Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Veni, Vidi, Vici.

U leest om dit moment het verhaal Veni, Vidi, Vici gepost door Josje Praamstra. Dit verhaal is gepost in de categorie humor verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar humor verhalen?
Categorie: humor verhalen
Gepost door: Josje Praamstra
Gepost op: 2008-5-5

Verhaal:

Veni, Vidi, Vici
Ik weet niet hoe het met anderen is, maar ik heb 's avonds een speciaal ritueel voordat ik naar bed ga.
Televisie of computer uit, alle lichten uit behalve in de keuken. Water in de waterkoker. Naar de slaapkamer, licht aan, wekker zetten. Terug naar de keuken, een kop pepermunt thee met honing maken. Naar de slaapkamer. M'n lenzen uit m'n ogen, liggen, me nestelen met 2 kussen onder m'n hoofd, m'n boek pakken en lezen. Heerlijk.
Meestal blijft het hierbij en wordt ik tegen een uur of 6 wakker met m'n boek op m'n borst, het licht aan en koude thee.

Gisteren was dat anders. Ik las voor de derde keer dezelfde zin en ik snapte er niets van. Dus, boek dicht, ik was moe, ik nam een slok thee en deed het licht uit. Draaide me lekker om en zoeselde of soezelde al lekker weg. En daar was tie. ZZZZZZZZZZZMMZMMMZMMZMMMZMMZ. Eén prikbeest.

Met één slag rond mijn hoofd was hij weg en ik klaarwakker. Het nadeel is, dat dan het lange wachten begint. Wachten op de slaap of op de vijand! Het bleek op de vijand te zijn.

Ik voelde iets van "prik" in mijn linker schouder. En ja hoor nog geen minuut later, JEUK!!! Het leed was geschiedt. Ik was klaar wakker en volledig bereidt om het gevecht aan te gaan. Hierbij moet ik even aantekenen dat ik zonder lenzen in de verte helemaal niets zie. En die verte begint op ongeveer 20 cm afstand.
Je kunt je dus voorstellen dat mijn gevecht met mijn vijand volkomen ongelijk was. Daar maakte hij ook dankbaar misbruik van.

Ik hoorde hem aankomen en dacht nog, je bent van mij!!, maar de prik op mijn rechter pols was duidelijk te voelen en de jeuk kwam al snel op.
Voor mijn gevoel hoorde ik hem zoemend, lachend wegvliegen. Dan komt al het kwaad in mij naar boven.
Als een echte generaal begon ik mijn plan te maken: "Ik sla je DOOD". En volgens mij dacht hij: "Ik prik je LEK".

Wat hij dus ook prompt deed. Mijn rechtervoet was het slachtoffer geworden.
Mijn plan de campagne was klaar. Ik deed het licht aan en deed alsof ik sliep. Door mijn wimpers kon ik net 20 cm over mijn lijf heenkijken. En echt, met mijn lijf is dat niet ver!!
Het leek alsof mijn gehoor veel beter werd, de adrenaline en ik hoorde hem aankomen, vlak bij mijn hoofd. Ik haalde uit!!!! En sloeg mezelf behoorlijk hard tegen mijn wang. En het gezoem ging vrolijk lachend door. Ondertussen wist hij me ook nog te raken op mijn rechter dijbeen.

Ik vond toch dat mijn tactiek van doodliggen goed was en bleef dat ook doen. Met mijn verbeterde gehoor hoorde ik hem komen. Door mijn wimpers zag ik hem landen op mijn rechter boven arm, langzaam ging mijn linkerhand omhoog en SPLATSCHHHHH. Bloed op mijn arm, maar met de voldoening dat mijn vijand dood was. Om met Julius Caesar te spreken Veni, Vidi, Vici: Ik kwam, Ik zag, Ik overwon. Dit uiteraard met dank aan Asterix en Obelix!!!
Eén nadeel door dat hele gevecht was ik klaarwakker.

Ik heb nog even gelegen en ben toen maar naar de keuken gegaan voor een kopje koffie.

Aantal keer bekeken: 4629
Waardering: 6.53 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 28 bezoekers online