Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verdwaald...

U leest om dit moment het verhaal Verdwaald.. gepost door Nirvana. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Nirvana
Gepost op: 2010-9-15

Verhaal:

Verdwaald..
Ik ren in het bos, ik weet niet waar ik heen ga. achter me hoor ik een ijzige gil. Ze hadden weer iemand vermoord, ik weet het zeker. Ik moet hier uit zien te komen, voor ze mij pakken. ik hoor voor me geritsel. ik stop met rennen en kijk om me heen. volgens mij komt het van boven. meteen kijk ik om hoog. daar zit iemand op een tak. hij springt er van af en hij staat voor mn neus. ik doe een paar stappen achteruit. Ik kijk in zijn ogen. ze zijn rood. knalrood. ik wil me omdraaien en gaan rennen. maar hij pakt me bij mijn arm.' Laat me los!' Gil ik.
Dan zet hij zijn tanden in mn nek. Ik spartel tegen, maar het helpt niks...
Ik word gillend wakker.Ik voel aan mn nek. gelukkig..Het was een droom..alweer dezelfde als gisternacht, alleen nu was er weer een stukje bij..
Ik kijk op de wekker. 00:03. Ik ben te moe om door te slapen en ik stap uit mn bed. het is pikkedonker. Ik loop zachtjes zodat ik mn moeder en Jack en mn stiefbroer niet wakker maak.
Ik ga naar de badkamer en doe het licht aan. ik spoel mn gezicht wat met water.
ik durf niet in de spiegel te kijken.
misschien heb ik die rode ogen wel, of misschien ben ik er wel helemaal niet in spiegelbeeld. Of misschein staat bloody mary achter me. Oke Feeb, nu stoppen. denk ik in mezelf. ik loop de badkamer uit. wat moet ik gaan doen. Ik ga in ieder geval niet slapen. ik trek wat kleren aan en besluit een wandeling te maken. Ik doe de voordeur open. het is pikke donker. ik ga naar het strand.
de golven gaan flink tekeer. Ik ga op een bankje zitten en kijk erna. het doet me denken aan vroeger, toen alles nog leuk was, ik had vrienden, mn lieve broer en mn vader, waar ik altijd lol mee maakte, toen waren we nog een happy family, maar toen werd mijn vader neergeschoten. ik en mn broer waren er kapot van, mn broer zo erg dat ie zelfmoord heeft gepleegd. tranen komen weer boven. mn beste vriendin heeft me gedumpt voor een ander terwijl ik haar toen zo nodig had. er komen meer tranen. ' wat doe jij hier?' Hoor ik achter me. Ik draai me om. Daar staat mn stiefbroer. Jeremy, zo heet ie trouwens. ' Kan ik ook aan jou vragen.' Zeg ik zo gewoon mogelijk. Hij ziet er niet verkeerd uit, alle meisjes van mn school willen hem wel als vriendje. Ik haat hem, hij heeft de plek ingenomen van mn broer, en dat kan niemand.
Hij komt naast me zitten. ' heb je gehuild?' vraagt ie. ' nee.' zeg ik kortaf. ' Ik hoorde je weggaan, dus ik ben je gevolgd.'
' Waarom?' Vraag ik. Ik kijk hem niet aan, ook al is het donker. ' Je weet maar nooit, straks wou je nog zelfmoord plegen, net zo als je broer.' Zegt ie.
Ik sta op. ' Je houdt, je bek over mijn broer stomme lul.' Zeg ik en ik ren weg. dan hoor ik een harde gil. het komt uit een donkere steeg. ' NEE, NEE,
LAAT ME LOS, AAAH.' Gilt een vrouwenstem. Ik ren meteen het steegje in zonder erbij na te denken.


