Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Vlucht vrijevogel deel 1.

U leest om dit moment het verhaal Vlucht vrijevogel deel 1 gepost door E.L. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: E.L
Gepost op: 2006-4-20

Verhaal:

Vlucht vrijevogel deel 1
Hanny Vlucht is pas veertien jaar oud waneer de tweede wereldoorlog uitbrak. Hanny woonde samen met haar kleine zusjes, moeder en opa in een huisje in zantvoort, tussen de bossen.

Het verleden in.

Hanny was acht jaar oud, Hanny staarde voor zich uit het raam. Haar ogen schitterde van genot naar het afdwalen van het donkere bos. Ze rook de heerlijke buitenlucht. Ze stond in haar nachtjapon en sokjes. Hanny kneep zachtjes haar ogen. Opeens sperde ze weer open. Hoorde ze net een gekraak vanuit de bosjes? Hanny zei niets. Ze voelde een warme hand op haar schouders, ze keek naar achteren- Het was haar vader. ''Prinsesje, het is bedtijd.'' Zei haar vader met een warme lach. Anne knikte. ''Ja pap.'' Zei ze schor. ''Is er iets?'' Vroeg haar vader waneer hij haar optilde. Hanny schudde hevig haar hoofd. ''Nee hoor.'' Zei ze, en ze kuste zachtjes haar vaders wang. ''Tot morgen prinsesje.'' Hoorde ze haar vader. ''Tot morgen.'' Hanny sluite de deur. Zonder zich te realiseren dat dit haar laatste nachtkus was van haar vader.

beloof me het.

''Hanny opstaan nu!'' Tierde haar moeder uit de donkere schemerige kamer. ''Wat is er?'' Vroeg Hanny half slaperig. ''Het is hier!'' Zei haar moeder vol afschuw.''Wat moeder? Wat is hier?'' Haar moeder antwoorde niet meer. Ze sleurde haar uit het bed. Hanny wist niet wat haar overkwam. ''Waar is papa?'' Was wat ze vroeg. Haar moeder luisterde niet, ze had het veel te druk met rennen naar de andere kamer. Met een ruk zwaaide de deur open, in de kamer waren twee kleine beduusde gezichten. Moeder lette niet op het gegil van de kinderen, ze nam ze in haar armen en rende ermee de woonkamer in. Alles was in brand, pap en opa waren in het midden van het vuur. ''HANS! WE MOETEN MEER WATER!'' Gilde Opa. ''Pap! we moeten echt gaan nu!'' Tierde moeder terwijl ze drie kleine kinderen in haar armen had vast geklemd. ''Oke.'' Klonk opa. ''Ik blijf!'' Protesteerde pap. ''Waarom nou Hans? Doe niet zo idioot! Je riskeert je leven.'' Hans reageerde direct. ''Ik moet dit blussen. Voor het bos in brand vliegt! Gaan jullie maar vast! Ik beloof dat ik later terug ben. ''Pap'' Vroeg Hanny hees. Haar ogen vulde zich met tranen. Wat was dit? Wat zou er gebeuren? Ze keek naar het gezicht van haar moeder. Die knikte. En voor Hanny het wist rende ze al naar buiten. ''PAPA!'' Gilde Hanny hartverscheurend terwijl ze langzaam in de donkere bossen verdwenen. ''Ik beloof het je prinsesje!'' Bulderde haar vader.

Gebroken zielen, gebroken harten.

Hanny huilde in bed.
omringt door de vele knuffeldieren van de Zwieber tweelingen. Ze wankelde naar de spiegel. Ze zag er niet uit. Haar ogen waren rood van het huilen, omringt door zwarte diepe wallen. Ze kon elk moment opnieuw beginnen. Vader was het enige waar ze aan dacht. Hij was gevonden tussen het verbrande hout van het huisje. Ze kon het niet geloven. Hij was gestorven, Zijzelf mocht het lichaam niet zien. Maar later waneer haar moeder naar haar toe kwam, vertelde ze met tranen en tuiten dat niet veel van hem over was. Morgen zou de begravenis beginnen, ze was te angstig, te verdrietig.



Aantal keer bekeken: 2247
Waardering: 7.00 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 16 bezoekers online