Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Vogels.

U leest om dit moment het verhaal Vogels gepost door Josje Praamstra. Dit verhaal is gepost in de categorie humor verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar humor verhalen?
Categorie: humor verhalen
Gepost door: Josje Praamstra
Gepost op: 2008-5-1

Verhaal:

Vogels
Ik ben autobezitter. En als autobezitter moet je goed voor je vehikel zijn. Dat doe je door hem af en toe even af te soppen en in de was te zetten.
Nu ben ik een luie autobezitter. Ik doe dat afsoppen en in de was zetten niet zelf maar ga naar een autowasstraat. In dit geval de langste wasstraat van onze regio. Je betaalt er wel iets voor , maar dan heb je ook iets.

Ik werd wakker om een uur of 3 ’s ochtends en hoorde een vreemd schreeuwerig geluid. Ik kon het op geen enkele manier thuisbrengen, uiteindelijk viel ik weer in slaap.
Om een uur of 10 besloot ik samen met mijn kleindochter boodschappen te gaan doen. Toen ik mijn auto in wilde stappen zag ik het. Mijn hele motorkap was onder gescheten en niet zo’n klein beetje ook. Toen ik helemaal ontdaan naar mijn autootje keek hoorde ik boven mij in de boom een geluid. Ik keek omhoog en daar zaten de boosdoeners… 2 uilen, dezelfde die mij 's nachts wakker gemaakt hadden. Mijn hele motorkap scheen alleen nog maar uit vogel stront te bestaan. Het resultaat was dat ik samen met mijn kleindochter naar de autowasstraat reed om mijn motorkap in ieder geval te ontdoen van die ongein.

Het bleek voor €5 helemaal goed te gaan. Hogedrukspuit erop, roterende borstel met hete wax en daarna het geheel afspoelen met gedemineraliseerd water, waardoor alles, volgens het bord, streep vrij zou opdrogen. De enige die echt lol had was mijn kleindochter.

Thuis gekomen besloot ik mijn auto niet op dezelfde plek te parkeren, maar 2 parkeerhavens verderop en achteruit ingeparkeerd neer te zetten. Dat had weinig effect, want toen ik de volgende ochtend bij mijn auto kwam was deze keer de achterkant het slachtoffer geworden. Op weg naar de autowasstraat kreeg ik een vaag vermoeden. Die uilen waren in dienst van de autowasstraat.

Ik besloot het deze keer rigoureus aan te pakken en nam het volledige pakket, boven en onderwas, hete wax, drogen, gewoon de hele rim ram. Helemaal schoon kwam mijn autootje uit de wasstraat, blinkend in de zon. Ik blij, kleindochter nog blijer omdat ze weer door de wasstraat geweest was.
We waren vlak bij huis toen ik een reiger over zag vliegen. Ik zei nog tegen mijn kleindochter, “Kijk een hele grote vogel” en op hetzelfde moment hoorden en zagen we iets. De hele voorruit zat onder de vogel stront, en aan het geluid te horen de rest van de auto ook.

Ik heb rechtsomkeert gemaakt, terug naar de autowasstraat, waar ik heel vriendelijk aan de jongen, die mijn auto in de voorwas deed, gevraagd heb hoeveel vogels ze in dienst hadden. Hij keek me een beetje schaapachtig aan.

Ik weet het zeker, de meeste vogels zijn in dienst van autowasstraten. Ze krijgen gratis voer en de enige opdracht die ze hebben is om vooral schone auto’s helemaal onder te schijten. Naar buiten kijkend wist ik dat glazenwassers ook vogels in dienst hebben.

Tegen zoveel natuurgeweld kon ik niet op, zuchtend nam ik een slok van mijn koffie

Aantal keer bekeken: 5257
Waardering: 7.07 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 17 bezoekers online