Ik pak mijn mobiel voor verlichting.
' Is daar iemand?' Zeg ik zo rustig mogelijk. Het lijkt net of ik iemand hoor stikken. Ik doe een paar stappen achteruit. maar ik kan niet weggaan.
Ik loop weer vooruit. Ik stap in iets nat. ik schijn met mn mobiel naar de grond. Bloed, allemaal bloed. Nu is het tijd om te gaan. Ik ren uit het steegje. Iemand pakt me beet. ' LAAT ME LOS.' Gil ik van schrik. Het is Jeremy.
' Er ligt daar allemaal bloed. en ik hoorde daar iemand stikken.' Jeremy begint te grijnzen. zijn hoektanden zijn enorm.. Ik doe een paar stappen achteruit. ' Jij?' Hij begint lachend te knikken. zijn ogen zijn rood. Ik begin keihard te rennen.. Hij komt achter me aan, hij is veel sneller dan mij, hij is vlak achter me, en k raak steeds meer uitgeput. Hij pakt me bij mn armen en strekt me tegen zich aan. ' Jij gaat met mij mee.' Zegt Jeremy. ' Ik gil zo hard ik kan. Hij trekt me mee. Ik spartel tegen, maar na een tijdje ben ik uitgeput, en ik loop gewoon mee. We lopen in het bos, we stoppen bij een open plek. Daar staat een kasteel. Ik kende het niet. Het lijkt net of mijn droom uitkomt.
Hij duwt me naar binnen. Ik kijk om me heen. Het is binnen veel groter dan het buiten lijkt. Ik had nooit die wandeling moeten maken..Of zou Jeremy me thuis ook hebben gepakt? Er is nu geen weg meer terug, dat weet ik zeker.
Ik word net zo als Jeremy. Hij brengt me naar een kamer en doet hem op slot.
Ik besef nu pas hoe erg ik mijn broer mis. Ik ga op het bed zitten die er staat en begin te huilen. ' Daan, help me..' Fluister ik naar mn broer. ' Kom asjeblieft terug, ik heb je nodig, ik wil je zien..' Fluister ik huilend.
Ik voel een windvlaag in mn haar.
was dat Daan?' Daan?' Ik sta op en kijk om heen. Ik voel dat er nog iemand bij me is. Ik weet nu dat ik niet moet opgeven. Ik moet hier weg. De kamer is pikke donker. Ik wil mijn mobiel pakken voor verlichting, wacht.. ik heb een mobiel, misschien kan ik iemand bellen.
Ik zou denken dat hier geen bereik zou zijn, maar alle streepjes zijn aanwezig. Ik kijk in mn telefoon lijst,
vannessa? nee
Amy? nee,
Luke? mijn beste vriend?
Ik druk op de bel toets. ' Ja met Luke?'

' Luke? Luke, je moet me helpen.' Zeg ik haast weer jankend.
' Rustig, Feeb? spreek ik met jou?'
' Ja, je moet me helpen, en je moet me geloven.' Zeg ik.
' Tjeez, waarom zou ik jou niet geloven? wat is er dan?' Zegt Luke.
' Jeremy, hij had opeens rode ogen, en hij nam me mee naar een raar kasteel in het reisterbos, en hij heeft me opgesloten in een kamer.' Zeg ik helemaal trillend. ' Serieus? is dit een grap? Zegt Luke. ' Weet je wel hoe laat het is? het is 5 minuten over 4.' 'Nee, nee echt niet, ik meen dit, hoor je de angst niet in mn stem?' Fluister ik huilend. ' Moet ik de politie bellen en zeggen dat mn beste vriendin is ontvoerd door een vampier? ja, dat gaan ze geloven.' Zegt Luke.
' Kom dan zelf, ik geef je 50 euro, als het allemaal nep is.' Zeg ik
het is even stil. ' Oke, ik ben benieuwd.' Zegt Luke en hij hangt op. Waarom moest hij altijd zo grappig doen. Dan hoor ik voetstappen. dan opeens komt er een idee binnen.
Ik ga voor de deur staan, en als hij hem open doet dan vlucht ik snel, ik kan het proberen.
Ik ga voor de deur staan. Het is trouwens beter om te bukken.
Ik ga bukken. Dan gaat de deur open. Ik sprint eruit. Volgens mij had hij het niet door want hij gaat gewoon de kamer in. Ik ren naar de deur. Op slot.. Die voelde ik aankomen. Dan loopt Jeremy de kamer uit. ik sta vastgeplakt tegen de muur. Ik durf me niet te bewegen. Hij heeft me al gezien. Voor dat ik het weet staat ie voor mn neus. ' Wat wil je van me.' Schreeuw ik bijna. Hij begint te grijnzen. Hij staat erg dichtbij. Ik voel me ongemakkelijk.
' Wij willen je bloed.' Fluistert hij.
'Wij, wie zijn wij?' Vraag ik.
Hij pakt mijn schouders beet en trekt me mee. Hij gooit me neer in de kamer waar ik net ook in zat.
Hij doet de deur weer op slot.
Ik sta op. Nu ben ik het zat. Ik geef een harde schop tegen de deur.
Ik doe mijn hand door mijn haar. ik voel dat er nog een speldje in zit.
Misschien kan ik zo de deur open maken....

Ik ga later verder ;)










Aantal keer bekeken: 3277
Waardering: 3.22 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 16 bezoekers online