gegaan. Ik liep de keuken in, waar Anna met Rogier zat te eten. ‘’ze zijn er hé..’’ mompelde ik, toen ik hun gezichten zag. Rogier knikte. ‘’Je moeder moest huilen..’’ zei Anna, terwijl ze wat sinasappelsap voor me inschonk. Ik at mijn brood op. Langzaam voelde ik tranen uit mijn ogen komen. Ik was verblind door mijn gevoelens van overal. Mijn ouders wouden me terug. Waarom? Ik voelde niks meer voor Jan-Willem. Waarom? Alles wat ik overhield waren mijn vrienden, dacht ik.. Waarom?! Ik veegde mijn tranen weg, en zette mijn bord in de afwasmachine. Sloom in gedachten dronk ik verder mijn drinken op, en zette het glas er ook bij in. ‘’ik denk dat je erheen moet gaan..’’ zei Anna, en pakte mijn hand vast. Ik schokte, na bijna langer dan 2 week mijn ouders weer zien, vond ik het moeilijkste. Maar ik hakte de knoop door, ik liep samen met Anna in mijn hand naar de woonkamer. Niks kon mij stoppen. Ik wou mijn verhalen kwijt, ik wou alles kunnen vertellen. Het moest nu gebeuren. Nu of nooit. We stapten de deur in, en ik zag mijn ouders. Mijn vader was niet veel veranderd, maar mijn moeder zag er slecht uit. Waar was eva nu.. Anna liet voorzichtig mijn hand los, en knikte steunend. Ik zuchtte even diep. En keek mijn ouders aan. Ik hoefde niks te doen, tranen biggelden over ieders wangen. mijn moeder vloog me om de hals. ‘’schat! Het spijt ons zo, echt waar! We doen alles om het goed te kunnen maken!’’ dit verbaasde me, op een andere manier. Was dit alles wat ze te zeggen hadden? Na mij zo behandeld te hebben? Damn hé dit sloeg nergens op. ‘’en ik weet dat sorry niet genoeg is.. maar wat kunnen we anders zeggen..’’ mompelde mijn moeder door haar tranen heen. Praten zouden we, praten zou alles oplossen. Praten was nu het gevoel, dat ik moest uiten. ‘’Waarom..’’ begon ik langzaam, en mijn moeder ging weer zitten, ik plofte neer op het kleed naast Anna. ‘’We wisten niet meer wat we moesten doen. Jij deed dingen die we je hadden verboden.. en nee wacht nou even, laat me uitpraten. Natuurlijk wouden we dat je plezier zou hebben in je leven. Maar we wisten gewoon dat hij niet de ware voor je was. Zijn vader was precies hetzelfde, ja schat, we kennen zijn ouders al heel lang. Daarom deden we zo voorzichtig met hem. Je tante, had vroeger een relatie met zijn vader. Rustig nu, laat me het uitleggen.. niet huilen.. ik wist vanaf het eerste moment dat ze hem aan mij voorstelde, dat het fout zou aflopen. Zijn vader had haar misselijk behandeld. Ik heb altijd al tegen haar gezegd dat hij fout was, maar ze luisterde niet. Ik wou jou die pijn besparen. En misschien was dat fout, misschien is hij niet zoals zijn vader.. maar we wisten het niet.. en je mag ons haten voor als we fout waren, maar het leek ons het beste.’’ Toen mijn moeder eindelijk was uitgepraat, en ik ondertussen flink was gaan huilen, probeerde ik wat te zeggen. ‘’hij was niet fout, misschien een beetje, maar dat zijn alle jongens.. .. maar.. het liep niet meer.. het.. was.. niet meer de liefde.. die ik altijd voelde.. ja , ik voelde het wel via hem.. maar niet vanaf mezelf.. ik voelde geen liefde meer voor hem.. sinds gister.. is het uit.. maar, waarom eva?’’ mijn vader was dit keer aan de beurt wat te zeggen, merkte ik. ‘’eva vertelde ons, toen we haar zagen, dat hij net zo was als zijn vader. Ze had ons horen praten, en vertelde dat we niet fout zaten. Wij vertrouwden haar, en namen haar in bescherming toen ze die problemen kreeg met haar ouders. En ja, we hebben je als oud vuil behandeld, maar begrijp het alsjeblieft wel. We hadden nooit gedacht, dat dát juist het idee was van eva, dat wij jou zouden behandelen alsof je.. niet ons kind was.. we waren gehersenspoeld.. maar toen Mama, met Anna haar moeder had gepraat, bleek dat het allemaal onzin was. Wat hadden we jou een pijn aangedaan! Het was nooit onze bedoeling geweest, begrijp dat. We houden van je.. echt waar.’’ Dat voelde goed om aan te horen, mijn vader die zei dat hij van me hield.. dat had ik nog nooit gehoord. Ik sloeg een arm om ze heen, en we huilden.





