Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Mike vervolg van deel 3.

U leest om dit moment het verhaal Mike vervolg van deel 3 gepost door Christini Daro. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Christini Daro
Gepost op: 2009-4-16

Verhaal:

Mike vervolg van deel 3
“Waar is die vrouw dan?” vroeg ik.
“Die komt zo hier langs,” antwoordde hij.
“Maar...., hoe weet je dat dan?” vroeg ik.
“Wacht maar,” is het enige wat hij zei. Ik dacht dat hij een grapje maakte, maar hij bleef zich verstoppen in de donkere ingang van het verlaten pand.

Na een tijdje wachten besloot ik maar even te gaan zitten. Ik trok mijn knieën tegen me aan en vouwde mijn armen er omheen om mezelf warm te houden. Mike reageerde niet op wat ik deed. Hij bleef maar om het hoekje van de muur van het pand spieken. Ik staarde naar zijn hand waar hij de stiletto stevig beet hield. Zijn knokkels waren wit van het hard knijpen in het handvat. Het mes glom in het weinige licht dat er was. Het handvat was zwart en ruw geribbeld.
“Ja, daar komt ze,” siste hij tussen zijn tanden. Ik schokte even van schrik omdat ik niet had verwacht dat er echt iemand langs zou komen. Ik schoot over eind, ging naast Mike staan en spiekte ook om de hoek. Ik zag een gedaante langzaam onze in richting lopen.
Toen de gedaan dichterbij was viel mijn mond open. Het was inderdaad een vrouw in een mantelpakje met een zwart groene paraplu. Ik kon haar gezicht niet zien omdat ze de paraplu schuin naar voren voor haar gezicht hield. In haar andere hand had ze een aktetas beet. Haar hakken tikten luidruchtig op de straat.
Ik keek Mike aan.
“Hoe wist je dat...?” vroeg ik.
“Gewoon,” antwoordde hij.
“Ga je haar echt beroven?” vroeg ik
“Ga jij nou maar de weg vragen, laat de rest maar aan mij over,” zei hij.
“Maar......,” voordat ik mijn zin kon afmaken duwde Mike me ruw de straat op.
De vrouw stopte een paar meter bij me vandaan met lopen.
Ze hield de paraplu schuin naast haar hoofd en keek me onzeker aan. Ze had lichtbruin haar in een staart dat er verwaaid uitzag. Natte plukken haar plakten langs haar gezicht en op haar voorhoofd.
"Kan ik je helpen jonge man?" vroeg ze.
Voordat ik kon antwoorden sprong Mike vanuit de inham bovenop de vrouw. Haar aktetas viel met een plof op de grond en haar paraplu, die uit haar hand was geglipt, rolde met de wind mee over de straat. De vrouw probeerde zich nog tegen Mike te verzetten maar hij duwde haar hardhandig tegen de grond. Ik stond versteend, verbaast van Mike's voorspelling en dat hij echt van plan was haar te beroven.
De vrouw lag op haar buik op straat met haar handen beschermde ze haar hoofd. Mike had zijn knie in haar rug geduwd. In de ene hand hield hij het glimmende stiletto vast en met de andere hand trok hij aan de vrouw haar haar.
De vrouw keek me recht aan. Ze leek doodsbang, haar lippen trilden en ze probeerde nog met haar benen te schoppen.
"Alsjeblieft, help me dan!" gilde ze tegen mij met een trillende stem.
Voordat ik mijn gedachte weer op een rij had en tegen Mike wilde zeggen dat hij moest ophouden, trok hij haar hoofd aan haar haar naar achter en sneed met een snelle beweging haar keel door.
Ik stapte van schrik naar achter en moest kokhalzen. De vrouw trappelde nog met haar benen en probeerde te slaan. Het bloed gutste uit het gapen gat in haar keel en kleurde de straat donkerrood. Ze probeerde nog wat te zeggen. Haar lippen bewogen maar er kwam geen geluid meer uit haar mond. Ze stopte met spartelen en maakte nog een paar schokkerige bewegingen. Daarna bleef ze roerloos. Haar nog wijdopen gesperde ogen keken mij gevoelloos aan.
"Ben je gek geworden!!" schreeuwde ik tegen Mike. Hij keek me stom aan alsof hij niks verkeerd had gedaan. Zijn handen waren besmeurt met bloed en op zijn gezichten zaten bloed spetters.
Ik draaide me om en begon te rennen. Rennen zo hard ik kon. Weg van Mike. Hij had haar vermoord, gewoon, zo maar. Mijn hart bonkte in mijn keel en hoofd. De koud lucht brandde in mijn longen. Ik voelde een traan over mijn wang lopen. Het beeld van de vrouw met wijdopen gesperde ogen en het gapen de gat in haar keel waren op mijn netvlies gebrand. Mijn longen branden erger en ik hapte naar adem, toch bleef ik door rennen. Ik rende door tot de straat voor me in een t-splitsing veranderde. Links of rechts? Het maakte me niks uit als ik maar zo ver mogelijk weg was van Mike. Ik ging naar rechts bij een stenen gebouw de hoek om, botste hard tegen iemand op en viel op de grond. Ik begroef mijn gezicht in mij handen en jammerde.
"Je moet me helpen! Een jongen heeft een vrouw vermoord!"
"Hmmm..., wil je de winst dan niet delen?" hoorde ik een diepe jongens stem vragen. Mijn hart sloeg van schrik een slag over. Dit was de laatste stem die ik had verwacht te horen. Ik keek met een ruk op. Mike stond voor me. In zijn handen hield hij, naast zijn stiletto, een zwart leren portemonnee, een gouden horloge en een gouden ketting met een ronde hanger vast. Hij lachte naar me.
Het viel me op dat hij brand schoon was. Nergens was een spatje bloed te bekennen. Ik stond snel op een deed een paar stappen naar achter om zo ver mogelijk bij Mike vandaan te staan.
“Ik wil dat je weg gaat, ik wil de winst niet delen!” Zei ik met een trillerige stem.
“ow niet?” was het enige wat hij zei met een rustige stem.
Je ben gestoord! Je hebt haar....,” voordat ik mijn zin kon afmaken duwde Mike me ruw tegen de muur en duwde hij mijn keel dicht met zijn elleboog. Ik hapte naar adem en probeerde me uit zijn greep te bevrijden. Ik zat muurvast, en voelde dat ik de grond maar net met mijn tenen kon raken. Met zijn andere hand hielp Mike zijn stiletto vlak bij mijn gezicht.
“gestoord he...?” zei hij kalm.
Ik voelde me licht in mijn hoofd en probeerde wat zuurstof binnen te krijgen.
“Laat los alsjeblieft...?!” zei ik met een zachte piepige stem, met het laatste beetje adem die ik nog had.

Wordt vervolgd......


Christini.daro@gmail.com

Aantal keer bekeken: 2847
Waardering: 7.60 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online