Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Nachtelijk onheil....

U leest om dit moment het verhaal Nachtelijk onheil... gepost door Trynemien. Dit verhaal is gepost in de categorie humor verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar humor verhalen?
Categorie: humor verhalen
Gepost door: Trynemien
Gepost op: 2011-6-11

Verhaal:

Nachtelijk onheil...
Nachtelijk onheil...

Een aantal jaren geleden maakte ik samen met een vriendin een reis door het zuiden van Afrika. Ik zag de desolate landschappen van Namibië, de witte stranden van Mozambique, de groene valleien van Zuid-Afrika en de bewolkte pieken van Lesotho.
Eén van de nachten die mij het meeste is bijgebleven was onze eerste nacht in Middelburg, Zuid-Afrika, alwaar wij een maand vrijwilligerswerk deden in een opvangtehuis voor straatkinderen. De nacht begon als volgt:

Na een lange rit van 24 uren kwamen wij aan in Middelburg. Het stadje telde 44.000 inwoners en lag in de woestijn de Karoo. Rond middernacht kwamen we in het kleine, kale centrum aan, bestaande uit een brede weg met daaraan oude huizen en winkels. Niemand op straat, stofbollen waaiden over de weg, een warme wind blies langs mijn gezicht. Het zweet brak me uit, dusdanige temperaturen s'nachts, wat betekende dat voor de dagen? In een lichtgele kever werden we opgepikt en naar het tehuis gebracht door David, de manager van het project. Daar aangekomen nam hij ons mee naar ons onderkomen voor de komende maand. Een klein, schattig huisje op het terrein van het kindertehuis. Het huisje had stenen muren, een golfplaten dak, een terrasje, omheind met een hek van houten stokken en een miniatuur vijvertje naast de deur. Ik besloot in één oogopslag dat dit een heerlijke plek was om de komende maand van ons avontuur door te brengen.

Nadat we onze spullen hadden uitgepakt en een rondje over het terrein hadden gemaakt besloten we dat het hoog tijd was voor een wijntje om daarna voldaan en rozig onder de wol te kruipen.

Van lekker slapen was echter niet zo één, twee, drie sprake....
Ik doezelde bijna weg toen ik iets voelde kriebelen langs mijn enkel. Tegelijk met dat ik mijn hoofd in de richting van de kriebels draaide sloeg ik de oorzaak ervan weg. Er vloog een kakkerlak door de kamer. Een kakkerlak met bijzonder grote afmetingen zat op mijn enkel en was nu onderweg naar zijn volgende bestemming, die de grond, mijn bed, of wie weet nog erger, kon zijn. Tegen de tijd dat ik deze schokkende informatie had verwerkt (een fractie van een seconde later), zat ik rechtop in bed. Ik moest in actie komen, gezien het feit dat er nooit maar één kakkerlak is en mocht dit wel het uitzonderlijke geval zijn... Het monster leefde nog!!
Inmiddels met het angstzweet op mijn rug en helderder van geest dan ooit bedacht ik het geniale plan het licht aan te doen. Achteraf iets dat ik misschien beter niet had kunnen doen... Staande op het bed ging ik op zoek naar het lichtknopje. Hooguit 5 seconden later had ik mijn geniale plan ten uitvoer gebracht.
Eerst maar even zitten, op adem komen, beetje om me heen kijken om hopelijk te ontdekken dat de vermeende kakkerlak toch een onschuldig torretje bleek te zijn.
Deze gedachte bleek onjuist... Ik liet mijn blik over de grond glijden en daar zag ik, op zo'n 1,5 meter afstand van onze bedden, een reuzenduizendpoot (kleur: glanzend zwart) van minstens 20 cm kruipen! En het monster naderde mijn bed!
Tijd voor plan B. Plan B was nog van minder ingewikkelde aard dan plan A (nl het lichtknopje indrukken). Plan B bestond uit één woord: 'Gea' en dat droeg ik dan ook met volle overtuiging, luidkeels uit. Gea's slaapdronken reactie was: 'ja, das wel een grote ja...' Dit klonk wel heel relaxed gezien de omstandigheden waarin acuut actie geboden was! Enkele doodsangsten later kwam ook Gea in beweging. De megaduizendpoot was daarvoor natuurlijk al reden genoeg, maar nadat ik een kakkerlak van groot formaat op de muur achter haar en op hoofdhoogte constateerde, bereikte Gea mijn bed niet anders te definiëren dan: zeer vlot.
Een acute panieksituatie was uitgebroken!
De enorme duizendpoot kwam steeds dichterbij en de kamer zag zwart van de kakkerlakken. Na een spoedoverleg besloten wij onszelf niet redderloos verloren in handen van het ongedierte te geven. Wij zouden verzet bieden, gewapend met een boek en plastic zak! Uiteraard was ik de sjaak en moest ik erop uit. Dus na mijn bergschoenen tien keer te hebben gecheckt op monsterlijke insecten en Gea minstens tien keer te laten controleren, trok ik de kamer in. Met opgeheven hoofd, het zweet werkelijk overal, in mijn rechterhand het boek en links de zak. Trillend op mijn benen bereikte ik in één stap de black mamba-duizendpoot. Na enig getreuzel, gegil en gespring had ik het beest eindelijk in het zakje. Lachen, springen, ontlading. In pure staat van opwinding hief ik zakje met inhoud hoog boven mijn hoofd, ik had het monster verslagen! Wat ik echter even had gemist in mijn doodsstrijd, was dat er gaten in het zakje zaten... Zodoende vond het beest de uitgang op het moment dat het hoog in de lucht werd gezwierd en belandde, jawel, op mijn hoofd. Ik kan je vertellen, dat dat geen prettige gebeurtenis was. Gelukkig kon ik de killer afschudden, ving ik het beest opnieuw, rende naar buiten en deponeerde het monster met duizend poten aan de andere kant van het terrein. Strak van de adrenaline kwam ik ons huisje weer binnenstampen, waar Gea opgelucht ademhaalde mij in levenden lijve terug te zien. Tijdens een tweede spoedberaad werd besloten tot het ophangen van de klamboe's.
Met bruisende lijven van de adrenaline lagen wij even later weer in ons bed en uiteindelijk, na tien keer te hebben gecheckt of er echt geen immense insecten meer in bed konden komen, vielen wij in slaap...

Aantal keer bekeken: 6189
Waardering: 6.79 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 31 bezoekers online