Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Oude Liefde roest niet.

U leest om dit moment het verhaal Oude Liefde roest niet gepost door Fien Buysse. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Fien Buysse
Gepost op: 2011-8-24

Verhaal:

Oude Liefde roest niet
Oude liefde Roest niet

Het Nieuws

"Luna, er is een brief voor jou." Luna keek op van het computerscherm. Een brief? voor haar? Ze kreeg nooit post. "Van wie is het?" Ze ging naast haar moeder aan tafel zitten, voor hun lag een stapel brieven en reclame bladen. "Moet ik dat weten schat? ik heb hem niet geopend." Haar moeder gaf haar een paarse enveloppe. Hij was zeker niet met de post verstuurd, er plakten geen postzegels op en al helemaal geen adres. Alleen haar naam. "Waar wacht je nou toch op! Maak open!" In één haal scheurde ze hem open, meteen rook ze de geur van Maaike's parfum.

Beste,

6 jaar geleden hebben wij met z'n allen de basisschool verlaten.
Mijn idee was nu om een reünie te organiseren van alle leerlingen met wie we in het 6e jaar samen zaten.
Ik heb een huisje gehuurd voor 50 mensen in de Ardennen. Daar kunnen we op 28 ,29, 30 en 31 oktober intrekken.
Ik stuur je het adres door als je hebt bevestigd dat je komt. dit is mijn mail adres:

Maaikedelanghe@hotmail.com

Hopelijk kom je!

Maaike

Luna glimlachte. Heeft ze het dan toch gedaan. Ze keek op, haar moeder staarde met nieuwsgierige ogen naar de brief. "Hij is van Maaike, ze vraagt of we 28,29,30 en 31 oktober vrij zijn zodat we met een hele groep naar een huisje in de Ardennen kunnen." Ze staarde haar moeder met smeek ogen aan. "Oké, het is dan toch vakantie." Luna lachte en ging weer achter haar computer zitten en stuurde Maaike meteen een mail.

Oude vrienden

Dit is het dus. Luna stond samen met Maaike voor het huis, hun vakantieverblijf voor de komende 4 dagen. Ze waren de eerste dus konden ze het huis eens goed verkennen. “Jij mag het doen Luna, ik durf niet.” Maaike probeerde de sleutel in Luna’s handen te drukken maar die nam ze niet aan. “Het was jou idee. Dus jij moet het doen.” Maaike zuchtte en liep het bordes op. “Weet je zeker…” Luna trok een wenkbrauw op. “Oké.” Maaike stak de sleutel in het slot en draaide. “Kom maar! De deur is open!” Luna volgde haar naar binnen. Ze stonden in de hal. Links en rechts was er een trap. Voor hun waren er 2 deuren. “Kom, mogen wij als eerste een kamer uitkiezen!” Maaike trok haar de rechtse trap op. Uiteindelijk namen ze een kamer voor twee personen, met uitzicht op de heuvels. “Nou, laat de rest maar komen!”

Toen Luna dacht dat iedereen er was ging de deurbel. Luna sprong recht en rende naar de hal, waar ze de deur opentrok. Haar gezicht betrok toen ze zag wie er in de deuropening stond. Het was Loïc, de jongen waar ze, tot aan het 6e, een crush op had. “Hey,… Luna?” Ze slikte, gevolgd door een knik. “Ehm, mag ik binnenkomen?” Luna werd wakker uit haar gedroom een trok de deur wat verder open waardoor ze tegen een emmer opbotste en viel. Loïc liet spontaan zijn koffer vallen en hielp haar weer overeind. “Nog niets verandert.” Lachte hij toen. Jij wel. Wou ze zeggen. Loïc was veel knapper geworden met de jaren. “De anderen zitten in de woonkamer. Je kunt niet missen.” Loïc knikte. “En jij?” “Ik ga… Moet even een luchtje scheppen.” Ze liep de voordeur uit en sloot de deur achter zich. Waarna ze op de bordes treden ging zitten. Shit. Hij is hier ook. Hoe moet ik ooit normaal tegen hem doen? Ze stond weer recht, en net wanneer ze de deur wou opendoen besefte ze dat ze geen sleutel had. Vloekend tegen zichzelf. Liep ze een rondje rond het huis. Toen ze geen andere doorweg vond liet ze zich tegen een muur zakken. Ze wou niet als een loser op de deur gaan bellen en zeggen dat ze geen sleutel had, ze zouden haar alleen maar uitlachen. Terwijl ze verder dacht over het weekend hoorde ze plots een deur opengaan. Luna keek om de hoek en zag hoe Loïc naar buiten kwam. Hij zette zich op een bankje en keek naar de sterren. Dit is het moment. Dacht ze. Luna sprong recht en probeerde zo stil mogelijk naar de deur te lopen. Toen ze die bereikt had glipte ze erdoor. Met grote ogen keek ze naar de 3 bedden. Ze was in zijn slaapkamer! Luna keek achter zich, de Loïc was nog steeds buiten. Ze rende naar de kamerdeur en verdween de gang op.

“het is erg lekker meiden. Ik wist niet dat jullie een kookopleiding volgden!” Die opmerking kwam van Michiel. Hij was bezig aan zijn 3e portie spaghetti en de saus hing tot aan zijn oren. “Ja, maar morgen is het aan Jullie guys.” De meisjes lachten. “Jongens kunnen niet koken.” Riep Kelly. “Wat kunnen jongens eigenlijk wel?” “ze hebben een goed gevoel voor oriëntatie!” verdedigde Kevin. “Ja! Maar ze kunnen niet wassen, strijken, mikken!” Die kwam van Luna. “Oh ja?” Loïc sprong recht. “Ben je zeker dat we niet kunne mikken?” Luna knikte. “Oké, dan daag ik je uit!” iedereen klapte en joelde. “Maaike, hebben we hier ergens een frisbee liggen?” Maaike knikte en verdween het ‘rommelkot’ in. “Wij doe ook mee!” Kevin, Jonas en Thomas ging en naast Loïc staan. Luna grijnsde. De tafels en stoelen werden aan de kant gezet zodat er genoeg plaats was. Iedereen ging achter de tafels zitten.


