Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Repelsteeltje.

U leest om dit moment het verhaal Repelsteeltje gepost door lisa. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: lisa
Gepost op: 2008-11-11

Verhaal:

Repelsteeltje
Op een morgen, liep de prinses met haar kindje door het paleis.
Ze was op weg naar de naaizaal.
Toen ze er eenmaal was, hoorde ze een raar en vreemd geluid. Verschrikt stond ze op, want voor haar neus zag ze een raar mannetje staan, met een lange puntneus en een lange geblokte jas aan. De prinses zei bang: wie bent u en wat moet u hier? Het mannetje lachte vals. Ik, zei hij. Heb een voorstel. En je MOET doen wat ik zeg of anders .., pak ik je kindje af.
De prinses schrikte. O-o-oke, zei ze.
Je moet mijn naam raden. Je krijgt 3 dagen de tijd, dan kom ik terug.
En als je het niet raadt, dan pak ik je kind af. Hoe, zei de prinses nog, maar het mannetje was al verdwenen.
Haar kindje was ondertussen al in slaap gevallen.

De volgende dag liep ze hopeloos door het bos. hoe kan hij heten?, dacht ze.
Piet, Hein, Jan, of Henk..
Maar dat zijn doodgewone namen voor zo'n raar mannetje, zei de prinses.
Alle namen die ze maar kon bedenken schreef ze op een blaadje.
En na een tijdje lopen, kwam ze in het midden van het bos te staan. het was een openbaar stuk.Plotseling hoorde ze onduidelijk gepraat. Stil en ademloos ging ze er op af. Daar, rond dansend om een ketel, zag ze het mannetje.
Hij zong vals en verschrikkelijk lelijk. Niemand weet, niemand weet, dat ik zwarte pietje heet. Aha!, dacht de prinses. dat is het! ze wou net weglopen, tot ze opeens een papegaai hoorde. Dat is niet waar, dat is niet waar, zei de papegaai tegen het mannetje. Haha, nee natuurlijk niet, lachte het rare mannetje.
Niemand weet, niemand weet, dat ik REPELSTEELTJE heet!, krioelde hij.
Aha, riep de prinses net iets te hard.
Repelsteeltje hoorde haar, en de prinses rende snel terug naar het paleis. Fieuw, zei ze opgelucht.

Uiteindelijk waren de drie dagen om. Het mannetje verscheen voor de 2de keer weer in de naaikamer. Zo zo, je weet het nu hopelijk? zei hij sluw.
Ja, absoluut, zei de prinses zelfverzekerd. Nou, kom maar op dan.
Jij heet Repelsteeltje, zei ze.
Grr, zei hij. Vals maar waar. Voor deze keer heb je gewonnen. Het mannetje verdween ontevreden.
De prinses zuchte opgelucht.

Aantal keer bekeken: 3589
Waardering: 5.26 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 18 bezoekers online