Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Mozhda en Chocolate Jubjubie.

U leest om dit moment het verhaal Mozhda en Chocolate Jubjubie gepost door Mozhda Poyan. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Mozhda Poyan
Gepost op: 2009-4-26

Verhaal:

Mozhda en Chocolate Jubjubie
‘Een droomboom?’ vraagt Chocolate Jubjubie.
‘Nee-hee! Ben je dom of zo? Het is een een pruik, een pruik!’ Roept Mozhda als ze de pruik wijst.
Chocolate Jubjubie springt van de controletafel af en gaat boos bij een kamerhoek staan.
‘Mozhda, je moet niet zo boos wezen op Chocolate Jubjubie, het is nog een zachte, kleine Jubjub,’ zegt de dokter.
Mozhda zucht. Ze komt dichtbij Chocolate Jubjubie en ze aait haar.
‘Sorry hé?’ vraagt Mozhda.
‘Als je maar met mij naar Mysterie Eiland gaat, dan word alles oké,’ zegt Chocolate Jubjubie. ‘Oké, we gaan vandaag naar Mysterie Eiland, wat jij wilt…’
‘Jee! Ik kom eraan, Mysterie Eiland!’

‘Wanneer zijn we er?’ vraagt Chocolate Jubjubie terwijl Mozhda in Neopedia rijdt. In Neopedia mag je vanaf je negende al auto’s rijden. En Mozhda is al elf.
‘We zijn er bijna, alleen nog maar een kilometertje of drie rijden, en we zijn er!’ roept Mozhda.
‘Ik ben misselijk…’
Chocolate Jubjubie wil ‘zongenaamd’, overgeven, maar Mozhda stopt haar.
‘Wacht, wacht, wacht, jubjub! Niet hier, pleas,’ zegt Mozhda, ‘over ongeveer een minuutje zijn we er.’
‘Maar ik moet echt overgeven!’ roept Chocolate Jubjubie.
Chocolate Jubjubie draait zich om. Ze neemt een grote slok van haar milkshake en draait zich om.
‘Ik overgeef niet in de auto, maar uit de auto, buiten dus,’ zegt Chocolate Jubjubie.
‘Bluk…’
‘Choc jubje, nee!’
Mozhda tuurt naar buiten.
‘Heel erg bedankt dat je Neopedia vies maakt!’ Roept Mozhda.
‘Maar wat moet ik dan doen?’ vraagt Chocolate Jujubie.
‘Ooit gehoord van inhouden totdat je thuis gezellig aankom?’ Vraagt Mozhda.
‘Eh… nee.’
‘Oh, hoe moet ik met Jubjub’s leven?’ vraagt Mozhda.
‘Oké! We zijn er!’ zegt Mozhda een poosje later.
‘Cool!’
Haastig stapt Chocolate Jubjubie uit Mozhda’s auto en rent naar de ingang van Mysterie Eiland.
Ze pakt een kaart van haar rugzak tevoorschijn en kijkt er zorgvuldig naar. Dan kijkt ze naar Mysterie Eiland.
Mozhda stapt uit haar auto en staat naast Chocolate Jubjubie.
‘Muesli, mag ik eerst naar het ‘Trainingsschool’ me aanmelden als clublid?’ vraagt Chocolate Jubjubie.
‘Mijn bestwil, ga er maar naar toe,’ zegt Mozhda.
‘Jupie!’
Chocolate Jubjubie rent naar het Trainingsschool en bekijkt naar de gouden muren.
‘Zijn deze van echt goud?’ vraagt Chocolate Jubjubie.
‘Ja, ze waren in de zestiende eeuw zo erg beroemd, er waren zelfs rijen vol om aan te melden voor deze Trainingsschool,’ zegt Mozhda.
‘Cool… wacht eens even, dus dat betekent ook dat deze Trainingsschool ongeveer in de zestiende eeuw gebouwd werd!’ roept Chocolate Jubjubie.
‘Juist, Choc jubje, wat heb jij toch vandaag een lekkere goede humeur,’ zegt Mozhda.
Mozhda kijkt naar haar horloge.
‘Kom, snel inschrijven, anders wordt het te laat!’
Samen lopen ze naar de balie en eer staat een rode Grarrl te bij de balie te wachten.
Chocolate Jubjubie staat verliefd naar de Grarrl te staren.
‘Heh…’ zucht Chocolate Jubjubie, ‘wat is hij pas leuk…’
Mozhda geeft Chocolate Jubjubie een duwtje.
‘Doe normaal,’ fluistert Mozhda.
‘Haai… zullen we straks naar de bioscoop gaan?’ vraagt Chocolate Jubjubie.
‘Ik zei: DOE NORMAAL!’ roept Mozhda tegen Chocolate Jubjubie.
‘Wat kan ik voor jullie doen?’ vraagt de Grarrl.
‘Een dikke zoen geven,’ zegt Chocolate Jubjubie.
‘Doe normaal, Jubjub, of… JE GAAT UIT DEZE TRAININGSSCHOOL!’
‘Eh… sorry, meneer de Grarrl, mijn Jubjub is vandaag een beetje stout.’
‘Het geeft niets… mevrouw Mooozhdaaa?’
‘Eh… ja! U heeft het zeker gelezen op mijn T-Shirt!’ roept Mozhda met een glimlach.
‘Ja!’ lacht Grarrl.
‘En oh ja… waar waren we ook al weer?’ fluistert Mozhda.
‘Bij het inschrijven van deze Trainingsschool!’ roept Chocolate Jubjubie.
‘Oh ja… meneer de Grarrl, mijn Jubjub wilt zich graag inschrijven voor deze Trainingsschool,’ zegt Mozhda.
‘Jááá, ik wil het hééél graag, lieverd…’
‘Lieverd?’ vraagt Mozhda.
‘Jááá, hij is sooow lief…’
Mozhda kijkt boos naar Chocolate Jubjubie en dan naar de Grarrl.
‘Meneer de Grarrl, het spijt me vreselijk, maar deze Trainingsschool is niet voor mijn Jubjub geschikt, sorry en tot ziens.’
Mozhda tilt Chocolate Jubjubie en loopt weg.
‘Wacht! Wacht! Wacht! Deze school is ook voor Jubjub’s geschikt! Er is zelfs een Jubjub-Zone!’ roept de Grarrl.
Mozhda negeert hem en loopt boos met Chocolate Jubjubie weg.
Als Mozhda en Chocolate Jubjubie weg is zegt hij: ‘hé wat jammer dat ik haar Jubjub geen gif kon geven.’
