Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verstoppertje.

U leest om dit moment het verhaal Verstoppertje gepost door Wendy Molengraaf. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Wendy Molengraaf
Gepost op: 2006-3-27

Verhaal:

Verstoppertje
Verstoppertje

Lotte, Lieneke en Tom komen uit school. Dat kunnen ze best alleen, want school is dichtbij. Lotte zit in groep drie. Lieneke ook. En Tom ook. Ze wonen in een huis en zijn even oud. Een drieling heet dat. Ze rennen de trap van de flat op en ploffen neer op het bed. ,,Hehe" zucht Lotte. ,,Eindelijk weekend. Twee dagen niet naar school." Mama komt de kamer binnen. ,,Hé, zijn jullie nu al thuis? Dat hebben jullie snel gedaan." Lieneke knikt. ,,En," vraagt Mama. ,,Hoe was het op school?" ,,Leuk mam!" Zegt Tom enthousiast. ,,We hebben het woordje vis geleerd. V-i-s, goed he?" ,,Heel goed," knikt mama. ,, Willen jullie wat drinken?" ,,Ja natuurlijk," zegt Lieneke ze gaan op de bank zitten en drinken hun drinken op. ,,En, wat gaan we nu doen?" vraagt Tom. ,,Ik weet wat" roept Lotte. ,,We gaan verstoppertje doen!" ,,Daar is het huis toch veel te klein voor," zegt Tom ,,Het kan best hoor," zegt Lieneke. ,,Ik ben hem wel, ik tel tot twintig, dat hebben we net geleerd op school." Lieneke telt. ,,Een, twee, drie." Lotte en Tom zoeken alvast een plekje op. Lotte gaat achter de bank en Tom gaat onder het bed van papa en mama. ,,Achttien, negentien, twintig. Wie niet weg is, is gezien ik kom!" Lieneke kijkt om zich heen. Ze ziet niemand. Of toch wel? Daar ziet ze oppeens een paar blonde haren bewegen. Ze loopt er voorzichtig naar toe. ,,Ik heb je gezien," roept ze. Maar tot haar grote verbazing is het Bo, de kat! Lotte heeft alles gezien en lacht zachtjes. Maar dat heeft Lieneke gehoord en loopt naar de bank toe. Daar kijken twee blauwe ogen haar aan. Ze rennen allebei naar de paal waar Lieneke is begonnen met tellen en tikken hem aan. Lieneke was het eerst. ,,Gelukkig" zucht Lieneke opgelucht. ,,Nu moet je Tom nog zoeken" zegt Lotte. ,,O ja, dat was ik bijna vergeten" lacht Lieneke. Lieneke zoekt in de woonkamer,en in de keuken, maar ze kan hem niet vinden. ,,Lotte, wil je alsjeblieft mee helpen met zoeken, ik kan hem nergens vinden" vraagt Lieneke. ,,Tuurlijk" zegt ze. ,,Ik kijk wel op het balkon, dan moet jij even in de badkamer zoeken. ,,Oke, zegt Lieneke. Ze zoeken heel lang, maar kunnen hem echt niet vinden. ,,Ik geef het op hoor" zegt Lieneke. ,,Wacht eens even" roept Lotte oppeens. ,,Misschien is hij in onze slaapkamer" zegt Lotte. ,,Daar hebben we nog niet gezocht!" ,,Dat zou best kunnen" zegt Lieneke. Lieneke loopt naar de slaapkamer en hoort daar gebrom. ,,Lotte, kom eens! Ik hoor wat raars!" Lotte komt aangerend en luistert aan de deur. ,,Ik weet niet wat het is" zegt ze. ,,Durf jij de deur open te doen?" vraagt Lieneke. Lotte aarzeld. Dan haalt ze diep adem en doet de deur open. Dan beginnen ze allebei hard te lachen. Tom ligt daar op het bed. Hij slaapt. Van hun gelach wordt hij wakker. ,,Ja" mompelt hij. ,,Het duurde zo lang." Even later vertelt Lieneke het hele verhaal aan papa en mama. ,,En we zochten overal, maar konden Tom nergens vinden" zei ze. ,,Ja, en we waren zelfs nog bang van zijn gesnurk" lacht Lotte. Als ze s`avonds in bed liggen praten ze nog even over de spannende dag. ,,Ja" zegt Tom. ,,En morgen doen we het weer."




Aantal keer bekeken: 7414
Waardering: 7.03 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 19 bezoekers online