Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Mooie muziekles deel 1.

U leest om dit moment het verhaal Mooie muziekles deel 1 gepost door klein meisje. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: klein meisje
Gepost op: 2007-4-17

Verhaal:

Mooie muziekles deel 1
Ik zit op een bankje met mijn beste vriendin Vivian. We luisteren samen naar heavy metal. Sigaretje in onze hand, we roken nooit hoor maar vandaag was een erg heftige dag. Onze ogen zijn nog steeds rood van het huilen. Romano is vannacht overleden. Hij zat bij Viv en mij in de klas. We hielden allemaal van hem. Hij was echt de clown uit onze klas, de gangmaker, maar hij had ook hele sirieuze kanten. Toen mijn ouders net gescheiden waren had ik zo'n verdriet, dan zat ik uren met die lieve Romano aan het meer.. en nu is hij er niet meer.. Niemand had dit verwacht, niemand had het zien aankomen. Dan besef je opeens dat het leven zomaar over kan zijn en dat je niet zeker bent van je leven. De hele dag zit ik al te peinzen over het leven enzo , en waarom Romano dit moet overkomen, hij was zo lief en hij deed nooit iemand kwaad. Hij kwam altijd op voor mensen die het moeilijk hadden.. net 17 jaar ..

"Viv, ik moet naar huis, het is bijna etenstijd, niet dat ik ook maar enige trek hem in eten"
Vivian kijkt op. "Is het al zo laat, hoelang hebben we hier gezeten dan?"
Ze heeft gelijk we hebben hier al lang gezeten. Deze dag kent geen tijd, en het lijkt wel of deze vreselijke dag nooit voorbij wilt gaan.
"Dag schat keep yah head up he!"
"Bedankt. jij ook veel sterkte"
We nemen afscheid van elkaar en ik pak mijn fiets en rij op een niet al te hoog tempo naar huis. De gedachten in mijn hoofd razen maar door.

Eenmaal thuis gekomen. Ik kijk mijn moeder aan en dan kan ik me niet goed houden, ze weet van het verhaal niks af. Maar als ik verdriet heb weet ze me zo goed te troosten, ze zegt niks, ze kijkt me alleen maar aan met een bezorgde blik in haar ogen. Haar zachte handen die naar nivea ruiken pakken de mijne. Ze trekt me mee naar de bank. Ik rust met mijn hoofd op haar schoot en ik huil onophoudelijk verder. Twintig minuten strijken voorbij en geen moment waar de tranenstroom stopte. Dan pas spreken we tegen elkaar " wat is er toch meisie " Ik weet niet waar ik moet beginnen en door het schokken van mijn schouders komt het hele verhaal er beroerd uit. Het klinkt een beetje zo "hij was dronken , die dronken bestuurder, en romano.. " Tranen als ik zijn naam uitspreek. " hij reed hem aan toen hij heel vroeg vanochtend zijn krantenwijk deed"
Mijn moeder krijgt ook tranen van het vreselijke verhaal.
"Je zult wel geen honger hebben, ga maar lekker douchen en probeer wat te slapen"
Daarmee stem ik toe. Ik loop op slakkengang naar boven en als ik de badkamer inloop en me langzaam uitkleed kijk ik in de spiegel. Jezus, komt er uit mijn mond als ik mijn gezicht zie. Opgedroogde tranen en mascara tot aan mijn kin. Mijn verbaasde hoofd in de spiegel dat ik er zo uit zie maakt me toch een beetje aan het lachen. Ik zet de warme douche aan en blijf een tijdje weken onder de douche zonder me ook maar te bewegen. dan zet ik hem uit en ga slapen.

Zaterdagochtend.
Ik voel me al een stuk beter dan gister, vanacht heb ik liggen peinzen maar ik heb besloten dat ik het moet accepteren wat er gebeurd is, omdat ik er toch niks aan kan veranderen. En Romano zou het niks vinden om te weten dat wij verdrietig waren om hem.
Ik kijk op de klok en ik slaak een kreet van Oh my god ! 2 uur smiddags. Ik loop naar beneden nog altijd in mijn pyama, en ik zie dat mijn moeder boodschappen aan het doen is op het briefje wat ze voor me heeft klaar gelegd. Ik sprint naar boven om weer te douchen. Dan manoevreer ik mijn haar in een mooie nonchalante staart en ik hul mijn lichaam in een zomersjurkje. Het is lekker warm en ik ga in de tuin zitten. Ik geniet heerlijk van het zonnetje als ik de deur open hoor gaan. Ze is thuis, denk ik.
"schat ik heb iets wat je vast opvrolijkt. Een papiertje krijg ik in mijn hand geduwd met wat ik moet doen.. ik snap er totaal niks van, gaan we een speurtocht doen, maar ik volg de aanwijzingen die er op staan en beland uiteindelijk in de schuur. De laatste aanwijzing is om een doek omhoog te doen. De enige doek die ik zie is oranje een vaal. Ik trek hem omhoog en ik zie .. EEN ELEKTRISCHE GITAAR! ik heb een gitaar gekregen inclusief lessen. Dit vrolijkt me echt heeeel erg op! Ik vlieg mijn moeder om haar hals en bedankt haar ontzettend.
En morgen is mijn eerste les al.

Zondagmiddag.
Ik fiets naar het gebouwtje waar de lessen gegeven worden. Het is een pittig eindje fietsen, ik ben daarom ook flink uitgeput als ik er eenmaal ben. Van het zweet kleeft mijn schuine pony aan mijn voorhoofd vast. Als ik voor het gebouwtje sta doe ik snel wat lipgloss op en ik fatsoeneer mijn pony wat. Ik wil naar binnenlopen als ik opeens een knetterende scooter hoor aanrijden. Een rood glimmend gevaarte met een jongen met een helm erop. Vol bewondering kijk ik toe. Hij stopt en ik zie aan de gitaar op zijn rug dat hij ook voor hier komt. Met enige moeite doet hij de helm af. Mijn mond valt open, ik staar hem aan. Van zijn glanzende blonde haar naar de sneeuwwitte sneakers, zijn volle lippen tot zijn stralend blauwe ogen. Volmaakte schoonheid is het eerste wat in mij opkomt. Zijn behendige vingers maken een slot vast. Ik zweef nee ik droom nee ik vlieg en droom. Ik sta te kijken en ik kan mijn ogen niet van hem afhouden. Regen veranderd in zon als hij langs me loopt. Ik staar hem aan en hij lacht naar me. HIJ LACHT ! Stralend witte tanden allemaal netjes op een rij..
En dan loopt hij het gebouw in.
Zo snel als hij kwam zo snel als hij weg is.

word vervolgd

Aantal keer bekeken: 3157
Waardering: 8.30 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online