Er komt een Grarrl bij.
‘Fruzzels, heb je het gif aan Chocolate Jubjubie gegeven?’ Vraagt een Grundo.
De Grarrl schudt zijn hoofd.
‘Sorry, mijn heer, ik kon haar niet aan.’
‘Kon je een malle, kleine, irritante en stomme Jubjub niet aan? Je bent een Grarrl, hallo!’ roept de Grundo, ‘hier, maak jij maar strafwerk!’
De Grundo laat een stapel werk op hem bureau vallen en zegt: ‘en als het af is heb ik meer stapels werk voor je, ga nu werken, jij!’
‘Ja, meester…’
‘Chocoladereep! Waar ben je?’ vraagt Mozhda, ‘chocolaatje! Waar ben je?’
Chocolate Jubjubie klimt op Mozhda en trekt aan Mozhda’s haar.
‘Au! Chocje, doe normaal!’
‘Sorry, juffrouw ‘mosterd!’ roept Chocolate Jubjubie. Chocolate Jubjubie staat als een lachende ‘Chia’ te lachen.
‘Wat is er grappig aan als je als een chimpansee zit te lachen?’ vraagt Mozhda.
‘Wat is een chimpansee?’ vraagt Chocolate Jubjubie.
‘Laat ook maar,’ zegt Mozhda, ‘jij hebt toch geen verstand van de aarde.’
‘Leven er op de aarde chimpanseeën?’ vraagt Chocolate Jubjubie.
‘Het meervoud van een chimpasee is geen chimpaseeën, maar chimpansees!’
‘Oké, wat jij wilt, maar geef nou een antwoord op mijn vraag!’ roept Chocolate Jubjubie.
‘Laat maar, kom we gaan naar de schiettent,’ zegt Mozhda.
Mozhda pakt Chocolate Jubjubie en loopt naar de schiettent.
Mozhda geeft duizend NP en ze krijgt een geweer met plastic kogeltjes.
‘Hier jubje, jij mag schieten.’
Chocolate Jubjubie glimlacht en pakt het geweer aan.
‘Chocje, ik ga even naar de snoepwinkel, daar koop ik snoep voor je, oké?’ vraagt Mozhda.
Chocolate Jubjubie knikt.
Als Mozhda weg is staat de ‘Jubjub’ Tjip te glimlachen en te zwaaien met zijn pootjes.
‘Hey Chocolate Jubjubie, dat jij een baasje heeft! Moet ik straks een luier regelen? Want je baasje is misschien moe,’ zegt Tjip.
Chocolate Jubjubie negeert hem en draait zich weer naar het poppetjes om die ze moet schieten.
Chocolate Jubjubie wil schieten maar Tjip en zijn vrienden lachen haar uit.
Tjip komt bij Chocolate Jubjubie staan en hij fluistert in haar oor: ‘Dat je nog ook naar een stom baasje luister!’
Chocolate Jubjubie wordt steeds bozer en roder.
‘Als ik jou was dan zal ik je baasje verlaten en haar super veel uitschelden…’
‘WAAAH! HOUD JE MOND! JIJ DENKT DAT JE HET COOLSTE VAN HEEL NEOPEDIA BENT MAAR DAT BEN JE NIET! JIJ BENT EEN…’
Mozhda komt rennend met twee zakken snoep naar Chocolate Jubjubie
‘CHOCOLATE JUBJUBIE!’
Mozhda zet haar mond voor Chocolate Jubjubie.
Mozhda loopt met Chocolate Jubjubie om een hoekje heen en ze pakt Chocolate Jubjubie.
‘Wat is er gebeurt dat je zo bijna een Neopet van je eigen bloed wilde schelden?’ vraagt Mozhda, ‘wat is er gebeurd?’
Chocolate Jubjubie blijft stil en springt uit Mozhda’s handen.
‘Het is moeilijk om te vertellen… ‘maar, huh…’
Chocolate Jubjubie zucht.
‘Maar wat?’
‘Maar ze zeiden dat ik je moet verlaten en je super veel moet uitschelden.
Mozhda huilt. Ze pakt Chocolate Jubjubie en glimlacht naar haar. Met haar ogen dicht knuffelen ze elkaar.
Nu moet Chocolate Jubjubie ook huilen.
‘Ik houd van jou,’ zegt Mozhda.
‘Ik houd van jou ook,’ zegt Chocolate Jubjubie.
Nu springt Chocolate Jubjubie op Mozhda’s schouder.
‘Oké, houd nu op met huilen en beleef maar met me avonturen door Mysterie Eiland!’
Mozhda veegt haar tranen en loopt de hoek om.
‘Oké, nu wil ik naar huis toe,’ zegt Chocolate Jubjubie.
‘Naar huis? We kunnen nog veel avonturen beleven!’
Chocolate Jubjubie zucht.
‘Wat jij wilt, kom! We gaan naar de ‘Tiki Tour!’
Samen rennen ze naar de Tiki Tour. Als ze naar binnen willen lopen stopt een Zafara hun en hij zegt: ‘eerst moeten jullie een kaartje kopen, dan mogen jullie erin.’
Mozhda knikt.
‘Oké, hoeveel kost een kaartje?’ vraagt Mozhda.
‘Dat kost vijftig NP, mevrouw,’ zei een Bruce.
Mozhda geeft vijftig NP en ze glimlacht naar de Bruce.
‘Tik-je-tour!’ roept de Bruce.
Chocolate Jubjubie lacht zich rot.
‘En u moet goed op u Jubjub oppassen, hoor, want wist je,’ zegt de Bruce. ‘Vele Neopets zijn in Tiki tour verdwenen, gewoon tijdens een ritje van maar ongeveer tien minuten,’ fluistert de Bruce erachter.
Chocolate Jubjubie kijkt Mozhda angstig aan.
Mozhda knuffelt Chocolate Jubjubie en ze zegt: ‘Maak je maar geen zorgen, chocje, als je niet zo maar ergens heen loopt, dan is alles oké.’
‘Dusse… begrepen?’ vult Mozhda erachter.
Chocolate Jubjubie knikt.
‘Dan is het goed, stap er maar in!’
Mozhda en Chocolate Jubjubie stappen in de Tiki tour kar. Ze worden vanzelf bestuurd. Nu zijn ze een stukje verder en de Bruce roept: ‘Nu komt er een grote verassing voor je, Jubjub, en nu wordt Mozhda heel erg verdrietig en daar ben ik er blij om!’
De Bruce lacht heel erg gemeen

