Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Spannend schoolreisje.

U leest om dit moment het verhaal Spannend schoolreisje gepost door Jane van Marle. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Jane van Marle
Gepost op: 2011-5-27

Verhaal:

Spannend schoolreisje
Het was zover. Vandaag gaan groep 7&8 op schoolreisje. Kim, Lisa, Max en Daan hadden afgespoken om met zen vieren in het spookhuis te gaan. Lisa vond het nog wel een beetje eng. MAar ze ging er wel is, samen met Daan


Lisa werd wakker, ze dacht meteen aan het schoolreisje. Ze stapte uit bed en ging zich aankleden. 'Wat zou ik vandaag aantrekken' vroeg ze aan zich zelf. Ze pakte een rokje en een lila shirtje. Maar wat nou als ze in de achtbaan zou gaan en haar rokje zou omhoog vliegen. Toen ze daaraan dacht duwde ze het setje meteen terug in de kast. Ze pakte een spijkerbroek en haar nieuwe t-shirtje. Ze ging even eten, tandend poetsen, tas inpakken en ze was klaar. Ze gaf haar moeder een kus en ging naar school. Toen ze op school aankwam zag ze Kim, Max en Daan al staan. Lisa liep er naar toe er vroeg 'Zijn jullie er klaar voor?' Ze zeiden in koor 'Ja, helemaal'. De bel ging en ze gingen naar binnen. Toen ze allemaal zaten op hun plek, begon juf iets te vertellen over het schoolreisje. Lisa volgde het niet echt. Ze zat met haar hoofd bij iets ander, bij het spookhuis. Wat nou als er iets erg zou gebeuren, wat moet ze dan doen? Schreeuwen, gillen en krijsen. Maar wat nou als niemand haar dan hoort! Ze iets wat juf zei'Spookhuis...erg eng....je kan erg schrikken'. Nu was Lisa nog banger geworden. Eventjes later stapten ze de bus in naar het pretpark. Een uur in de bus en ze waren er. Lisa liep meteen naar de achtbaan. Maar Daan, Kim en max wouden in heb spookhuis.
Maar voordat ze iets kon zeggen werd ze meegesleurt daan Kim. Maar als Lisa er in wou, wou ze wel met kim. Kim wou liever met Max. Dan moest Lisa of met Daan, of alleen. Voor de het wist zat ze naast Daan in het karretje. Ze zag allemaal afschuwwelijke, griezelijke dingen. Ze gilde, schreeuwde en ging tekeer. Ze schrok, deed haar ogen dicht en lag met haar hooft om Daan's schoot. In de verte hoorde ze kim lachen. En een harde klap, Kim was eruit. Ze kwam overeind en deed haar ogen open. Ze zag de deur. Maar toen stopte het karretje. Daan en Lisa keken elkaar aan. Het was helemaal stil totdat Daan zei 'Het komt allemaal goed, we stappen uit en lopen naar de deur.' Lisa pakte Daan's hand en zei 'We gaan ervoor'. Ze stapten samen het karretje uit en liepen naar de deur. Ze duwde, maar er zat geen beweging in. 'Shit' zei Daan 'Nu weet ik ook niet hoe we hier uit komen'
'Er is toch ook nog een andere deur?' zei Lisa 'Bij het begin'. Lisa en daan liepen naar de andere kant, eigenlijk vond Lisa het best wel eng. Maar samen met Daan durfde ze het wel. Ze liepen en liepen. Het leek wel uren de duren. Maar toen ze er waren, zat er ook geen beweging in die deur. 'Ik geef het op, er is geen andere manier om eruit te komen. En het is ook nog eens pikkedonker'zei Lisa. Maar toen ze dat zei, kreeg ze een idee. Ze pakte haar mobiel en keek in het rond. 'Aha, zie je wel!' zei Lisa 'Wat moet ik zien, het is donker'. Lisa druke het lichtknopje aan. Ze zagen elkaar weer. 'In elk spookhuis zit een lichtknopje. Hoe denk je anders dat ze dit in elkaar zetten.' Daan lachte en zei, 'We hebben nu wel licht ja, maar we zitten nog steeds vast'
