Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Zonder getuigen, geen zaak.

U leest om dit moment het verhaal Zonder getuigen, geen zaak gepost door Rinus Haemerlingh. Dit verhaal is gepost in de categorie humor verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar humor verhalen?
Categorie: humor verhalen
Gepost door: Rinus Haemerlingh
Gepost op: 2009-11-27

Verhaal:

Zonder getuigen, geen zaak
Inspecteur Kees Becken liet zijn vlakke hand met kracht op het tafeltje neerkomen.
"U is gezien door wel drie getuigen! Van heel dichtbij! Eén van hen herkende niet alleen uw gezicht maar wist zelfs van het missend knoopje aan uw jas. Een tweede getuige zei misselijk te zijn geworden van uw adem. Herinnert u zich nog: toen u werd ingerekend en ik u voor de eerste keer zag, dat ik u onmiddellijk een pepermuntje aanbood. Ontkennen heeft geen zin. Maak het uzelf en mij gemakkelijk en geef toe dat u een potloodventer bent."
In het kamertje waar de verdachte, Jan Smit, door inspecteur Becken op het rooster werd gelegd was het heel warm. Druppeljes zweet rolden van inspecteur Beckens voorhoofd. Mijnheer Smit daarentegen zat er frisjes bij. Op een paar schoenen, sokken en een lange regenjas tot aan de enkels droeg hij verder niets.
Inspecteur Becken plaatste beide handen op het tafeltje. Hij boog zich voorover en keek de verdachte zwijgend en dreigend aan.
De heer Smit fronste de wenkbrauwen en na een moment van stilte verklaarde hij doodleuk, "U heeft de verkeerde man aangehouden mijnheer de inspecteur. Ik ben een respectabel burger. Ik doe zoiets niet," en lichtjes verontwaardigd, "voor wie ziet u mij aan."
Inspecteur Becken kreeg bijna een toeval. Zijn hoofd werd knalrood en speeksel spuwend schreeuwde hij, "Mijn geduld is op...vuil mannetje, u bent herkend door drie getuigen, u zit hier halfnaakt voor mij en toch blijft u ontkennen. In de rechtbank maken ze gehakt van u. Bekentenis of niet, u hangt! Drie getuigen, daar komt u niet om heen."
Mijnheer Smit liet deze woorden bezinken en voor het eerst verraadde zijn lichaamstaal een spoortje twijfel en onzekerheid. Een bekentenis werd als welwillendheid beschouwd en hield steeds een kortere straftijd in en mijnheer Smit dacht na.
Door zijn jarenlange ervaring zag Inspecteur Becken meteen wat er aan het gebeuren was. Een verdachte die de voor- en nadelen of hij spreken zou aan het wikken was en hij zette een stapje achteruit en hield zich doodstil.
Een klop op de deur deed hen beiden opschrikken. Het was de commissaris. Een zwaarlijvige vijftiger met de tact van een neushoorn.
"Stop het interview Becken," zei hij en hij schakelde de recorder eigenhandig uit.
Het gebeurde zelden dat inspecteur Becken gestoord werd tijdens een ondervraging en hij was even het noorden kwijt. De commissaris was een flapuit en in aanwezigheid van de verdachte blafte hij, "We moeten die kerel laten gaan."
"Laten gaan? Waarom in godsnaam?" antwoordde inspecteur Becken vol ongeloof.
"Onze drie getuigen weet je nog? Onze drie dames. Zuinige teven zijn het."
"Wat doet dit er nou toe?" Inspecteur Becken werd ietwat kregelig.
"Besparingen man, besparingen. Leef jij soms in de wolken!?"
Inspecteur Becken begon te twijfelen of zijn commissaris niet aan het raaskallen was. Wat hebben besparingen nou met schuld of onschuld te maken.
De commissaris krabde zich in zijn kruis en verklaarde zich nader, "Die dames hadden geen vervoer en ons budget laat ons niet toe om een getuige met een dienstwagen terug naar haar of zijn woning te rijden. De dames moesten noodgedwongen een taxi bellen. Ze wonen niet ver van elkaar en om een stomme euro te besparen deelden ze de rit. Moet die taxichauffeur nou net een beginneling zijn. Nog voor hij die eerste koe kon afzetten is hij het kanaal ingereden. Allemaal verzopen en dood, morsdood. "
De regenjas van de verdachte was iets open gegleden en de commissaris schaterde het uit, "Laat stompje dus maar gaan."



Aantal keer bekeken: 4690
Waardering: 7.54 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 17 bezoekers online