Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Vreemde Buren Hoofdstuk 3.

U leest om dit moment het verhaal Vreemde Buren Hoofdstuk 3 gepost door Sidra en Raziye. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Sidra en Raziye
Gepost op: 2011-3-23

Verhaal:

Vreemde Buren Hoofdstuk 3
Mevrouw Jansma ijsbeerde door de woonkamer in gedachten aan Lente. Bezorgd wierp ze een blik op de klok. Lente was 's ochtends vroeg vertrokken. Nu was het kwart over negen. Ze slaakte een diepe zucht en liet zich vallen op de sofa. Normaal gesproken zou ze zich nooit zo laten vallen, dat was hoogst onbeleefd. Thomas kwam binnen. Hij wierp een blik op zijn moeder die er voor het eerst van haar leven warrig en chaotisch uitzag. Hij begreep dat dit wel heel ernstig moest zijn. Zelf was Thomas ook bezorgd en bang. Zo stoer mogelijk zei hij : 'Ik ga even een luchtje scheppen.' Hij trok zijn T-shirt recht en liep naar buiten. Hij keek naar het huis aan de overkant. Thomas wist dat Lente daarbinnen zat, gevangen in de klauwen van de buren. Het kon niet anders. Wanhopig ging hij op de stoeprand zitten. Wat kon hij doen om Lente te redden?
Mevrouw Jansma had er genoeg van. Het was tijd voor actie! Ze trok ook haar kleren recht en deed de deur achter zich dicht. Ze zag Thomas op de stoep zitten. Hij keek naar het lege huis aan de overkant. Ze vroeg zich af wat Thomas daar zo interessant aan vond. Hij geloofde toch zeker niet die onzin die Lente had verteld? 'Daar zul je haar niet vinden!' riep ze hem toe. Thomas keek haar na terwijl ze de hoek om liep. Hij vroeg zich af waar ze heen ging, maar concentreerde zich al gauw weer op een reddingsplan.
De bel klonk als een schoolbel wat zorgde dat mevrouw Jansma werd herinnerd aan haar lugubere
schooltijden. Ze wachtte even en hoorde vervolgens het geblaf van ongeduldige honden. Mevrouw Rozenblauw deed de deur open. Ze glimlachte vriendelijk. 'Ja?'
'Is Lente hier gisteren nog geweest?'
'Dat klopt. Waarom vraagt u dat?'
Mevrouw Jansma slikte. 'Ze word al een paar uur vermist...'

Thomas dacht aan zijn moeders woorden. Hij wenste dat hij haar gewoon kon vertellen wat er aan de hand was, maar Lente zou hem vermoorden als hij dat waagde. Hij beet op zijn lip om niet te huilen. Hij had niks kunnen verzinnen om Lente te redden, alleen dat hij zelf ook het huis in moest. Durfde hij dat? Hij moest zich aan Lente bewijzen! 'Ja, zei hij hardop, ik moet gewoon het huis binnensluipen. Het is tijd voor actie!' Hij ademde diep in en stak langzaam over. Hij sloop dichterbij en keek schuw om zich heen. De buurvrouw was een oud vrouwtje die haar enorm harige hondje waste in haar voortuin. Ze keek hem bevreemd aan. Thomas grijnsde onnozel naar haar en vervolgde zijn spionagewerk. Hij gluurde door de ramen en kroop naar de achtertuin, waar het dicht beschut was door bomen. Hier werd het gevaarlijk; niemand kon hem zien. Terwijl hij de schuur nauwkeurig bestudeerde kroop er een schaduw over hem heen. Het was een lange, brede schaduw. Thomas rilde en keek angstig achterom. Het was de man die Lente had gezien. Hij keek hem grijnzend aan. Thomas deed zijn mond open, maar er kwam niks uit. Toen rende hij, hij rende zoals hij nog nooit gerend had. Hij rende naar de voortuin toen de schaduw hem inhaalde. Hij greep Thomas in zijn nekvel. 'Meekomen kleuter!' Thomas probeerde los te komen, al wist hij dat het geen zin had. Wanhopig keek hij naar de plaats waar
de vrouw met het hondje had gestaan. Er was niemand meer. Uiteindelijk gaf hij het op en liep achter de man aan, naar het hol van de leeuw.

Mevrouw Jansma liep met neergebogen hoofd de straat in. Haar man was net terug van de zoektocht door het dorp. Ze liepen elkaar tegen het lijf maar zeiden geen woord. Hun blikken vertelden genoeg.
Samen liepen ze hun huis binnen. Mevrouw Jansma bereidde de lunch, al kreeg ze geen hap door haar keel. 'Thomas!' riep meneer Jansma en liep vervolgens naar boven. Met een vertrokken gelaat liep hij naar de keuken. Mevrouw Jansma keek hem angstig aan. 'Thomas is weg,' zei hij zacht.

Thomas' hart ging tekeer als een wilde. Wat waren ze van plan met hem doen? En wat hadden ze eigenlijk met Lente gedaan? Wilden ze hun vermoorden? Wat hadden ze te verbergen? Al die vragen zwierven door zijn hoofd. Ze liepen een donkere hal in, de trap op. De duistere gang werd slecht verlicht door een gloeilampje. Alles hier was donker, besefte Thomas, door die zware gordijnen. Uiteindelijk kwamen ze in een slaapkamer terecht die net zo saai en leeg was als de rest van het huis. Thomas' oog viel op de foto's op het bureau. Het waren foto's van hem en Lente. Ze waren bespied! 'Wat gaan jullie met me doen?' waagde Thomas te vragen. De man wierp hem een nijdige blik toe. Thomas moest zitten op een stoel en werd vastgebonden. Een oude man kwam binnen en ging pal voor hem staan. 'Zo Thomas, je zit nu net zo in de knoei als die zus van je!'
Thomas schrok. 'Hoe weet je mijn naam? En wat heb je met mijn zus gedaan?!'
De brede man wierp hem een moordlustige blik toe, maar de oude bleef rustig. 'Brutaal zijn we ook nog? Je denkt dat je heel wat bent he?'
Thomas slikte eventjes in en ging verder. ‘Ik ben heel wat. Ik ben Thomas Jansma. Ik kan alles aan, dat kan ik helaas niet van jouw zeggen oude geit!’
Nu werd de man boos. In een adem riep hij : 'Duval, zet hem bij zijn zusje en sluit ze alle twee op!’
'Met plezier, baas,' Ed Duval grijnsde zijn walgelijke grijns en maakte hem los. Hij pakte Thomas bij zijn arm en trok hem ruw mee de trap af.

Aantal keer bekeken: 2735
Waardering: 1.03 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 20 bezoekers online