Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Nieuwe hoop.

U leest om dit moment het verhaal Nieuwe hoop gepost door Daan Z. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Daan Z
Gepost op: 2010-5-24

Verhaal:

Nieuwe hoop
Het is net als in die grote verhalen, verhalen die er echt toe doen,
Vol duisternis en licht zaten ze, en soms wilde je het einde niet weten want hoe kon het einde gelukkig zijn? Hoe werd de wereld ooit weer zoals die was nadat er zoveel kwaad was geschied?
Uiteindelijk is het een voorbijgaand iets, deze schaduw zal zelfs de duister voorbij moeten gaan.
Want een nieuwe dag zal komen, en wanneer deze dag aanbreekt en de zon zal schijnen zal die nog helderder schijnen.

Dat waren de verhalen die bij bleven.
Die echt iets betekenden.
Zelfs als je te klein was om te begrijpen waarom.

Maar nu denk ik dat ik het begrijp.
Sterker nog ik weet het nu.
Lieden in deze verhalen hadden kansen om terug te keren. Om huis en haard te beschermen tegen het kwaad dat zou kunnen geschieden. Maar dat deden ze niet, ook al betekende dat dat het einde zou kunnen betekenen. Ze bleven doorgaan omdat ze zich aan iets vastklampten.

Waar klampen wij ons aan vast? Dat er nog enig goeds is in deze wereld. Er word ruzie gemaakt, liefdesrelaties worden verbroken, soms op zo'n manier dat er geen hoop meer schijnt te bestaan. Maar wij moeten door blijven gaan. Open staan voor de nieuwe dingen die gaan komen. Er is nog iets goeds in deze wereld.

Er is nog liefde en geluk achter het woeste woud. En dat is het waard om voor te vechten.


Aantal keer bekeken: 2133
Waardering: 6.00 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 18 bezoekers online