‘Wauw! Wat ‘magisch!’ deze magische kar wordt vanzelf bestuurd!’ roept Chocolate Jubjubie.
Mozhda glimlacht.
‘Jij bent pas de laatste tijd veranderd, chocje,’ zegt Mozhda als ze Chocolate Jubjubie een zacht duwtje geeft.
Chocolate Jubjubie glimlacht.
Even later krijgt Mozhda slaap.
‘Huh…’ zucht Mozhda, ‘ik ga slapuh…’
Mozhda valt in slaap maar Chocolate Jubjubie is wakker.
Dan ziet Chocolate Jubjubie voor de Jungle een bordje staan.
Chocolate Jubjubie springt uit de kar uit en leest van verre afstand wat erop staat.
Er staat GRATIS SNOEP OP! LEKKER EN NOG GRATIS!
‘Mmm… lekker,’ zegt Chocolate Jubjubie.
‘Ik lust er wel een paar, zooo smak-smak.’
Chocolate Jubjubie loopt naar het bordje toe.
Ze wordt door iemand uit de Jungle een band om haar mond gezet en in een zak gestopt!
‘MOZHDA!’
Mozhda is veel verder en ze schrikt zich wakker.
‘Oké, dat was pas schrikken,’ zegt Mozhda.
Ze kijkt naar de stoel naast zicht.
‘Maar… maar waar is Chocolate Jubjubie? Chocolate Jubjubie!’ roept Mozhda, ‘waar ben je?’
Mozhda kijkt schrikkerig om zich heen.
‘Chocje!’
Ze kijkt buiten en achter zich.
Mozhda word rood en ze weet niet wat ze moet doen.
Ze pakt haar mobiel en belt Chocolate Jubjubie. Ze doet weer haar mobiel uit.
‘Chocolate Jubjubie heeft haar mobiel vergeten,’ zegt ze, ‘wat een ongeluksdag.’
Wat moet ik doen? Denkt Mozhda, moet ik mijn hele leven zonder een lieve Jubjubje? Nee toch!
Mozhda kijkt naar haar horloge.
Het is tien uur in de nacht.
En nog ook eens tien uur! Als mijn ouders op de aarde het weten dat ik niet in de hotel ben word ik zo plat als een dubbeltje, denkt Mozhda.
‘Haal die mormel uit die zak!’ roept een Grarrl.
‘Overheerser Lucan, ben je nu blij met deze akelige Jubjub?’
Lucan draait zich met zijn stoel om en kijkt Chocolate Jubjubie aan.
‘Hmm… die Jubjub kan ik wel vers in mijn maag stoppen.’
‘Nee, nee, nee, pleas!’ roept Chocolate Jubjubie. Chocolate Jubjubie huilt.
‘Aah… deze Jubjubje huilt, wat zielig zeg!’ roept Lucan.
‘Waarom doe je dit?’ vraagt Chocolate Jubjubie huilend.
Lucan lacht duivelachtig.
‘Denk je dat ik gewoon maar Neopets lekker op hun eigen pad laat lopen? Nee! IK HEB HNGER!’
Chocolate Jubjubie is bang.
Ze wilt eruit komen, maar het kan niet!
Overal zitten er ijzeren deuren en ramen zodat de gevangenen Neopets niet weg rennen.
Zelfs staan er skeletten van dode Neopets!
En nu?
Wat moet Chocolate Jubjubie nu doen…?