16. Start of something new.

Lief geweldig dagboek,
Hier schrijf ik weer wat, na 4 maanden.. veel veranderd,.. ik zit nou op een nieuwe school, damn wat haat ik dat.. maar ik kon niet anders, ik moest alles afsluiten wat ik had meegemaakt, dus ja.. morgen krijg ik mijn klas te zien. Ik hoop maar dat er iemand is die ik kan vertrouwen.. ik heb mijn mentor al gesproken, ze is wel aardig, ik heb haar al veel verteld.. niet alles, sommige dingen hou je gewoon liever voor jezelf ,of niet dan? Maar ja,. In de afgelopen maanden, zijn we ook verhuist, mijn ouders wouden gewoon niet dat ik werd herinnerd aan het idee dat eva in mijn kamer zat, Haha. Goed van ze eigenlijk, ik was wel toe aan een opknapbeurt voor alles om me heen. Zelf heb ik me haar ook geverfd en geknipt, hele andere stijl. Maar me moeder vond ’t zo mooi.. ik ben benieuwt, hoe de nieuwe klas is.. straks word het net zo’n klas als de basisschool, daar heb ik dus geen zin in.. het liefste wil ik mijn oude klas terug, ik heb zoveel meegemaakt met al mijn vrienden.. Nou ja, afsluiten kan maar 1 keer, en opnieuw beginnen vaker.. Jan-Willem heb ik al heel lang niet gesproken, ik heb er ook eigenlijk geen behoefte aan. Blijkt dat hij na mij gewoon verder is gegaan met wat hij altijd deed, vriendinnetjes zoeken. Ach, laat hem ook maar. Ik red het ook wel zonder hem, dat is me deze 4 maand al gelukt, ik ben erg vooruit gekomen, dus nu zal ik ook verder gaan. Ik ben nu echt moe, ik ga maar ’s slapen..

Ik vertel snel over mijn klas!
xx.



