Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

alleen maar tevreden.

U leest om dit moment het verhaal alleen maar tevreden gepost door julencia slamet. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: julencia slamet
Gepost op: 2010-7-24

Verhaal:

alleen maar tevreden
Rafael was een jongetje van tien.Hij kon weinig aan eten komen maar was toch tevreden.Zijn ouders waren reeds overleden.En zoals altijd at hij rijst met vis of zo.Je kon zeggen het ging z`n gangetje.Rafael woonde in een nauwe straat.En vandaag weer een zonnige morgen om zijn werk te doen.Maar op de markt vroeg een verkoopster om een net.Ik heb het pas over 3dagen klaar mevrouw.Geen nood lief maar zolang je het af zei de vrouw.Goed dan zegt rafael met een piepstemmetje. Hij koopt bij een arme boer een kommetje rijst en ging als altijd fuitend naar huis.Thuis maakt hij rijst klaar en kookt water voor hem zelf.Na het eten begon hij het net te maken voor zijn klant.De volgende ochtend moest hij voor een klant een matje maken.rafael knikt en ging als altijd rijst bij de arme boer kopen.Toen het de derde dag was ging hij eerst naar de klant die een net bestelde.Die sprong een gat in de lucht.De verkoopster gaf 8centen van vijf.Dat is 8x5=40cent.wauw!daarna moest rafael naar de klant die een mat bestelde.De man was blij en gaf hem 2centen van vier.Dus 2x4=8centen.8+40=48centen heeft hij vandaag verdiend.Hij was tevreden met zijn werk en bleef tevreden zijn.En jullie weten tevreden zijn geeft meer geluk dan ontevreden zijn.Want later bleek te zijn dat Rafaels verhaal overal terechtkomt en hij veel klanten de laaste tijden kreeg.

Aantal keer bekeken: 2870
Waardering: 6.75 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 13 bezoekers online