‘Help!’
Het egogeroep van Chocolate Jubjubie bleef maar ongeveer drie keer in de Jungle hangen.
Duivels lacht Lucen.
‘Je komt er nooit uit, kleine Jubjub!’ roept hij, ‘als je er niet uit wilt gaan, hier krijg je een cadeautje!’
Lucen drukt op een knop en er komt een gevangenis tevoorschijn.
‘Hier, hier staat een mooi plekje voor je.’
Lucen wijst naar een gevangenishok.
‘Daar is een fantastisch plekje voor je, ga er maar snel in, Jubjub!’
Lucen duwt Chocolate Jubjubie het gevangenishok in en zijn helpers doen snel de ijzeren gevangenisdeur dicht.
Kwaad kijkt Chocolate Jubjubie naar Lucen. Duivels lacht Lucen.
‘Waarom doe je dit?’ vraagt Chocolate Jubjubie.
Weer lacht Lucen duivels.
‘Omdat je baasje Mozhda ‘de sleutel van de Dood’ heeft!’ roept Lucen.
Chocolate Jubjubie schrikt een beetje.
‘En wat is de sleutel van de Dood?’ vraagt Chocolate Jubjubie.
‘Ik zal het je eens vertelen, akelige Jubjub:’ de sleutel van de Dood was duizend jaar geleden gemaakt door Dralf. En Dralf was alle Neopets door elkaar.’
Chocolate Jubjubie schrikt.
En Orlon was overleden doordat een spookachtige Neopet zei dat Dralf dood moest gaan of zijn dorpje Krolsem moest vernietigd worden. Die avond was iedereen geschrokken en iedereen dacht dat hij zijn dorp werd vernietigd. Maar nee…
Dralf koos dat hij zelf dood moest gaan. Maar toch. Hij was een mens…
Omdat Dralf zo moedig was om zichzelf te kiezen, werd het dorpje voortaan maar ‘Dralf’ genoemd. En nog steeds heet dat dorpje Dralf…
‘En nu heb ik genoeg verteld, Jubjub!’
Lucen en zijn helpers lopen van de gevangenis weg.
‘Há Jubjub die naast me zit, ben je ook zo verdrietig dat je door een rot Tiki Tour hier bent beland?’ zegt een wolkenfee naast het gevangenishok van Chocolate Jubjubie.
Chocolate Jubjubie zucht.
‘Ja… en mijn baasje is zeker super verdrietig…’
De wolkenfee zucht ook.
‘En… wat ben jij: een Neopet, een Petpet of een fee?’
‘Ik ben een Neopet, namelijk een domme Jubjub…’ zegt Chocolate Jubjubie.
‘Wat?’ vraagt de wolkenfee teleur, ‘een domme Jubjub? Jij bent juist een lieve Jubjub!’
Chocolate Jubjubie zucht.
‘Ik ben zo dom geweest om hier in te trappen…’
‘Welnee zeg, jij bent niet de enige die hier in was getrapt, er zijn hier wel meer dan ongeveer duizenden Neopets en Petpets gevangen, zelfs een heel slimme Neopet! Behalve ben ik de enige fee die hier in is getrapt,’ zegt de wolkenfee.
‘Dus jij bent een fee! Wat voor fee ben je? Laat me raden… een waterfee?’ vraagt Chocolate Jubjubie.
‘Nee,’ zegt de wolkenfee.
‘Eh… een duisterfee?’ vraagt Chocolate Jubjubie weer.
‘Dat ben ik niet!’ roept de wolkenfee, ‘je hebt nog een kans.’
Kom op Chocolate Jubjubie, ik kan het, denkt Chocolate Jubjubie.
‘Een wolkenfee!’ roept Chocolate Jubjubie.
De wolkenfee lacht.
‘Ja! Ik ben een wolkenfee!’
‘Pleas wolkenfeetje, kan je mij en alle Neopetjes en natuurlijk jezelf hieruit halen?’ vraagt Chocolate Jubjubie.
‘Ik zal het proberen.’
De wolkenfee zegt een spreuk en alle gevangenissloten worden open.
‘Yes! Het is me gelukt!’ roept Chocolate Jubjubie als ze springend uit het gevangenishok waar ze in zat eruit komt.
‘Je bedoelt zeker: het is MIJ gelukt,’ zegt de wolkenfee als ze uit het gevangenishok waar ze in zat vliegend eruit komt.
Chocolate Jubjubie glimlacht.
De wolkenfee vliegt naar de uitgang en ze zegt een spreuk waardoor de deur van de uitgang word geopend en ze zegt nog een spreuk zodat alle Neopets weten waar hun baasjes zijn. Ze kwam weer terug naar Chocolate Jubjubie.
De wolkenfee tovert een luidspreker erbij en ze roept: ‘alle Neopets, ren uit de uitgang, ik heb jullie net betoverd zodat jullie weten waar jullie baasjes zijn!’
De uitgangdeur werd door heel veel Neopets geopend en daarna gingen alle Neopets naar buiten om hen baasje te vinden.

