Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Mijn paard is het beste .

U leest om dit moment het verhaal Mijn paard is het beste gepost door Nadine hoogenboom . Dit verhaal is gepost in de categorie dieren verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar dieren verhalen?
Categorie: dieren verhalen
Gepost door: Nadine hoogenboom
Gepost op: 2008-10-22

Verhaal:

Mijn paard is het beste
Joline aait haar lieveling, To, de lieve oude fjord zoekt in haar zakken naar wat te eten. "nee To, we moeten zo gaan rijden!" Ze loopt naar de zadelkamer en zoekt daar To's zadel. O nee, daar staat Kimbery. Joline heeft een ongelofelijke hekel aan dat kind. Ze heeft wel een eigen paard, een hele grote; Dancer's Victoria. Een grote donkerbruine Arabier. "Dag Joline, ga je weer lekker op die stomme ouwe To rijden!! Haha, Victoria verslaat jullie met gemak op de wedstrijd!" Ze steekt haar neus in de lucht en loopt met het -natuurlijk net nieuwe-zadel van Victoria naar haar Arabier. Bah, wat haat ze dat verwende nest. Maar ze heeft misschien wel gelijk, Victoria is een fantastisch dressuurpaard. Daar is To natuurlijk niks bij. Ze loopt terug naar de box van To, en probeert haar tranen te bedwingen. Ze geeft To een kus op zijn neus. Jannemiek , haar instructrice lacht naar haar "kom op, Joline de les gaat beginnen!" Oja, natuurlijk! Ze gaat de les echt niet laten verpesten door die Kimberly! Even later lacht ze alweer als To in haar haar snuffelt. Ze lopen samen naar de buitenbak en ze klimt op de fjord. Jammer genoeg rijdt Kimberly ook in haar les, balen! Natuurlijk moet ze laten zien hoe goed ze over het hindernisje springt. Als ze de hindernis gesprongen heeft, klappen alle knappe jongens aan de kant voor haar en Victoria. Een steek van jaloezie gaat door Joline heen, zij zou ook weleens allemaal van die knappe jongens om haar heen willen hebben. Maar dan knuffelt ze To "nee een betere jongen als jou To bestaat er niet!" fluistert ze. Dan neemt ze een aanloop en zweeft over de hindernis. "yes, gehaalt!" zegt ze blij. Natuurlijk hoort Kimberly het. "Ach maak je niet druk Jojo, want Victoria springt iedere hindernis. En die dressuurwedstrijd gaan WIJ winnen" en ze draaft weg. "Jojo" fluistert Joline, hoe durft ze! Maar snel let ze weer op. Ze gaan hun proefje oefenen. Jannemiek legt uit hoe ze precies moeten rijden, en wat de makkelijkste en moeilijkste onderdelen zijn. Daarna mogen ze hem allemaal even lopen. En ja, wat lopen Kimberly en Dancer's Victoria hem fantstisch! Zij loopt hem ook wel goed, zegt Lisa. Maar voor Joline is de lol er af!
Als de les voorbij is, blijft ze nog even bij To staan en knuffelt hem. Jannemiek ziet de twee. Wat passen die twee goed bij elkaar, weet ze. "Jullie horen bij elkaar, Joline!" zegt ze daarom. Joline schenkt haar een glimlach. "Dank u, ik hoop dat ik nog lang op hem mag rijden" Een beetje verdrietig kijkt Jannemiek op "jammer genoeg gaat To over een paar maanden met pensioen, dit wordt zijn laatste wedstrijd" zegt ze zacht. Even is Joline uit het veld geslagen. Zonder haar To, onmogelijk. Even later fietst ze verslagen naar huis. Konden haar ouders To maar kopen. Dat las je altijd in van die mooie verhalen, dan liep alles goed af. Maar bij haar lijkt het meer op een nachtmerrie. Haar ouders zijn niet rijk genoeg om een paard te kopen. En dan de stalling nog. In tranen komt ze thuis en rent gelijk naar boven en laat zich daar op haar bed vallen. "Wat heeft zij?" vraagt haar oudere broer Jos zich gelijk af. Maar moeder schudt haar hoofd "geen idee". Ze loopt naar de kamer van haar dochter en vraagt wat er met haar aan de hand is. Snikkend verteld ze het hele verhaal. Haar moeder haalt haar hand door haar haar. "Het spijt me, Joline maar wij hebben echt geen geld voor een pony" zegt ze somber. "Dat begrijp ik wel" zegt Joline dan. Maar ik hou zo van To !" "Dat snap ik, meisie" Even later valt ze in tranen in slaap...

Wedstrijddag!! Joline trekt haar rijlaarzen aan, niet echt mooi zijn ze. Oud en versleten. maar wat maakt het uit? Ze heeft tenminste paardrijlaarzen. En To vindt het vast ook niet erg. Ze fietst naar de manege en gelukkig krijgt ze van Jannemiek een rijjasje, zodat ze mee kan doen. Want die zijn verplicht. Ze loopt naar de box van To en knuffelt hem. Ze hoeft alleen maar te poetsen en te zadelen, want bij een fjord kun je de manen niet invlechten. Dat scheelt weer een hoop tijd. Even later mag ze met To gaan inrijden. In de andere bak. Even later komt ook Kimberly aangestuifd. En wat zien ze er prachtig uit. Natuurlijk heeft Kimberly de mooiste van de mooiste rijkleding aan, en ziet ook Dancer's Victoria en prachtig uit. Ze lopen op hun twee af. Joline ziet gewoon aan haar gezicht dat ze iets naars gaan zeggen, en ja hoor; "Ik heb gehoord dat ouwe To met pensioen gaat, haha. Stomme bok!" grijnst ze en met haar neus in de lucht verlaat ze de bak. Kimberly moet rijden. En natuurlijk rijdt ze de sterren van de hemel. Maar Victoria doet eigenlijk alles zelf. maar toch rijden ze fantastisch. Even later wordt haar naam omgeroepen. "Kom op To, we kunnen het!" zegt ze zacht tegen haar lieveling. Ze begint aan haar proef. Binnenkomen in arbeidsdraf, bij X halthouden en groeten. Dat gaat allemaal goed. Heel de proef gaat goed, maar niet zo goed als die van Kimberly. Als ze de bak verlaat loopt Jannemiek op haar af. "Goed gedaan Joline en To, jullie zijn echte winnaars!" zegt ze. Joline glimlacht even. "Dank u, alleen we zijn niet de allerbeste" zegt ze dan weer somber. "Voor mij zijn jullie de winnaars hoor!" troost Jannemiek. Even later als ze To afzadelt loopt Jannemiek weer naar hen toe, maar nu nog vrolijker. "ik heb goed nieuws" zegt ze "Ik heb To gekocht, en omdat ik nog een verzorgster zocht..." ze kijkt naar Joline "wat..ik..echt?" stamelt Joline. "ja, To is jou verzorgpony, in de les rijd je nu wel op een ander paard. Maar buiten de lessen mag je doen met To wat je wil!" Wat is Joline blij, wel niet de winnaar vandaag, maar wel de allermooiste prijs; To als verzorgpony!!!


Aantal keer bekeken: 9756
Waardering: 8.19 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 25 bezoekers online