Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Mijn leven.

U leest om dit moment het verhaal Mijn leven gepost door Christa Bongertman. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Christa Bongertman
Gepost op: 2008-10-26

Verhaal:

Mijn leven
Mijn leven was goed, mijn leven was perfect.
Populair in de klas, rijke ouders, en een vriend..
Na een poosje veranderde dat..

Ik zat op school.
We hadden Wiskunde, en de directeur kwam de klas ingelopen.
Hij zij dat ik met hem mee moest komen naar zijn kantoor.
Ik had geen idee waarom, en mijn klasgenoten dachten dat ik weer iets uitgehaald had, en begonnen te lachen.

In het kamertje van de directeur werd me heel iets anders verteld dan normaal..
Normaal zit de directeur te zeiken dat ik eens een keer niet vervelend moet zijn, en mijn best eens moet doen.
Maar dit keer was het anders.
Hij vertelde dat mijn moeder had gebeld, en overstuur was.
Dat mijn vader in het ziekenhuis lag, met een zware hartaanval..
Ik was me kapot geschrokken, en wou wegrennen, maar hij zij dat ik moest blijven zitten, en dat hij een taxi had gebeld die me naar het ziekenhuis moest brengen.

Ik wachtte en wachtte.
Intussen kwam mijn beste vriendin Emily het kamertje ingelopen, en vroeg wat er aan de hand was.
Ik had geen zin om het uit te leggen, dus ik zei dat er niks aan de hand was.
Maar ze werd alleen maar boos, omdat ze wist dat er iets aan de hand was.
Ze zei dat ik anders niet huilend op een stoel in het kamertje van de directeur zat..
Maar ik wou het niet vertellen, dus ik kreeg ruzie met haar.
Mijn beste vriendin, die nu mijn beste vriendin niet meer is.

Eindelijk arriveerde de taxi voor de school.
Ik liep door de aula naar de taxi toe, en ik wist dat iedereen me nakeek, maar dat kon me voor het eerst niks schelen.
Het enige dat telde, was dat ik veilig bij het ziekenhuis aan zal komen, om mijn arme zielige vader te kunnen zien.

Toen ik voor het ziekenhuis stond, zag ik mijn moeder staan.
Ze rookte weer.. voor het eerst in jaren rookt ze weer!
Ik wist meteen dat ze in een zware dip zat, en dat ik er dus niet over moest beginnen.
Ik liep naar haar toe, en ze drukte de sigaret uit tegen de muur.
Ze bracht me naar de kamer waar mijn vader lag, en ging naast zijn bed zitten.
Ik ging tegenover mijn moeder zitten, ook naast het bed van mijn vader.
Daar zaten we dan.. 4 uur lang..
Of misschien wat minder.. Ik weet het niet.
Het leek een eeuwigheid te duren.
Mijn moeder ging koffie halen..



Ik lag half te slapen toen opeens het apparaat waaraan mijn vader lag begon te piepen..
Het was een heel schel, en pijnlijk geluid.
Een paar secondes later kwamen er heel veel dokters naar binnen gerend, en werd ik mee naar de gang genomen.
Ik moest daar gaan zitten.
Het ging allemaal zo snel.. Ik besefte pas wat er aan de hand was toen de deur dichtklapte.
Mijn vader was in gevaar..
Ik voelde meteen de angst om alleen met mijn moeder te leven.. Geen vader meer.. Ik kon het me haast niet voostellen!



Ik zat maar te wachten, toen mijn moeder langzaam aan kwam schuifelen..
Mam.. Het was heel eng.. Er klonk opeens een heel hard gepiep, en er kwamen opeens heel veel dokters binnen! Ik weet nog steeds niet wat er aan de hand is..
Mijn moeder ging naast me zitten, en vertelde me dat het niet zo goed met papa ging, en dat ik maar moest gaan.. Dat ze wel zal bellen als er iets aan de hand zal zijn..
Alsof ik me zomaar weg laat halen bij mijn vader! Nou.. niet dus!
Ik bleef lekker zitten.
Mijn moeder bleef doorzeuren, maar ze kon me niet overhalen, dus besloot ze haar mond maar te houden.