‘’heb je alles?’’ vroeg me moeder nog een keer ,nadat ik mijn jas had aangetrokken en mijn mp3 had aangezet. ‘’Ja mam, ik hoefde alleen me agenda mee te nemen.. ‘’ me moeder knikte. ‘’nou, veel plezier hé.. ‘’ en ze gaf me een zoen, mijn vader sliep nog, maar die had me gisteravond al veel succes gewenst. Daar ging ik dan.. ik stapte op me fiets, en ging richting school, ver was het niet. Mijn vorige school was bijna 3 kwartier fietsen, maar dit viel wel mee, 10 minuutjes van huis weg.. dus ja, dat deed ik snel. Maar ik heb altijd ’t gevoel gehad dat ik te laat zou komen, ook al vertrok ik een uur van te voren. Dus dit keer was ik ook mooi op tijd. Ik zette mijn fiets in de stalling, en keek de kinderen op het plein aan. Het liefste zou ik nu iemand bekends tegenkomen, maar dat was een kleine kans. Ik liep de gang op, en keek om me heen, mijn mentor zou in de kantine op me wachten, om mij naar de klas te brengen. Zij hadden vandaag gewoon les, maar volgens mijn mentor kon ik ’t beste eerst even kijken in plaats van werken. Dat was mij ook veel liever, werken.. wie had daar nu zin in? ‘’Hallo? Mag ik u wat vragen?’’ ik klopte zachtjes op het raampje van de meldkamer. ‘’ Ik zoek mevrouw Schoffelsen..’’ de man achter de balie glimlachte. ‘’Het nieuwe meisje hé?’’ ik knikte, ‘’mevrouw Schoffelsen komt je zo halen, ik zal haar even inlichten dat je er bent. ‘’ hij wees me een plek naast de meldkamer, en ik ging zitten. Ik keek naar de kinderen om me heen weer, ze keken me allemaal verwonderd aan. Nog nooit een meisje gezien zeker, die jongens.. ik hield me maar stil, een grote mond had mij op mijn oude school al te veel problemen opgeleverd met hogere klassen. Daar op de trap kwam mijn mentor aanlopen. ‘’Ach meisje, ben je daar dan eindelijk hé. Hoe vind je het hier tot nu toe? ‘’ ik haalde mijn schouders op, en glimlachte liefjes. ‘’ach, ik wen er wel aan.. ‘’ ik liep achter haar aan naar boven. Ze klopte op een deur, van lokaal 11. ‘’Ik heb hier de nieuwe leerlinge.. ‘’ zei ze, toen de deur werd geopend. Langzaam stapte ik achter haar aan naar binnen. Meteen vielen mij 2 mensen op. Een meisje achterin bij het raam, en een jongen, vooraan, vlak bij me. Hij grijnsde lief. ‘’Kinderen, dit is jullie nieuwe klasgenote, ze komt van een andere school..’’ de jongen naast me stak zijn hand op. ‘’Ja Felix?’’ ‘’Eh, mag ik haar wat vragen misschien?’’ mijn mentor glimlachte. ‘’dat kan straks wel even. Ga maar ergens zitten meisje. ‘’ ik knikte, schoof voorzichtig de stoel naast de jongen naar achteren, en ging zitten. ‘’Nou, dit was het eerst. Prettige les nog verder.’’ En zachtjes sloot mevrouw Schoffelsen de deur. ‘’He, pst. Ben jij dat meisje die 2 dagen op straat heeft gezeten?’’ ik schrok, hoezo wisten mijn klasgenoten dat al.. ‘’Eh, ja..’’ antwoordde ik verlegen. ‘’Damn, wat heb ik respect voor jou .. ik ben Ronja trouwens.’’ Het meisje achter me stak haar hand uit. ‘’Eh, Kerstin.. aangenaam.’’ De jongen naast me lachte, heel lief.. vond ik. ‘’Ik ben Felix, ook aangenaam.’’ De docent van die les, was een prettige jongeman, zo rond de 22 leek me. ‘’Het lijkt mij nu het beste voor onze nieuwe leerling, om even de klas te leren kennen. Zou je dat fijn vinden?’’ ik knikte, en meteen kwam het meisje van achterin naar me toe. ‘’haai, ik ben dani.’’ Ze was precies wat ik nodig had, direct en eerlijk leek ze me. ‘’ Hoi.. ‘’ lachte ik. ‘’Let maar niet op Felix, Felix is altijd stoned in de les.. ‘’ zei Dani, en gaf Felix een duwtje tegen z’n schouder. ‘’No way bitch, vandaag niet. Me ouders hebben ’t gevonden, dus ik blijf wel ff clean nu.. ‘’ ik grinnikte, zulke mensen had ik net nodig.. ‘’hoe oud ben je eigenlijk?’’ vroeg Ronja . ‘’Oh, ik word volgende week 16..’’ Ronja knikte goedkeurend. ‘’Oké dan zal ik het onthouden.. ‘’ en ze gaf me een knipoog. ‘’welke dag was ‘t ?’’ ‘’6 september.. ‘’ en Ronja schreef het op in haar agenda. ‘’sorry, ik hou van verjaardagen.. cadeautjes geven.. en zo.. ‘’ Felix lachte. ‘’ ik ben morgen jarig! Vergeet het niet. ‘’ Ronja keek hem geïrriteerd aan. ‘’Felix, jij bent niet jarig.. je bent al jarig geweest, zo dom ben ik nou ook al weer niet. ‘’ Dani schoot in de lach. ‘’ zo zijn zij nou altijd, wen er maar aan. ‘’ en ze ging weer zitten. Wauw, geweldig.. dit was net wat ik nodig had. De volgende uren hadden we tafelgroepjes, in de praktijk uren. Blokuur tekenen, eindelijk.. Felix Ronja en dani zaten bij elkaar. ‘’Kom hier maar zitten hoor.. ‘’ riep Ronja, terwijl Wout mij aan de praat hield. ‘’wout probeert altijd iedereen te versieren, let maar niet op hem.’’ Mompelde dani, terwijl ik naast haar was komen zitten. Ik grinnikte. De docent kwam binnen. ‘’Goedemorgen kinderen. ‘’ Riep ze vrolijk. ‘’Hallo.’’ Zei ik, als enige. Ik keek verschrikt en schaamtevol om me heen. ‘’zo, voor het eerst dat iemand wat tegen me zegt. Hallo meisje, ben je nieuw?’’ ik knikte, nog steeds niet begrijpend wat er was. ‘’Nou, welkom in de klas. ‘’ ze gaf me een knikje, en ging zitten achter haar bureau. ‘’Ga maar vrij werken vandaag. Ik heb er geen zin in. ‘’ mompelde ze, terwijl ze de blaadjes op haar bureau door keek. ‘’Wat is er nou?’’ vroeg ik, terwijl Ronja dani en Felix mij geschrokken aankeken. ‘’begroetten jullie op je oude school ook gewoon de docenten of zo? ‘’ ik knikte. ‘’doen jullie dat niet?’’ Felix schudde zijn hoofd. ‘’nee, niet echt eigenlijks. ‘’ ik haalde mijn schouders op. ‘Nou ja, ik wen er wel aan..’’ Ronja had wat papier gepakt, en we gingen tekenen. Niet dat het tekenen werd op het papier.. dani was bezig mijn agenda onder te kladden. En ik schreef in Ronja haar agenda. Felix draaide een joint van papier. ‘’Kijk, dit noem je nou, een joint..’’ zei hij trots, toen hij zijn betekende kunstwerk liet zien. ‘’Ja Felix, dat is een joint Felix, dat weten we, ga je nog stoppen?’’ mompelde ronja, en keek kort in zijn richting. Felix schoof wat onderuit, en zette zijn liefste blik op. ‘’Nee.?’’ Ronja zuchtte. ‘’Oké , jouw probleem.’’ ‘’Wat vind je hiervan?’’ vroeg dani, en gooide mijn agenda voor me ogen. Ze had mijn hele bladzijde van vandaag gepimpt tot beste dag voor altijd. Ik grinnikte. ‘’Nice.. ‘’ de bel ging, eerste uur was voorbij, we hadden een pauze van 20 minuten.