Buiten het spookhuis zat Kim zo'n vrouw te ondervragen. 'Waarom komen onze vrienden er niet uit?'. Maar voordat de vrouw andwoort kon geven, vroeg ze alweer een nieuwe vraag. 'En waarom doen jullie er niets aan??'.
De vrouw andwoorde 'We doen alles wat we kunnen'. Toen Lisa dat hoorde werd ze een beetje pissig en zei'Waarom zit je dan nog op je luie reet?' De vrouw zei'Ik kan niets doen, en zowel wat dan?' Kim zei'Je kan genoeg doen, ik weet wel iets'. 'Nou vertel op!'Zei de vrouw. 'Of we bellen iemand van de electriciteit, of we gebruiken jou als stormram om binnen te komen'. De vrouw lachte een beetje en zei'Je eerste plan is een goede, maar die tweede dat weet ik nog niet hoor'
Lisa was ondertussen iets meet tot rust gekomen, en ze (Lisa&Daan) lopen te ijsberen. Lisa had een plan. Maar net toen ze hem wou gaan vertellen, ging het licht uit. Lisa riep'Daan, doe het lich maar weer aan. Het is niet grappig'. Maar ze hoorde geen reactie. En op dat moment voelde ze een hand op haar schouder. Lisa verstijfde van de schrik. Ze zei'W-wie ben jij'. 'Ik ben zowiezo niet diegene die je hoopt dat ik ben'. Lisa begon te snikken en zei'Als er iets met me gebeurt, wil je dan tegen mijn familie zeggen dat ik super veel van ze hou'.
'Ik doe je niets hoor. Ik wil je juist helpen' zei hij 'Ik ben binnengekomen via zo'n luik'. Lisa was al iets minder bang en ze vroeg 'Waar is dan eigenlijk'. 'Wie is daan' zei hij. En op dat moment hoorde ze een harde krijs. Lisa rende hard naar de andere kant. Maar het enige wat ze zag was hun karretje en allemaal enge gezichten. Lisa schrok, ze zag daan op de grond liggen. Ze knielde naast hem neer, pakte zijn hand en legde haar andere hand op zijn borstkas. Het is al een hele opluchting als ze zijn hart hoort kloppen. Ze roept heel hard 'Kom snel, kom'. De man komt naar haar toe rennen. Hij ziet daan op de grond liggen en vraagt'Is alles goed met hem'. Lisa andwoord 'Ik hoop het maar'. Eventjes later komt Daan een beetje bij. Zijn oog is blauw en hij heeft een diepe snee in zijn wang. 'Hoe is dat gekomen' vraagt Lisa. 'Er kwam iets op me af, ik weet niet wat. En het begon me te slaan enzo. Maar ik zag helemaal niemand'.
Lisa zei'Probeer alles te vertellen'.
Daan zei iets over een zware stem, een witte schim, dat hij erg schrok. Hij vertelde ook iets over zijn opa. Dat hij gister was overleden. En dat hij zijn gezicht zag. Even later was hij klaar met vertellen. Het werd Lisa helemaal duidelijk. Het was zijn opa, hij had zijn opa een keer geslagen. En hij zou nog wraak nemen. Maar waarom zou hij zijn opa slaan, waarom. Lisa vroeg aan daan'Maar waarom heb je je opa eigenlijk geslagen'. Hij andwoorde'Nou hij zei dat mijn moeder geen goede moeder was. En dat ze me niet goed had opgevoed, en allemaal van dat soort dingen'. 'Dat is niet leuk, nee. Wat kunnen we ertegen doen' zei Lisa. Die man kwam en zei'De deur is open, we kunnen eruit.' Lisa glimlachte, pakte Daan's hand. Ze zei'Je hebt nog geluk gehad'. Daan andwoorde niet hij hoopte alleen zo snel mogelijk thuis te zijn. Ze liepen het spookhuis uit. Daan keek om zich heen en zei'Waar zijn Kim en Max'. 'Dat weet ik ook niet, hoelaat is het eigelijk'. Die man keek op zijn horloge en zei '10 over 5'. Daan zei 'Lisa, we hadden al lang thuis moeten zijn'. 'Waar moeten jullie heen dan' vroeg die man. 'Naar Bunnik andwoorde Lisa'. De man zei'Ik wil jullie daar wel heen brengen'. Lisa en Daan keken elkaar aan en zeiden'Is goed'.


Aantal keer bekeken: 5529
Waardering: 5.92 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 18 bezoekers online