Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Prinses Lila .

U leest om dit moment het verhaal Prinses Lila gepost door Caya Bloem. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Caya Bloem
Gepost op: 2009-6-25

Verhaal:

Prinses Lila
Hier ver vandaan, in een prachtig kasteel, woont een meisje van tien jaar. Ze heet Lila. Prinses Lila om precies te zijn, maar Lila wil nooit 'Prinses' genoemd worden. Dat vindt ze maar onzin. Was ze maar een gewoon meisje, met blond haar, blauwe ogen en een paardenstaart die in een klein huisje woonde. Maar nee, ze had een tiara op haar hoofd, een lange baljurk aan, zwarte krullen en groene ogen. Kan je er nog erger prinses uitzien? En dan te bedenken dat ze daarmee naar school moet! Lila weigerde. Maar als ieder ander kind moet ze tóch naar school. Koning Bart had daar een verhaal over verteld, over een jongetje dat hij kende, dat nooit naar school ging. Lila vond het verhaal maar eng. Was ze maar niet rijk. Was ze maar arm. Dat is nog beter dan alles hebben en niemand ermee gelukkig maken. Nee, de koningsfamilie is het belangrijkste. Lila wil dat eens veranderen. Ze wil een wens doen. Maar waar vindt je een fee? Op een dag, misschien wel drie jaar later, kwam er een fee langs het paleis. De knechten bogen voor de fee. De fee vroeg aan de wijste knecht: "Waar is Prinses Lila?" De wijze knecht zei: "Op haar kamer, O, hoogheid." De fee glimlachte. Ze kwam POEF! ineens tevoorschijn in de kamer van Lila. Lila schrok zich een hoedje! "Ga weg, enge fee!" Zei Lila. "Nee, ik wil je geen kwaad doen," legde de fee uit. "Ik kom hier alleen maar omdat ik je wil helpen. Je mag 3 diepste wensen doen. Wat zullen die zijn?" Lila dacht na, en dacht na, en zei uiteindelijk: "Ik wil arm zijn." De fee vervulde het. De volgende dag werd Lila arm. Ze woonde in een hut. En haar vader droeg een kleed, gemaakt van dierenhuid. Lila gilde van schrik. Kon ze zich hier nog uit wensen? Nee, het was al te laat. De fee was weg. Had ze al haar wensen opgemaakt dan? Nee, daar kon ze zich niks van herinneren. Ze riep: "Fee, fee, kom terug!" Maar de fee kwam niet terug. Lila huilde zacht. Daarna nog harder. Ze huilde zo hard, dat zelfs haar papa het kon horen. Hij kwam eraan. "Wat scheelt eraan?" Zei haar vader. "Niks," snikte Lila. Ze had wel een lesje geleerd: je moet nooit iets wensen waar je misschien heel ongelukkig van wordt, en waar je van gaat terugverlangen naar huis.

Aantal keer bekeken: 10746
Waardering: 4.76 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online