Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

de echte wereld.

U leest om dit moment het verhaal de echte wereld gepost door anoniem. Dit verhaal is gepost in de categorie humor verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar humor verhalen?
Categorie: humor verhalen
Gepost door: anoniem
Gepost op: 2009-3-18

Verhaal:

de echte wereld
De echte wereld.

Op weg om de wereld te zien, op weg naar de ‘echte wereld’, Helemaal klaar voor het avontuur dat ongetwijfeld zou komen. Ik vloog ergens boven de oceaan het zou nog uren duren voor we de eind bestemming zouden bereiken. Ik droomde een beetje weg over knappe prinsen die vochten met draken en wonnen. Thuis in het kasteel wachten prinsessen met hun mooie lange haren, op hun prinsen die terug zouden komen op hun witte paarden naar hun geliefde prinses. In mijn nieuwe leven zou ik zo’n prinses zijn met mooie lange haren en wachten op mijn prins, om samen te beginnen aan nieuwe avonturen en lang en gelukkig te leven. Ik werd op geschrikt uit mijn overpeinzingen door een snurkende oude man met een vieze baard. Die snurkende oude man met die vieze baard deed mij aan thuis denken. Mijn thuis in een afgelegen, vergrijsd gebied zat het vol met oude mannen met vieze baarden. Ik woonde in een klein dorpje midden in de rimboe waarbij de eerste stad veertig kilometer verder was. En waar het hoogte punt van de week de kaartwedstrijden in het plaatselijk cafeetje was. Je hoort het al niks te beleven tijd om weg te gaan en de wereld te ontdekken. Ik was nu op weg naar Amerika, om precies te zijn New-york om iets te voelen van het echte leven. Ongetwijfeld zo ik een knappe Amerikaan aan de haak slaan met leuke krullen. En zou ik geen een avond voor vier uur thuis zijn. Ik zou door reizen naar Hollywood om een acteer carrière te beginnen en de wereld zou aan mijn voeten liggen. Ik zou een affaire hebben met de stoere regisseur het zou een klein schandaaltje worden in de bladen. Uitveiligheid zou ik verder reizen naar parijs waar ik me helemaal blut kocht aan allerlei jurkjes, schoentjes en alle spullen die je als vrouw maar nodig hebt. Mijn geld zou op zijn en om geld te verdienen zou ik op een klein boerderijtje druiven gaan plukken om bij te verdienen. Daar ontmoete ik de prins die met draken vocht. Alleen waren de draken geen draken maar koeien, en miste het witte paard. Ik zou eenzaam zijn en heimwee krijgen en naar al dat gereis tot ontdekking komen dat ik beter thuis had kunnen blijven. Maar nu hier in het vliegtuig kan ik het nog niet zo voelen, omdat te kunnen voelen maak ik eerst deze lange reis. Om uiteindelijk tot ontdekking te komen dat er toch iets van waarheid zit in het gezegde ‘oost west thuis best’. En de ‘echte wereld’ achter me te laten en naar huis te vertrekken, om uiteindelijk te trouwen met een simpele maar lieve man.

x anoniem


Aantal keer bekeken: 3321
Waardering: 5.91 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 15 bezoekers online