Chocolate Jubjubie draait zich om en gaat paar kleine stapjes naar voren. Chocolate Jubjubie haalt van haar pluizige haren een geinige pasfoto waar Mozhda en Chocolate Jubjubie op staat.
Chocolate Jubjubie huilt.
De wolkenfee draait zich om en ze zegt: ‘wat is er Chocolate Jubjubie?’
‘Ik mis mijn lieve baasje.’
De wolkenfee staat op haar hurken en aaide Chocolate Jubjubie.
‘Is dit je baasje?’ vraagt de wolkenfee als ze op Mozhda die op de pasfoto staat wijst.
‘Ja, ze heet Mozhda.’
‘Musta?’
Chocolate Jubjubie schud haar hoofd.
‘Ik heb haar naam heel vaak geprobeerd om te uitspreken, maar na een dag lukte het me,' zegt Chocolate Jubjubie verdrietig.
'Ik heb een ideetje!' roept de wolkenfee, 'ik ga alle slechteriken een toverdrankje geven dat ze weer goed worden en jou in je hoofd het kaart van geen één misdaad geven.'
'Wat is de kaart van geen één misdaad?' vraagt Chocolate Jubjubie.
'Dat is een kaart voor alle goede Neopets,' zegt de wolkenfee, 'alle goede Neopets kunnen dan in één tel bij hun baasje zijn.'
'Eerst met die toverdrankjes...'
De wolkenfee zegt een spreuk en alle slechteriken drinken gewoon de toverdraken.
Zelfs de baas van alle slechteriken!
'Het is me gelukt!' roept Chocolate Jubjubie.
'Je bedoelt zeker: het is MIJ gelukt.'
Chocolate Jubjubie giechelt.
'En nu met die kaartje, chocolaatje Jubjubje,' zegt de wolkenfee.
Chocolate Jubjubie en de wolkenfee nemen afscheid. Ze knuffelen elkaar.
'Doei lieve wolkenfee,' zegt Chocolate Jubjubie.
'Doei schattige Chocolate Jubjubie,' zegt de wolkenfee.
De wolkenfee zegt een spreuk waardoor Chocolate Jubjubie bij haar baasje is.

