Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Manon, het Avril meisje (16).

U leest om dit moment het verhaal Manon, het Avril meisje (16) gepost door Carolientje. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Carolientje
Gepost op: 2006-9-25

Verhaal:

Manon, het Avril meisje (16)
3 jaar later...

Met dromerige blik bekijk ik de plaatjes in een fotoalbum dat op mijn schoot ligt. Ik bevind me in een mooi ingerichte woonkamer, de salontafel ligt vol foto’s en aandenken.
“Mijn grootste droomreis ooit�, staat op de omslag van dit dik fotoalbum geschreven. Op de eerste pagina kleeft een groot uitgesneden vuurrood hartje met daarin een romantische foto van Manon en ik, genomen tijdens die vakantie. Wat waren we toen verliefd, daar in mooi Turkije.
Ik blader door, bekijk opnieuw al die foto’s van toen. Hoe we er enkele jaren geleden uitzagen. Manon 17 jaar, ik toen net 20 geworden. Die vakantie daar aan zee vergeet ik echt nooit meer. Die nacht aan het strand was pure magie.

De foto’s die ik nu bekijk dateren van de dag daarop. Toen we naar diezelfde plek terugkeerden. Hier, de palmbomen waar onze kleren lagen die nacht ervoor. De zee, waarin Manon en ik naakt gingen zwemmen, lachend en gierend van plezier. Wat is de tijd snel gegaan.

"Wil je ook koffie?" , hoor ik een lieve stem door de huiskamer.
"Ja hoor lieverd, kom je bij me zitten?"
"Ik kom er zo aan�

Ze is nog niks veranderd, mijn lieve kleine Manon. Ze is nu 20, net zoals ik destijds daar op vakantie. Ze is nog steeds betoverend mooi. Met die donkerblonde haren waarop ik van bij het allereerste moment ik haar zag spontaan verliefd werd.

"Herinner je die vakantie nog?"
Manon komt bij me zitten op de sofa. Met prachtig blauwe ogen kijkt ze naar die nostalgische plaatjes. Ze giet ons beiden een kopje dampende koffie uit.
"Turkije, dat was echt zo'n prachtige reis", glundert ze. Ook zij denkt met mooie herinneringen terug aan die vakantie. De liefde die ik toen voor haar voelde is er nog steeds. Geen enkele glans is vergaan. Ik hou nog steeds zielsveel van haar, en dat is gelukkig ook wederzijds.

Geen enkele dag leefden we in ruzie met elkaar. Onze relatie berust op diep wederzijds respect voor elkaar. Vriendschap is onze grootste troef.
Ik zie nog steeds die liefde in haar ogen als ze me aankijkt.

Ik kijk even om me heen. “We wonen hier toch wel mooi he?�
“Ja, het is hier gezellig, ik woon hier graag�, ze grijpt mijn arm, streelt mijn handen.
Twee maanden geleden kocht ik dit huis op enkele kilometers van onze ouderlijke woonst. Manon kwam meteen bij me intrekken. Sindsdien leven we als samenwonende geliefden bij elkaar.

Manon studeerde vorig schooljaar af en werkt nu als verkoopster voor een kledingboetiek in het winkelcentrum van de hoofdstad. Ik werk nog steeds op de administratiedienst niet zo heel ver van waar zij is tewerkgesteld.

Samen opstaan om half 7. Samen ontbijten en douchen. We doen nog steeds beroep op het openbaar vervoer. Voor ons betekent het zoveel meer dan voor andere dagreizigers. Het openbaar vervoer bracht ons initieel samen. Het doet ons vaak terug denken aan onze tienerjaren.

Het duurde enige tijd om haar ouders te overtuigen over haar liefde voor elkaar. Maar ook zij zagen in dat niets of niemand ons nog kon scheiden. En dat we zonder elkaar geen gelukkig leven meer konden leiden.

"Dit was ook een leuke reis", verder in het album staan foto's van Malta, de plaats waar we het jaar daarop heen zijn gegaan. Elke zomer trekken we er op uit met ons tweetjes. Naar een mooi vakantieland om te genieten van alle rust en vrijheid.

Katrijn is hier een vriendin aan huis. Het is een schat van een jonge vrouw. Ook ik kan het goed met haar vinden. Ze is nog steeds op zoek naar haar ware. Vroeg of laat vindt ze die wel. De man die aan haar zijde zal komen te staan zal een gelukkig man worden. Katrijn is net als haar hartsvriendin een dame met een gouden hart.

Het is zes maanden geleden dat Marjolein in het huwelijksbootje stapte.
Manon en ik waren aanwezig bij die plechtigheid en feestje achteraf. Ik probeer mijn contact met haar in stand te houden en eens om de twee maanden spreken we iets af.

Ik leg het grote fotoalbum - die de laatste drie jaar van ons leven schetst - weer op z'n plaats. Boordevol foto's, zoveel mooie onvergetelijke momenten.

Manon en ik blijven samen. Alleen de dood kan ons scheiden. Maar dat is hopelijk nog heel ver weg. Ik hou van haar, met heel mijn hart, met heel mijn ziel.

Ware levenslange liefde bestaat wel degelijk.

THE END

Aantal keer bekeken: 5361
Waardering: 5.99 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online