Nog langer wachten.. Waarom moet je altijd wachten in het leven?
Zonde van je tijd!
Ik heb ook al meer dan de helft van mijn leven verkloot met school..
Het enige wat ik wou, is weten hoe het met mijn vader was!
Maar het duurde nog langer..
Ik haalde wat cola, en toen ik terug kwam zag ik de dokter met mijn moeder praten.. Met een serieus gezicht gaf mijn moeder antwoord op wat hij zij, en toen.. moest ze huilen.. heel hard.. Ik had haar nog nooit zo overstuur gezien..
Ik wist dat het voorbij was.. Mijn vader was gestorven.
Ik liet mijn cola op de grond vallen, en viel op de grond.
Daar lag ik een tijdje huilend op de grond, tot er een ziekenhuisbed langs moest, en ik opgepakt werd door twee dokters.
Ik werd op een stoel gezet, maar moest nog steeds huilen.
Ik kon niet meer stoppen! Dit is het einde van mijn vaders leven..
waarom bestaan er zulke nare dingen op de wereld?
Waarom moest ik nou net diegene waarvan ik zo veel hield verliezen?
Ik kon er niet meer tegen!
Ik wou ook dood.. ik wou bij mijn vader zijn!
Maar dat kon ik mijn moeder niet aandoen..
Dan zal ze helemaal alleen zijn.



Ik werd met mijn moeder in een taxi naar huis gebracht..
Toen we thuis waren liep mijn moeder zonder wat te zeggen naar boven, en ging op bed liggen.
Ik kon er echt niet tegen mijn moeder zo te zien..
Ik ging naar buiten toe, met mijn mp3 aan.
Ik liep langs het huis van Emily.
Ze kwam naar buiten, en zag dat ik aan het huilen was, en vroeg wat er aan de hand was.
Ik had echt geen zin om dit haar te vertellen.
Sinds de ruzie heb ik haar niet meer gezien, maar het kon me ook niks schelen.. ik zat alleen maar aan mijn vader te denken, die niet meer bij me kon zijn.
Ik miste hem verschrikkelijk!

Het werd al donker, en ik liep nog steeds op straat.
Ik dacht dat iemand me achtervolgde, en keek achterom, maar er was niemand.
Een paar straten verderop bleef ik stil staan..
Ik zag een witte schim!
Ik liep er wat dichter naartoe, maar kon niet zien wat het was.
Toen ik er nog dichterbij ging staan, hoorde ik een stem in mijn hoofd..
Het was de stem van mijn vader!
Hij zij dat ik er weg moest gaan, dat hij gevaarlijk was..
HIJ! Net alsof het een levend iets was!
Ik luisterde naar mijn vader, en rende de straat over..
Toen ik omkeek, zag ik opeens twee lichten aankomen.
Ik wou aan de kant gaan, maar het was te laat..
Ik was aangereden.

Ik voelde warmte op mijn gezicht..
Ik wou mijn ogen opendoen, maar het lukte niet!
Ik wou mijn arm bewegen, maar dat lukte ook al niet!
Ik hoorde de stem van een man, en de stem van mijn moeder..
Ze zij dat ze de pijn niet kan verdragen als ik ook dood zal gaan..
Ik lag dus niet in mijn eigen bed! Wat was er aan de hand?
Ik kon me opeens vaag herinneren dat ik een stem hoorde, en dat ik een harde knal voelde, en met mijn hoofd tegen het asfalt viel, en toen was alles zwart..
En ik herinner me nog een witte vlek, waar die vlek vandaan komt, weet ik niet.

Ik lag weken in mijn bed.. Het leek wel alsof ik in een diepe slaap was, en dat alleen mijn hersens nog werkte.
Ik probeerde me weer te bewegen, maar het lukte nog steeds niet..
Toen voelde ik een warme hand op mijn hoofd..
Een liefdevolle aai, wat ik al lang niet meer gevoeld had.
En ik hoorde ik de stem weer.. Hij zij dat ik wakker moest worden, omdat mijn moeder het niet alleen zal redden.
Ik wist ook wel dat mijn moeder mij nodig had, en ik haar, maar het lukte niet.. wat ik ook probeerde, ik kon me niet bewegen..
Weken lag ik daar.. Helemaal alleen.
Opeens kreeg k geen lucht meer..
Het leek alsof mijn keel dicht gedrukt werd!
En toen hoorde ik het zelfde vervelende gepiep wat ik een paar weken geleden ook had gehoord bij mijn vader..

Ik keek naar beneden.
Ik zag mijn eigen lichaam liggen, het was hartverscheurend!
Mijn moeder naast mijn bed, de dokters eromheen.
Ik wist dat het afgelopen was met mijn leven..
Of ik nou wou of niet.
Mijn vader zat naast me, en zei me dat ik terug moest gaan naar mijn lichaam.
Ik sprong naar beneden, en ging mijn eigen vertrouwde lichaam weer in, en probeerde mijn ogen open te doen..
Het lukte niet meer, ik was te laat.. Ik was dood gegaan, en had mijn moeder alleen achtergelaten op de wereld.
Ik kon nooit meer terug…

Aantal keer bekeken: 3682
Waardering: 6.85 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online