Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Nachtvuur.

U leest om dit moment het verhaal Nachtvuur gepost door Kimberley S.. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Kimberley S.
Gepost op: 2006-10-29

Verhaal:

Nachtvuur
Nachtvuur.
geschreven door ; Kimberley


Het was een koude winterse dag in het niemands-dorpje Kuela. Maar vandaag maakte niemand dat wat uit, het was namelijk groot feest omdat de koningin Manduella eindelijk van de troon af was. 40 jaar lang had de Koninklijke Hoogheid voor haat en verraad gezorgd met weinig geluk. De Kuela-naren lieten zich niet zosnel beduvelen als Manduella dacht, want Manduella was nou eenmaal een hele mooie vrouw. Ze had lang, golvend bruin haar tot aan haar middel en prachtige bruine ogen en ze droeg altijd éen van haar mooiste jurken als ze is een keer in haar eigen dorpje kwam. Maar de vrouwen uit Kuela moesten niks van Manduella hebben, ze verafschuwde haar, alsof ze hun iets aangedaan had. Ze konden het niet hebben dat hun mannen Manduella zó mooi vonden, maar dat was nu allemaal voorbij, 40 jaar lang hebben ze het doorstaan, dus dat is wel een feest waard.
Terwijl de mensen feesten en drinken zijn er twee kinderen die er uitdagend en nieuwschierig uit zien. Aaron en Ares, vernoemd naar de God van de Oorlog en zoon van Zeus en Hera. Aaron en Ares waren beide 16 jaar en zijn al sinds kleins-af-aan vrienden. Bij het zien van de luidruchtige dronken mensen krijgt Ares opeens een héél stout idee.
'Zeg Aaron ?, Jij zou zeker ook niet weten waarom de duivelse Manduella opeens van haar troon aftreed?', vroeg Ares, met twinkelende oogjes.
'Hmm?' vroeg Aaron afwezig, die nog steeds keek naar de menigte die nu luidruchtig aan het zingen was.
Ares ; 'Waar zit jij met je gedachtes, man?' vroeg hij ongeduldig.
Maar Aaron antwoorde niet.. Langzaam volgt Ares de blik van Aaron en ziet eindelijk waarom hij zo afwezig is.
'Man, je gaat me toch niet vertellen dat je Cheryll leuk vindt hé?' vroeg hij met verontrustende toon.
'Wat?! nee, natuurlijk niet, idioot!' hij zuchtte, 'Ik..' begon Aaron nerveus.
'Ja, jij wat?' vroeg Ares die nu behoorlijk geirriteerd werd.
'Ik..', 'Ik weet niet wat het is, oké?! Zoiets als dit heb ik nog nooit gevoeld man. ik bedoel ik heb wel meisjes gehad en dat weet je zelf ook, maar dit gevoel.. ik kan het gewoon niet uitleggen, sorry'. zei Aaron snel.
'Oh, is dat zo?! Het spijt je?! Je laat een meisje tussen óns in komen?!' vroeg Ares kwaad. '16 jaar vriendschap laat jij vallen voor háár?!'.
'Nee, nee, je begrijpt me verkeerd!' zei Aaron verbaast. Ares is nog nooit zo kwaad geweest op hem.
'Nee, jongen.' en Ares draaide zich om, 'Ik begrijp je heel goed', zei hij zacht en liep weg.
Aaron deed niks om Ares tegen te houden, hij zou niet eens weten wat hij zou moeten zeggen als hij het wel deed. Waarom deed hij zo.. vroeg hij zichzelf af..
Langzaam keek hij weer naar Cheryll, zou Ares gelijk hebben? Vind ík Cheryll leuk? Als dat zo is dan moet het wel een hele aparte vorm zijn van liefde.. Dit heb ik nog nooit gevoeld, schoot er verward door z'n hoofd. 'Misschien is het beter als ik het een tijdje laat rusten', zei hij zacht tegen zichzelf, en hij liep langzaam weg van de menigte.. nog éen keer omkijkend en daarna alleen maar de duisternis van de bomen.
Aaron was eigenlijk nergens bang voor, niet voor spinnen én zelfs niet voor de 'wezens van de nacht', die volgens hem niet bestonden, maar die gevormd werden in bedtijd-verhaaltjes, maar toch vraagt Aaron zich wel eens af hoe mensen op dat soort dingen kwamen 'wezens van de nacht', het moet toch ergens vandaan komen.. Terwijl Aaron stug verder loopt ligt er iets anders op de loer..
Langzaam kruipt het dichterbij, het ruikt z'n geur.. de geur van bloed. Het is vers en puur bloed, veel beter dan dat bloed uit flessen of dode lijken.. Snel maakt het een sprong om het prooi te verslappen....
Kwaad kijkt Ares omzich heen, waar is hij nou? denkt hij, ik had ook niet zo overdreven moeten reageren... Hij wist zelf niet eens zeker of hij haar wel leuk vondt.. Straks is er wat gebeurd, als hij maar niet in z'n eentje het bos is in gegaan.. wie weet wat er dan gebeurd!

Aantal keer bekeken: 4043
Waardering: 6.05 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online