Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Zwemles.

U leest om dit moment het verhaal Zwemles gepost door Rianne Visser. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Rianne Visser
Gepost op: 2007-1-29

Verhaal:

Zwemles
Zwemles

Ilse zit op de bank in de kleedkamer van het zwembad en trekt snel haar badpak aan.’’Goedemorgen!’’ hoort ze dan. De badjuf stapt binnen. Wat gezellig dat jullie er allemaal zijn! Boris zit al op het trapje in het zwembad, hij is er al helemaal klaar voor om weer lekker te gaan zwemmen.
Elke zaterdagmorgen gaan Ilse en Boris zwemmen. Papa gaat altijd mee.
Ilse en Boris hebben nu al een paar weken zwemles en vinden het erg leuk.
‘’Hoi Ilse’’, roept Melissa, een vriendinnetje van school.
Zij zit ook op zwemles in dezelfde groep. De zwemjuf roept alle kinderen bij elkaar en alle zwembandjes moeten omgedaan worden.
‘’Kijk eens naar mijn zwembandjes’’, roept Boris. ‘’Ik heb nieuwe zwembandjes van mijn mama gekregen omdat ik er per ongeluk een ben kwijt geraakt. Ik heb ze vorige week in mijn rugzak gestopt en toen ik thuis kwam, zat er nog maar een zwembandje in’’.
De badjuf vindt de nieuwe bandjes erg mooi en ook Melissa vindt de zwembandjes van Boris erg leuk. Alle kinderen hebben de zwembandjes omgedaan, dus is het tijd om in het water te gaan. Het is vandaag een hele leuke les omdat er om de drie weken altijd een speciale zwemles wordt gegeven. De kinderen moeten dan eerst een half uurtje baantjes zwemmen en daarna mogen ze leuke dingen gaan doen in het water.
Vorige keer mochten Ilse en Boris met een paar hoepels in het water spelen en stond er een radio met een leuk cd’tje erin. ‘’Ik ben benieuwd wat we vandaag gaan doen’’, zegt Ilse opgewonden. De zwemjuf heeft van tevoren al wat materialen klaargelegd. Aan de overkant van het zwembad liggen matten, ballen en touwen voor in het water. ‘’Joepie, dan kunnen we over gaan gooien met de bal’’,roept Jochem, een vriendje van Boris. Natuurlijk mogen de kinderen nog niet zo diep in het water en moeten ze wel aan de rand van het zwembad blijven spelen.
Een half uurtje mogen de kinderen iets doen wat ze zelf leuk vinden. Er is ook een kleine glijbaan in het zwembad. ‘’Zullen we van de glijbaan af gaan?’’Boris vindt het erg leuk om van de glijbaan af te gaan. Ilse speelt liever op de matten die drijven op het water. Jochem en Boris gaan van de glijbaan af en kunnen er geen genoeg van krijgen.
De badjuf kijkt op de klok en ziet dat het alweer tijd is om op te gaan ruimen. ‘’Dag juffrouw’’,zegt Ilse terwijl ze de ballen in de mand verzamelt.
‘’Dag Ilse en Boris’’, zegt de juf. Ze zwaait vriendelijk naar de kinderen. Ilse en Boris gaan samen met de andere kindjes naar de kleedkamer.
“Kleden jullie je maar snel om’’, roept papa. ‘’Dan kunnen we zo een lekker gebakje gaan eten omdat jullie zo goed je best gedaan hebben!’’
Ilse en Boris trekken gauw hun kleren aan en doen hun muts op hun hoofd.



Aantal keer bekeken: 8663
Waardering: 5.15 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 21 bezoekers online