Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Zomervakantie.

U leest om dit moment het verhaal Zomervakantie gepost door Kim. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Kim
Gepost op: 2008-6-24

Verhaal:

Zomervakantie
Het is zomervakantie! Bij de familie Veerman is de hele familie blij, behalve Marleen. Ze weet nu al dat ze zich de hele vakantie gaat vervelen. Haar twee broertjes, Bart en Mark, gaan morgen op vakantie naar opa en oma. Zij mocht niet mee, omdat het anders te druk wordt. Haar zus Anne gaat met een paar vriendinnen op fietsvakantie, maar daar is zij natuurlijk nog veel te jong voor. Nu moet ze zich nog zes weken gaan vervelen, want haar vriendin Paula komt pas met twee weken terug van vakantie uit Frankrijk! Moeder ziet haar boze gezicht. “Marleen, ik heb nog wel een puzzel voor je”. Haar gezicht klaart op, want Marleen is gek op puzzels ! “Als je goed je best doet kun je een prijs winnen, maar dan moet je hem uiterlijk morgen opsturen! De eerste prijs is een week naar Duitsland met nog meer kinderen die een prijs gewonnen hebben.” Marleen zegt: “Dan ga ik extra goed mijn best doen! Wat zijn eigenlijk de tweede en de derde prijs?” “De tweede prijs is een weekend in Limburg verblijven en de derde prijs is een kaartje voor een pretpark naar keuze.” “Als ik zou winnen dan verveel ik me tenminste niet meer!” “Moeder glimlacht en zegt: “Doe maar goed je best!” Nou dat doet ze zeker! Die puzzel valt niet mee! Ze is er de hele middag mee bezig en gelukkig heeft ze hem toch af. Vlak voor het eten vraagt ze aan moeder: “Kan ik de puzzel nog snel even opsturen voordat we eten?” “Ja hoor, ga maar vlug en binnen tien minuten thuis zijn!”

De dagen daarna denkt Marleen helemaal niet meer aan de puzzel, want haar verveelbui is al weer over. Na een week kijkt Marleen in de brievenbus of haar vriendin Paula al een kaart heeft gestuurd. Jammer genoeg nog niet! Plots ziet ze wél een andere brief liggen, waar háár naam op staat! Vlug holt ze naar binnen, want zo vaak krijgt ze geen brief. Ze scheurt hem open en haar ogen worden groot van verbazing. Ze holt de trap op om te kijken waar moeder is. Moeder zegt: “Wat is er met jou aan de hand?” “Ik heb de eerste prijs gewonnen van die puzzel! Ik mag nu naar Duitsland. Het is volgende week al!” “Wat leuk! Dat is de eerste keer dat je op vakantie naar het buitenland gaat!” “Mag ik meteen mijn tas inpakken? Voor je het weet is er een week voorbij!”

Het is een week later. Marleen zit in de bus op weg naar Duitsland. Er zijn allemaal meisjes en jongens van haar leeftijd mee. Ze heeft er zo’n zin in! Ze gaan naar een gebied met veel bergen, waar ze twee dagen gaan fietsen en ook een dag naar het zwembad gaan. Verder komen er nog meer leuke dingen, maar dat bleef een verrassing zei de leiding.

De volgende dag wordt Marleen wakker. Ze kijkt verbaasd om zich heen. Maar dan weet ze het weer! Ze is in Duitsland! Boven haar, in het stapelbed, ligt Lisa. Naast haar heeft ze gisteren in de bus gezeten. Dat was heel gezellig. Dat zal het vandaag ook wel weer worden, want ze gaan 50 kilometer door de bossen fietsen op een mountainbike! Plotseling hoort ze iemand van de leiding die roept dat ze gaan ontbijten. Ze springt het bed uit en kleedt zich aan.

Na het ontbijt pakt iedereen een mountainbike. Lisa vraagt: “Marleen, zal ik naast jou fietsen?” “Ja hoor, dat is goed!” Ze fietsen berg op, berg af en door mooie plekken bos. Na een tijdje fietsen, komen ze aan bij een meer. Bijna niemand kan wachten om er in te springen, want het is ook zo warm! “Eerst gaan we eten en daarna mogen jullie erin springen” zegt Marion van de leiding.
Marleen en Lisa hebben razendsnel hun brood op, want ze willen zo graag zwemmen! Meteen springen ze erin met nog meer kinderen. Het wordt een leuke middag.

Als Marleen ’s avonds in bed ligt, ligt ze nog na te denken. Het was leuke middag! Ze heeft er nu al een vriendin bij, Lisa! Als ze thuis is zal ze zeker aan moeder vragen of ze bij elkaar mogen logeren.

Het is zaterdag, de week is voorbij gevlogen! Ze hebben gezwommen, gefietst, door de bergen gewandeld en gezeild. Het zeilen vond Marleen het leukst. Dat had ze ook nog nooit gedaan. Nu zit ze in de bus op weg naar huis. Lisa zegt: “Mag ik jouw adres? Dan kunnen we elkaar nog schrijven!” “Ja, dat is een goed plan”, antwoordt Marleen, “misschien kunnen we ook nog wel bij elkaar logeren! Zo ver wonen we niet van elkaar!”

’s Avonds komt Marleen moe thuis. Moeder zegt: “Heb je een leuke week gehad?” Marleen vertelt haar alles, terwijl moeder een beker warme melk voor haar maakt. “Oja, ik heb er ook nog een vriendin bij, ze heet Lisa! Mag ze zo snel mogelijk komen logeren?” “Ja hoor, dat is prima! Van mij mag ze in de herfstvakantie wel komen. Daar is Marleen het direct mee eens.

Als Marleen naar haar kamer loopt, moet ze er om grinniken dat ze zich eerst zo verveelde. Wie had gedacht dat ze nog een prijs zou winnen, om daarna op vakantie te gaan!


Aantal keer bekeken: 9006
Waardering: 6.75 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 24 bezoekers online