'Waar is Chocolate Jubjubie? Daar bij die achtbaan of bij die schiettent?' zegt Mozhda als ze Chocolate Jubjubie zoekt.
'Hier ben ik Mozhda!' roept Chocolate Jubjubie.
'CHOCOLATE JUBJUBIE! MIJN LIEFJE!' roept Mozhda als ze naar Chocolate Jubjubie rent en haar knuffelt.
'Ik heb je zo gemist, schatje, waar was je?' vraagt Mozhda.
'Ik was gevangen door een paar stelletjes slechteriken en een wolkenfee maakten alle Neopets weer vrij en alle slechteriken werden toen weer goed,' zegt Chocolate Jubjubie.
'Oh, ik zat je echt lang te zoeken, liefje,' zegt Mozhda.
'Enne... zullen we nu weer eens naar huis?''
Mozhda knikt.
'Ja, we gaan naar huis...'

Mozhda rijdt naar haar huis toe en ze zucht.
'Weetje, ik mis een beetje de Aarde, er waren zo'n goede mensen daar.'
Chocolate Jubjubie knikt.
'Dan gaan we daarhee!' roept Chocolate Jubjubie.
'Goed idee!'
Mozhda en Chocolate Jubjubie gaan met de raket naar de aarde en Mozhda laat haar huis op de Aarde zien.
'Leuke huis!' roept Chocolate Jubjubie.
'We gaan nog veel meer avonturen beleven!'

EINDE!

Aantal keer bekeken: 3488
Waardering: 4.91 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 21 bezoekers online