Weddenschap

"Wedden dat jullie me niet kunnen raken?" Luna gaf de 4 jongens de frisbee en ging in het midden staan. "Oké, we wedden voor 10 euro." Loïc grijnsde naar haar. "Is goed." Maaike stond aan de zijkant en telde af. "3,2,1 START!" Kevin begon, en mikte naar haar scheen, maar ze sprong weg. De frisbee belande 2 meter verderop. Luna zag Thomas al rennen en ze holde hem achterna. Als zij de frisbee kon pakken draaiden de rollen zich om en moest zij de jongens proberen raken. Net voor ze de frisbee kon pakken graaide Thomas hem weg. "Oei, wou jij hem hebben? Hier!" Hij gooide de schijf naar haar buik, het scheelde op een haartje na of die was raak geweest. Jonas raapte hem op en slingerde hem terug. rakelings langs haar hoofd. Maar deze keer lag de frisbee dichter bij Luna en ze kon hem grijpen. "De rollen draaien om!" Gilde Maaike. Nu grijnsde Luna naar Loïc . "Kom maar op. Ik zal je laten zien dat ik evengoed ben als jij." Hij begon zijn botten te kraken en stelde zich toen in aanval pose. "3,2,1 START!" Luna gooide de schijf direct op hem af die maar net uit kon wijken. Ze nam een duik om de frisbee sneller dan Jonas te pakken te krijgen. Even bleef ze met de frisbee in haar handen liggen. Ze zag hoe Loïc haar plots geïnteresseerd aankeek. Toen gooide ze. Alle drie de jongens weken uit, behalve Loïc, hij keek haar nog altijd aan en zag daarom de frisbee niet aankomen. Het ding raakte zijn buik. "Luna wint!" Maaike vloog Luna om de hals. "Je had je moeten zien!" Fluisterde ze. Kevin, Jonas en Thomas gingen in de zetels zitten, wachtend op hun drankje. Loïc liep met de frisbee in zijn hand op haar af. " Je hebt een goede worp." Luna haalde haar schouders op. En draaide zich om, ze wou ook naar de banken lopen maar Loïc hield haar vast. Hij vouwde zijn armen rond haar buik en legde zijn hoofd op haar schouder. "Je moet me dat eens leren." Luna voelde hoe haar adem in haar keel bleef hangen. "hey! Loïc! Wat moet jij hebben?!" Loïc liet haar los. "Geef mij maar wat plat water!" Op dat moment kwam Maaike naar hen toegelopen. "Luna kom mee! De rest wil je zien!" Ze trok haar mee naar de gillende meisjes die aan de kant stonden toe te kijken.

10 euro

"Ik weet wat het is... Een sprinkhaan!" gelach. Iedereen zat wat rond te hangen in de woonkamers. Het was 10 uur s'avonds en niemand had zin om al te gaan slapen. Iemand had voorgesteld om 'Ra,ra,ra, wie/wat ben ik.' te spelen. Luna wurmde zich van tussen Maaike en Kelly en stond op. "Hé, wat ga je doen?" "Even wat te drinken halen." Ze liep de woonkamer uit naar de keuken. Haar keel was droog en ze had het gevoel alsof ze ieder moment uit elkaar kon spatten van de warmte. Sinds Loïc haar zo had vastgepakt was de blos niet meer van haar wangen verdwenen. Ze pakte de fles plat water uit de koelkast en zette die op tafel. Toen ze plots beweging zag aan de andere kant van de kamer. het licht stond niet aan dus ze kon niet verder kijken dan een paar stoelen verder. Het enige licht kwam van de woonkamer. "Hey." Luna verstijfde. Ze herkende die stem uit duizenden. Ze zou hem ook altijd herkennen. Het was Loïc. "W-wat doe jij hier?" Luna hoorde zijn voetstappen dichterbij komen. "Sorry, dat ik je heb laten schrikken. Ik wou je gewoon je prijs geven." Hij haalde 10 euro uit zijn zakken en overhandigde die aan haar. "bedankt." Luna stak ze in haar broekzak. "Luna ik..." Hij zuchtte. " Weet je nog vroeger. Toen we bij elkaar in de klas zaten? We plaagden elkaar altijd." Luna glimlachte bij de herinnering. "Maar je moet weten,... Dat mijn hart altijd een deel aan jouw heeft toebehoord. En toen ik je daar zag liggen , met die frisbee in je hand. Dacht ik, waarom heb ik het haar vroeger nooit gezegd?" Loïc keek verlegen naar zijn schoenen. Luna voelde hoe haar hart sneller begon te kloppen. Zoiets moois had nog nooit iemand tegen haar gezegd. Plotseling keek haar in de ogen. Er zat vastberadenheid in. Hij pakte haar handen vast. "Luna, deze heb ik je altijd al willen geven." En voor ze het besefte drukte hij zijn lippen op die van haar. Zijn handen lieten de hare los en vouwden zich rond haar middel. Luna sloeg haar armen rond zijn nek. En haar hart zwol helemaal op.





Einde





Hopelijk vinden jullie het een mooi verhaal!

PS: genoten van dit verhaal? Ga dan zeker eens naar mijn website:
www.appelfien.webklik.nl

XXX Fien





Aantal keer bekeken: 8509
Waardering: 7.72 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 14 bezoekers online