Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Lonnie de leeuw 2: lonnie en jesse gaan uit vissen.

U leest om dit moment het verhaal Lonnie de leeuw 2: lonnie en jesse gaan uit vissen gepost door Alana Vos. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Alana Vos
Gepost op: 2008-4-14

Verhaal:

Lonnie de leeuw 2: lonnie en jesse gaan uit vissen
Eindelijk is het zover! Vandaag gaat Lonnie vissen. Maar niet in zijn eentje, nee, hij gaat samen met Jesse. En na het vissen gaan ze gezellig in de tuin kamperen.

Lonnie heeft zijn viskoffertje al ingepakt en staat met zijn hengeltje in zijn hand op Jesse te wachten. Als Jesse eindelijk komt, merkt Lonnie meteen dat er iets aan de hand is. Jesse kijkt heel sip en heeft helemaal geen spullen mee!
‘Wat is er Jesse? Waar zijn je spullen? Ga je niet mee?’ vroeg Lonnie toen Jesse bij hem was.
Jesse zuchtte diep. ‘Sorry Lonnie, ik moet op mijn zusjes Hanneke en Minka passen, dus we kunnen niet gaan vissen vandaag.’
‘Maar wat moeten we dan doen? Ik had er net zo’n zin in.’ Lonnie en Jesse werden er verdrietig van.

‘Whaa!’ Daar lag Moeder Leeuw languit in het gras.
‘Mam, gaat het wel?’ Lonnie liep verschrikt naar haar toe.
‘Sorry dat we in de weg zaten, mevrouw Leeuw.’ Ook Jesse was ervan geschrokken.
‘Wie gaat er dan ook midden in de deuropening zitten? Waarom zijn jullie nog niet aan het vissen?’
‘Nou mevrouw Leeuw, ik moet op mijn zusjes passen, daarom kan ik niet mee. Maar papa en mama gaan zo weg, dus ik zal maar weer naar huis gaan.’ Jesse stond op en wilde al weggaan, toen moeder Leeuw met een idee kwam.
‘Waarom nemen jullie Minka en Hanneke niet gewoon mee?’
‘Omdat zij nog te klein zijn om bij de rivier te spelen. Ze kunnen nog niet zwemmen.’
‘Wacht maar, ik weet al iets. Ga jij je zusjes maar halen, Jesse, dan pak ik de spullen en breng ik jullie wel naar een speciaal plekje.’

Toen Jesse zijn zusjes had gehaald en alle spullen bij elkaar waren, gingen Lonnie en Jesse met Moeder Leeuw mee.
Na een kwartiertje lopen, stopte Moeder Leeuw en zei ze: ‘Nou jongens, wat vinden jullie ervan?’
Eerst zag Lonnie niks speciaals, maar Jesse wel.
‘Geweldig! Daar kunnen mijn zusjes mooi in spelen!’ er was een stukje grond afgezet waar een hekje omheen stond. Zo konden Minka en Hanneke niet meer weglopen.
‘Bedankt mam!’ Zei Lonnie toen ook hij in de gaten had waar dat hek voor was. ‘Maar hoe moeten we dat vanavond met het kamperen oplossen?’
Ook daar wist Moeder Leeuw iets op. ‘gaan jullie maar lekker kamperen vanavond. De meisjes kunnen wel in de logeerkamer slapen.’
Daar was iedereen blij mee en dus konden Lonnie en Jesse rustig vissen.

Toen Lonnie en Jesse samen 10 vissen hadden gevangen, vonden ze het wel genoeg geweest. Ze hadden de hele middag gevist en ook Hanneke en Minka waren moe van al dat spelen.
Ze pakten hun spullen en gingen weer naar huis. Toen ze er waren, stond Moeder Leeuw ze al op te wachten.
‘Och, wat zien die vissen er lekker uit! Geef ze maar aan mij, dan maak ik ze wel schoon. Jullie kunnen de meisjes wel in bed stoppen.’
‘Is goed moeder!’ toen de meisjes allebei ingestopt waren, gingen Lonnie en Jesse de tent zoeken. Maar ze konden hem nergens vinden!
Toen ze aan Moeder Leeuw vroegen wat er met de tent was gebeurd, begon ze geheimzinnig te lachen.
‘Ga maar even in de achtertuin kijken. Daar staat een verrassing voor jullie.’

Zo snel als ze konden, renden Lonnie en Jesse richting de achterdeur. Toen ze die open deden, vielen hun monden van verbazing open.
Vader had al een tent opgezet. Een hele mooie, nieuwe tent. Maar dat was nog niet alles. Hij ha er zelfs een kampvuur bij gemaakt.
‘Ooh, wat mooi vader! Bedankt!’ zei Lonnie en hij gaf zijn vader een dikke knuffel.
‘Bedankt Meneer Leeuw!’ Ook Jesse was er helemaal blij van geworden.
Toen moeder leeuw riep dat het eten klaar was, gingen Lonnie, Jesse en Vader Leeuw naar binnen.

Nadat Lonnie en Jesse hun buikjes vol hadden gegeten, gingen ze nog spekjes roosteren in het kampvuur. Het kamperen was nu echt begonnen!


Aantal keer bekeken: 3347
Waardering: 4.09 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 12 bezoekers online