Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

de gemaskerde dame.

U leest om dit moment het verhaal de gemaskerde dame gepost door nicole sanders. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: nicole sanders
Gepost op: 2009-7-5

Verhaal:

de gemaskerde dame
De gemaskerde dame.

In een land hier ver vandaan woonde eens een jongen en een meisje Tim en Anna zij waren broer en zus.
Ze waren arm en hadden niet veel geld. Ze woonden in een dorpje gebouwd op palen.
Daaronder zat een geheimzinnig meer. Waar het gerucht over ging dat een geest
genaamd de gemaskerde dame de bewoners van het dorpje beschermen en genezen.
Overal waren wel beeldjes of kleedjes van haar te vinden.
Iedere inwoner van het dorpje had wel iets van haar.
Ook zou ze iedere nacht de zieke mensen in het dorpje genezen.
Maar nog nooit had iemand haar gezien. De mensen begonnen te
denken dat het allemaal maar een mythe was.
Maar Anna en Tim geloofden dat niet.
Dus ze besloten om die avond op onderzoek uit te gaan.
Die avond toen iedereen al op bed lag slopen ze uit het raam en renden naar het meer. Ze namen een deken mee en zouden daar de hele nacht blijven om de gemaskerde dame te zien.
Maar toen de ochtend aanbrak waren ze ongeslaagd naar huis gegaan voordat hun ouders merkten dat ze weg waren. Die middag moesten ze van hun moeder naar de markt in de stad om wat brood op te halen.
Ook kwamen ze langs een goede vriend van hun die een kraampje had waar hij allemaal dingen verkocht waar de gemaskerde dame opstond.
Ze liepen naar hem toe maar hij zag er erg sip uit.
Anna wist al wat er was. De arme man verkocht niets omdat de mensen niet meer in de dame geloofden.
Anna liep weg ze wilde het niet weten.
Hoe kon iedereen nou niet in haar geloven terwijl ze zoveel goeds deed!
Haar opa was bijna verdronken maar de gemaskerde dame had hem gered!
Hoe kon iedereen dat nou vergeten!
Op dat moment kwam Tim aangerend. "Waar was je nou?" vroeg hij.
Ze wreef snel te tranen uit haar ogen en antwoorde: "Ik ...uuh...ik zag een vriendinnetje, maar zullen we maar gaan?" Nog voordat haar broer kon antwoorden pakte ze hem bij zijn hand en sleurde hem met haar mee.
Toen ze die avond weer thuis kwamen vroeg Tim aan haar: "Zullen we het vanavond weer proberen?"
Ze vond het goed want ze wilde aan iedereen bewijzen dat ze nog wel bestond!
Die avond gingen ze weer naar het meer maar deze keer pakten ze de boot van hun vader.
Tim roeide naar het midden van meer. Daar zouden ze blijven totdat ze haar gezien hadden.
Maar op dat moment viel Anna in het water.
Snel sprong Tim er achter aan maar hij kon haar niet vinden.
Op gegeven moment moest hij naar boven toe, hij kon zijn adem niet langer inhouden.
Anna werd bewusteloos en zakte steeds verder het meer in.
Op dat moment verscheen de gemaskerde dame met veel licht om haar heen en pakte Anna bij haar hand en trok haar mee het water uit. Toen Anna eenmaal weer bij bewustzijn was sprong ze op en vroeg of de gemaskerde dame er nog was en ja hoor ze zat in de woonkamer thee te drinken.
Anna liep naar haar toe en bedankte haar. Ook vroeg ze of ze die volgende mee wou naar de stad om aan iedereen te bewijzen dat de gemaskerde dame nog wel bestond!
Ze twijfelde even maar vond het toch goed.
De volgende dag kon niemand zijn ogen geloven toen ze haar zagen.
En sindsdien zullen de mensen weer geloven en vertrouwen in de gemaskerde dame.

Aantal keer bekeken: 3628
Waardering: 6.22 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 23 bezoekers online