Veel mensen keken ons aan, maar ze draaiden weer weg zodra Ronja terug staarde. ‘’trek je maar niks van hun aan, ze zijn jaloers dat je bij ons loopt.’’ Mompelde Dani trots. Ik volgde Dani, en gooide mijn tas ook in de hoek van de kantine. ‘’ga je mee?’’ ik knikte, en volgde hun drie naar buiten. Iedereen op het schoolplein staarde naar ons. Ik snapte er niks van. Meisjes riepen Felix na, maar hij gaf geen kick. ‘’Ze houden van ‘m, iedereen is gek op Felix..’’ zei ronja, en sloeg haar ogen ten hemel. ‘’Leer hem maar ’s goed kennen dames, dan weet je wel beter. ‘’ we gingen op het grasveld zitten tegenover de school, en Felix speelde wat met zijn lippiercing. ‘’heb jij ook piercings? Of krijg je die nog?’’ vroeg Dani. Ik knikte. ‘’voor me 16e verjaardag mag ik een piercing kiezen, ik weet alleen nog niet wat..’’ ronja bekeek me bedenkelijk van alle kanten. ‘’een wenkbrauw piercing of neuspiercing zou jou wel goed staan. Geen lippiercing, daar heb je te mooie lippen voor .’’ Felix keek haar verontwaardigd aan. ‘’Eh! Heb ik dan geen mooie lippen?’’ ronja knikte . ‘’Juist wel nu je die piercings hebt, maar bekijk ’t ff van deze kant, zij heeft nú al zulke mooie lippen.’’ Ik glimlachte als dank naar haar. ‘’Ja nou ja.. oké. Misschien heb je gelijk.. ‘’ mompelde Felix, terwijl hij zijn sigaret klaarmaakte. ‘’wen er maar aan, deze school is vaag maar vet.. ‘’ zei Dani, toen ze zag dat ik naar de mensen staarde die verderop stonden te praten. Ze zagen er uit als 30jarigen. De bel ging, en we liepen rustig weer richting de school. Ik pakte mijn tas, en haastte me achter hun aan door de menigte heen.



