Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Mijn ochtend.

U leest om dit moment het verhaal Mijn ochtend gepost door Ilse. Dit verhaal is gepost in de categorie dieren verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar dieren verhalen?
Categorie: dieren verhalen
Gepost door: Ilse
Gepost op: 2008-12-23

Verhaal:

Mijn ochtend
Om half 7 word ik wakker, niet van de wekker maar van mijn katjes! Ik heb twee katten. De ene is nu 2 maanden oud en de ander een half jaar. Ze zijn heel erg speels, lief, grappig en ondeugend! Ik heb eigenlijk nooit van katten gehouden. Ik ben zo opgevoed. Mijn ouders vonden dat maar niks. Je moet natuurlijk altijd voor zo'n beestje zorgen. Je kan niet zomaar een paar dagen weg. Eerst iets regelen. Niet dat wij vaak weg waren, maar mijn ouders wilden gewoon geen dier in huis. Dus geen enkel dier werd in huis gehaald. Maar na lang zeuren, kregen mijn zusje en ik een cavia. Onze cavia, Twinkie, stond altijd in de keuken, vlak naast de koelkast. Ik weet het nog zo goed. Als ik de koelkast open deed begon ze te piepen! Ze begreep het meteen; 'als de koelkast open gaat en ik heel hard piep, krijg ik vast eten'! Nee hoor, mijn zusje en ik verwende onze cavia altijd! Ze liep vaak buiten op het gras. s' Avonds zat ze bij ons op schoot en soms gingen we wandelen, met Twinkie in de poppenwagen!!
Het baasje moet wakker worden!!! Ik wil eten, ik wil spelen, ik wil geknuffeld worden! Ik draai mij nog een keer om, maar heb daar niet echt de kans voor. Zodra ik beweeg springen de katten op mijn bed! Hup, hup, spring, nagel, lik! Zo gaat dat elke ochtend! ROTKATTEN, schreeuw ik, maar eigenlijk, stiekem, vind ik ze heel erg lief! Ook zie ik uit mijn ooghoek de gordijnen wild heen en weer gaan. Ze hangen vast aan de gordijnen, die net nieuw zijn. Het zal mij niet verbazen als er op korte duur een flinke jaap (scheur) in zit!
Om zeven uur gaat de wekker! Tja..moet er nu toch echt uit! Ik kan niet langer blijven liggen. Of toch wel? Nog 1 minuut! Ik draai me nog een keer om, lekker onder die warme deken. En dan toch, zucht. Ik stap met beide benen uit het bed. Ik loop naar de keuken, de katten springen gelijk mee. We krijgen eten!!! Ik vul de voerbakjes met vlees. Eten maar!! Mijn twee schatten zien mij niet meer staan, een knuffel is niet meer mogelijk. Het enige wat nu telt is eten!
Ik loop met mijn blote voeten over de vloer naar de douche. Even lekker warm douchen, wakker worden. Mijn kleren liggen over de verwarming naast de wasbak. Snel droog ik me af, trek mijn kleding aan, kam mijn haar en doe make-up op. "Zo dan maar", zeg ik tegen de spiegel. Ik blijf een tijdje staan; staat dit wel? Zie ik er wel leuk uit? Moet ik nog iets aan mijn haar doen? Moet ik nog iets meer make-up op doen? Mmmmm..ik kam mijn haar nogmaals, ik trek een andere trui aan. Staat dit beter? Nee, niet echt. Ik trek mijn trui weer uit en trek de andere aan. Het wordt me allemaal iets te veel..met een hele diepe zucht loop ik de badkamer uit. Ach, denk ik, eigenlijk zie ik er super mooi uit!!!
De katten zijn uitgegeten en springen op de tafel, op de bank, op de stoelen, op de kast. Mijn mooie bos bloemen, dat gaat fout!!! Snel pak ik de vaas en plaats deze op de boekenkast, "zo, daar kunnen ze vast niet bij". Mijn nieuwe tafelkleed ligt niet meer goed op tafel en overal zie ik haren! Niet aan storen, denk ik. Ik pak de katten een voor een op. Geef ze een hele dikke pakkerd. Dag schatjes, moet naar mijn werk, geen kattenkwaad uithalen hé!! Ik doe de deur dicht van de woonkamer en loop naar de voordeur. Ik loop naar mijn auto, mijn scheurmonster, waar ik heel trots op ben. Zo, lekker de radio aan, kachel op zijn warmst en rijden maar!!


Aantal keer bekeken: 4756
Waardering: 3.38 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 20 bezoekers online