Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Pavlov, zieke kat.

U leest om dit moment het verhaal Pavlov, zieke kat gepost door CARMEN B.. Dit verhaal is gepost in de categorie dieren verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar dieren verhalen?
Categorie: dieren verhalen
Gepost door: CARMEN B.
Gepost op: 2011-3-21

Verhaal:

Pavlov, zieke kat
Pavlov, een oude kater van 18. Daar gaat dit verhaal over..

Ik kwam uit school, het was een leuke dag geweest.. Lekker gedold met vrienden, een goed cijfer voor mijn toets! Ik zag mijn opa's auto al staan en ik nam plaats. Tot mijn grote schrik vertelde m'n opa dat we METEEN naar huis moesten want er was iets mis met Pavlov! Ik was in shock.. Pavlov is de gezondste kat van al de katten die ik heb en heb gehad.. Hij is nooit ziek geweest en heeft nog nooit een ernstig ongeluk gehad. Nou, wij dus (best wel hard) naar huis gereden en daar lag hij, op een zitzak.. Ik begon hem te aaien.. Hij wou opstaan maar hij viel meteen om. Een heel zielig gezicht. "Vanavond om 7 uur is het spreek-uur bij de dierenarts, dan gaan we even langs" zei mijn vader. De dag verliep stroef. Pavlov miauwde niet, at niet en dronk ook niet.. Noch opstaan, noch lopen. Ik mocht hem niet te veel aaien zei mijn vader. Maar ik bleef wel bij hem zitten...

@ 7 u. ;

De wachtkamer was leeg, maar dat betekende niet dat we niet lang hoefde te wachten.. We zaten bijna 40 minuten in de wachtkamer.. Een grote herder was ons net voor. Toen we eindelijk aan de beurt waren liepen we het kleine kamertje binnen. M'n vader mopperde dat z'n oude vertrouwde dierenarts (Christenhuizen) er niet meer was. Ze runde alleen de kliniek. Nou, Pavlov op de operatietafel en we vertelden wat er aan de hand was. De dierenarts knikte en terwijl ze dat deed aaide ze Paffie. Pavlov leek rustig te blijven en knorde zachtjes. Na het hele verhaal bekeek de arts z'n oortjes, ademhaling, hartslag en z'n reflexen. Maar toen kwam het hoor, de prik. Ze schoren een stukje haar af en prikte een behoorlijke naald in z'n keel. Pavlov was heel braaf en verroerde geen vin. De avond verliep soepeltjes. We kregen antibiotica mee en Pavlov kreeg een kuur van 12 dagen.


Voor de rest moest Paffie nog een paar onderzoeken ondergaan, in totaal hebben we ongeveer 550/600 euro moeten betalen. Ja, het is veel maar alles over voor de oude Paffieman!

Pavlov is bijna beter en z'n kuur gaat ook wel lekker. Z'n volledige herstel duurt ong. 4 weken.


Bedankt voor het lezen !
Liefs Carmen en m'n vader !

Aantal keer bekeken: 3888
Waardering: 7.17 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 18 bezoekers online