17. Don’t turn off the lights.


Lief dagboek,
Poeh, wat een school, wat een klas.. geweldig :] vandaag is me verjaardag! Het is nu half 7 s’ochtends, en ik kon niet meer slapen. Dus besloot ik maar even wat in mijn dagboek te schrijven. Deze week is heel snel gegaan vond ik eigenlijk. Maar wel leuk! Ik heb heel veel mensen leren kennen. En Felix.. Tja, ik snap eigenlijk wel wat al die meisjes in hem zien. Hij is super gewoon. Ronja en Dani zijn de beste vriendinnen die ik ooit heb gehad. Naast de anderen van mijn vorige school.. Ik mis ze wel, maar elke dag belt er wel één van hun, super! Jan-Willem belde me laatst.. of ik wat wou afspreken, maar ik heb gezegd dat ik het te druk had met school. Vandaag komen Felix Ronja en Dani op me verjaardag, samen met mijn familie. Mijn moeder vond het een beter idee om een feestje apart te geven ook nog, omdat het me 16e verjaardag is! Wauw, ik ben 16! Officieel.. maar mijn moeder vond het niet erg dat zij wel kwamen, want ze wouden zó graag. Gisteravond zijn we nog bij Ronja geweest, tot 11 uur . we waren om half 3 vrij, en toen besloot ronja dat ze ons ging uitnodigen. Dus ik had naar huis gebeld, en ze vonden het goed ook nog ! dus toen gingen we met z’n drieën naar Ronja toe. We hebben pizza besteld, en films gekeken. We kregen ook nog een popcorn gevecht, omdat Felix een boer liet onder het meest spannende stukje. Hij is zo grappig hé dagboek.. ik weet niet hoe laat iedereen komt, maar Felix komt om half 1 al.. omdat zijn ouders hier ook ergens in de buurt moesten zijn, konden zij hem hier afzetten. En vanavond gaat hij met de trein terug naar huis. :] en veel familie komt er niet eens, alleen me 2 ooms en tantes met me neefje en nicht, en me twee neven. Oh ja, en mijn oma en opa. Maar nu ga ik stoppen, nog even wat slapen, dan douchen, en dan wachten op Felix! Oh dagboek, straks ben ik nog verliefd op hem.. :/ dat moet niet,. Denk ik.. Ach, wat maakt het uit..
Love ‘nd kisses Kersoo.


Ik gaapte, en keek op de klok, half 12! Snel sprong ik uit bed, en stapte onder de douche. Ik was wel weer in slaap gevallen bleek dus.. zodra ik klaar was, kleedde ik me aan en liep ik naar beneden. ‘’goedemorgen jarige!’’ zei me moeder, en gaf me een zoen op me wang. En toen zag ik iets, wat ik niet had durven dromen, mijn broer! Ik gilde kort, en rende op hem af. Hij lachte. ‘’hoi zusje!’’ hij was erg bruin geworden in zweden, en had allerlei verhalen te vertellen. ‘’ik heb ook wat voor je meegenomen..’’ hij pakte zijn tas,en haalde er een doosje uit. Er zat een ketting in, met oorbellen en een armband. ‘’dank je!’’ zei ik blij, en gaf hem een zoen op zijn wang. Het was inmiddels 10 voor half 1, en mijn ouders begonnen het steeds spannender te vinden om Felix te ontmoeten. Ik had niet veel over hem verteld, maar ze merkten aan me dat ik hem leuk vond. Maar ik bleef volhouden, ik vond hem niet leuk! Het was gewoon een vriend, meer niet.. ik zuchtte, mijn gedachtes maakten me aan het lachen. ‘’en, waar blijft die jongen?’’ vroeg me broer, zo te zien had hij er ook al van gehoord. ‘’Oh die kan zo..’’ ik kon me zin niet afmaken, want toen ging de deurbel. Ik keek voor even mijn ouders aan, en toen me broer. Ik beet op me lip, en rende naar de deur. ‘’ben ik te vroeg?’’ grijnsde hij, ik glimlachte. ‘’kom binnen.. ‘’ mompelde ik verlegen, en schuifelde wat met mijn voeten over het tapijt. Ik liet hem binnen, en leidde hem naar de woonkamer. Niet voordat hij binnenstapte ging de deurbel alweer. Mijn tante met me nichtjes. ‘’Hallo jarige, je oom komt straks hoor, die is nog even bezig thuis.’’ Ze gaf me 4 zoenen en drukte een cadeautje in me handen. Felix grinnikte zacht, en ik stootte hem aan. ‘’sst. Hou op.’’ Siste ik grijnzend , terwijl hij begon te lachen, ik schaamde me dood . we liepen naar binnen, en Felix begroette mijn ouders.


MEER VOLGT!
ps; er zijn dus nog veel meer hoofdstukken vóór dit stuk, die post ik later wel ;) vragen? suggesties? iets anders? sheepcreatedtheworld@live.nl :]

Aantal keer bekeken: 2208
Waardering: 7.80 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 15 bezoekers online