Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Tes, het stille meisje.

U leest om dit moment het verhaal Tes, het stille meisje gepost door Jan vandeucke. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Jan vandeucke
Gepost op: 2005-5-9

Verhaal:

Tes, het stille meisje
Tess was een 10-jarig meisje dat erg verlegen was. Ze begon nooit uit zichzelf ergens over. En als ze haar iets vroegen was het altijd zo kort mogelijk. En zo veel mogelijk ja en nee. Tess ouders moesten altijd werken. Ze kreeg niet veel aandacht. En had geen huisdier waar ze mee kon spelen. Ze speelde veel met haar knuffels en poppen. Daar werd ze op school veel mee gepest. Niemand speelde daar meer met barbies en al helemaal niet met knuffels en poppen. Haar ouders kwamen altijd laat thuis. Ze at bijna altijd kant en klaar maaltijden. En op zondag patat. Zaterdag was de enig dag dat haar ouders vrij hadden maar dan hadden ze geen hele dag vrij, o nee! Alleen die middag vanaf 1 uur. En die dag moesten ze natuurlijk naar de winkel om het een en ander te kopen.

Het was een maandagmorgen. Tess kwam het schoolplein oplopen. Een paar jongens ui groep acht kwamen aanlopen. Hé, daar hebben we Tess die zo stil is bij de les. Je speelt nog met knuffels, hé? Baby, baby, baby Tess is een baby. De jongens liepen lachend weg. Tess werd verdrietig. Zo ging het nou elke dag. De bel ging. Tess hing haar jas op en liep de klas in. Ze ging naast Mieke zitten. Precies het tegenovergestelde van Tess. Ze werd in de klas de kwek -kampioen genoemd. Vandaag, begon het met rekenen. Niet bepaald haar leukste vak.

Het was middag. Tess zat voor zich uit te staren. Ze verveelde zich. Dan maar weer voor de honderdste keer één van mams boeken lezen. Dat waren er niet veel en ze had zelf geen boeken. Laat ik Het Achterhuis van Anna Frank maar weer gaan lezen. Ze kon het boek haast dromen. Maar ze vond het zo mooi en elke keer bij hoofdstuk 13 tot en met 14 pinkte ze een traantje weg. Opeens hoorde ze een deur. Wie was dat? De deur ging open. Mamma! Haar moeder zag er erg moe uit. Ziek, zei haar moeder. Mam, je moet naar de dokter en wel nu! Ze was stomverbaasd over zichzelf. Was zij nou dat stille meisje? Je hebt gelijk. Ik ben de hele week al ziek.

Toen moeder van de dokter thuis was, vroeg Tess meteen hoe het was. Morgen moet ik bloedprikken. Uit het bloedonderzoek is gekomen dat ze de ziekte van Pfeiffer had. Het gaat alleen voorbij door rusten. Ze moest rusten. De dagen gingen voorbij. Tess ging steeds meer van haar moeder houden. Tess veranderde. Opeens interesseerde haar hele andere dingen.

Toen de moeder beter was, riep ze Tess bij zich. Tess, ik heb besloten om te stoppen met werken. O mam ga je echt stoppen? O wat fijn!

Zo veranderde het hele leven van Tess, het stille meisje. Ze was geen stil meisje meer. Ze durfde veel meer. Veel meer! Ze ging op een clubje. Ook daar maakte ze vriendinnen (en haar buurmeisje) Het hele leven veranderde. Ze werd niet meer gepest. Zo leefde Tess nog lang en de rest van haar leven heel gelukkig.

Aantal keer bekeken: 8610
Waardering: 5.68 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 19 bezoekers online