Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Schilderij (deel1).

U leest om dit moment het verhaal Schilderij (deel1) gepost door Demi Fr.. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Demi Fr.
Gepost op: 2011-5-7

Verhaal:

Schilderij (deel1)
De twaalfjarige Mary Danth gaat vaak op bezoek bij haar oma, Louisa. Alles gaat altijd rustig en soepel. Maar blijft dat zo?

Mary zat bij oma op de bank. ‘Wil je een kop thee?’ vroeg Louisa. ‘Ja, graag.’ Mary keek rond. Haar oma had het opnieuw ingericht. ‘Verveel je je? Anders kan je wel even op zolder kijken, als je wilt.’ Mary liep naar haar oma. ‘Dank u. Ik zal kijken.’ Mary liep de trap op. Twee verdiepingen. Op de laatste etage was de zolder natuurlijk. De derde. De vloer was oud, en krakemikkig. En het plafond was vervallen en er zaten stofdraden en spinnenwebben omheen. Mary zag een oude vaas van koper en meer oude spullen. ‘Mary, je thee, lieverd!’ riep haar oma onderaan de beneden trap. ‘Ja, oma. Ik ben zo bij u!’ Mary vond een oud schilderij. ‘Uit welke tijd zou dit zijn?’ Mary draaide de achterkant om. “1656” stond erop. Mary onderzocht het schilderij grondig. Ze raakte de bovenkant van de lijst aan en haar vinger glipte naar het schilderij. ‘Wat!’ haar hand verdween in het schilderij. Maar ook zag ze iets onheilspellends. Ze zag nog een schilderij. Die ze eigenlijk nog nooit eerder had gezien. Ze legde het schilderij neer en liep naar het andere schilderij. Een meisje met goud-achtig haar, zoals Mary, groene ogen en een rood T-shirt en een spijker broek stond met een schilderij op een zolder. Het leek deze zolder wel, dacht Mary. Mary zag een spiegel en keek erin. Ze zag dat ze een rood T-shirt droeg met precies de zelfde broek. Ook zag ze in dat schilderij iemand met een mes achter dat meisje. Was dit Mary?

Wordt vervolgd


Aantal keer bekeken: 4922
Waardering: 8.79 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 18 bezoekers online