Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Nachtbraker.

U leest om dit moment het verhaal Nachtbraker gepost door Sissy de Groot. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Sissy de Groot
Gepost op: 2007-7-9

Verhaal:

Nachtbraker
Nachtbraker

Met een licht gevoel in mijn hoofd en wallen onder mijn ogen, raken mijn voeten de grond naast het warme en heerlijke bed.

Moe tot in mijn tenen sleep ik mijn lijf in logge tred naar de badkamer. Daar, waar een stortbad geduldig op mij wacht. De hoop dat de stralen mij verlichting zullen brengen laat ik varen. Hierin ben ik inmiddels zó ervaren dat ik mij geen illusies maak.

Te lang ben ik doorgaan op een doordeweekse dag. Nu moet ik dit bekopen met een loom en kriebelig gevoel over mijn lichaam. Mijn ogen branden en mijn hersens snakken naar frisse lucht.

De karweitjes gaan door, het werk is nog niet af. Een geeuw ontsnapt. Deadlines naderen en mijn lijf teert op cafeïne. Een slok warme sterke prut geeft mij een zweem van genoegdoening. Dit gevoel wordt genadeloos neergeslagen door de zonnestralen die mij reikhalzend aantikken door het vensterraam.

Passieloos put ik mijn laatste arbeidskracht uit mijn bruine boterham met kaas. Nog vijf uur te gaan.

'Heus. Zodra ik mijn thuishaven heb bereikt, leg ik zonder aarzelen mijn corpus ten ruste en slaap ik tot het ochtendkrieken .' Verlangend naar dit plechtig voornemen zet ik mijzelf weer aan een taak.

Beneden hoor ik stemmen. Vrolijk, onaangetast. Waar halen zij de kracht vandaan? Een eeuwigheid gaat aan mijn gevoel voorbij.

Onverhoeds neigt prompt mijn oog naar de klok. De tijd is daar. Ik mag weg. Futloos als ik ben, wens ik mijn confraters een fijne avond toe.

Afgemat draai ik de deur van het slot. Te moe om een proper maal te bereiden, werk ik een banaan naar binnen. Ik slenter naar de trap en hijs mezelf naar boven.

Het gevoel van ultiem geluk raakt mijn hart bij de aanblik van het nest dat op mij heeft gewacht. Geruisloos ontlast ik me van alle kledij.

Ik omsluit mezelf met lakens en mijmer tot de diepe slaap het overneemt.



©Sissy, 2007

Aantal keer bekeken: 2319
Waardering: 2.00 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 10 bezoekers online