Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

de ontvoerder.

U leest om dit moment het verhaal de ontvoerder gepost door Joukje Sieben. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Joukje Sieben
Gepost op: 2006-5-3

Verhaal:

de ontvoerder
Ton zijn vader had veel geld en vanzelf dacht Ton dat hij dat geld zou erven.
Maar helaas, daar dacht zijn vader toch heel anders over.
Hij vertelde aan Ton dat hij het geld aan een goed doel zou schenken.
Je begrijpt dat Ton laaiend was, maarja hij kon er weinig aan doen, het was de laatste wens van zijn vader.
Maar Ton zou Ton niet zijn om iets te proberen om dat geld toch te krijgen.
"Pa" zei Ton, "ik een paar weken op vakantie, ik ga lekker van de zon genieten in het buitenland".
"moet je doen jongen, je hebt het verdiend" zei zijn vader.
En Ton vertrok.
Een paar dagen later kreeg vader een brief binnen waarin stond dat zijn zoon was ontvoerd.
Hij schrok zich een hoedje, "wat krijgen we nu?" dacht hij, hij mocht niet de politie waarschuwen anders zou hij zijn zoon niet meer levend zien.
En verdere in structies zouden volgen.
De man was helemaal over zijn toeren en bleef wachten op de verdere instructies.
Naar een paar dagen ging de telefoon en de radeloze vader pakte hem op.
"Spreek ik met de vader van Ton".
"Ja!, daar spreekt u mee".
"Luister meneertje, ik wil van u 2 miljoen en dan krijgt u uw zoon weer terug".
"Is alles goed met mijn zoon?"
"Ja hoor. er is niets met hem aan de hand, maar luister, u zorgt voor de twee miljoen en u neemt dat bedrag mee naar uw huis, over een paar dagen bel ik u weer."
"Heeft u dat begrepen?"
"Ja, maar weet u zeker dat alles goed is met mijn zoon?"
"Man, zuur niet, ik heb u net al verteld dat alles goed gaat met hem, zorg nou maar dat u het geld hebt." en hij hing op.
De overbezorgde vader ging daar de bank en haalde de twee miljoen op, wat niet met stoot en slag ging.
De mensen van de bank vroegen nog of het niet op een andere manier kon want twee miljoen zomaar overstraat meenemen brengt problemen met zich mee.
Maar de vader was niet te vermurven, hij wilde het geld zo meenemen.
Toch vertrouwde de bank het hele geval niet en nadat vader was vertrokken belde zij de politie.
En we weten dat de politie altijd actief is, dus naar een paar uur stonden zij dan ook voor zijn deur.
"Dag Meneer, wij begrijpen dat u net een hele berg met geld heeft opgehaald, is dat wel zo verstandig."
"Agent. ik snap niet waar u zich mee bemoeit, het is mijn geld en ik doe er mee wat ik zelf wil."
"Oké meneer, als u dat zo wilt dan vertrekken wij nu weer, goedenmiddag."
De vader haalde opgelucht adem en hoopte dat de ontvoeder dit niet had gezien, want misschien werd hij wel door de ontvoerder in te gaten gehouden.
De volgende dag ging de telefoon weer: "zo vadertje, en heb je het geld?"
"Jaaa, wat moet ik nu doen?"
"Nou dat is heel eenvoudig, u zet de koffer met geld in de huiskamer, u trekt uw jas aan en vertrekt zonder het geld het huis, en u komt niet eerder terug als het pikke donker is. heeft u dat begrepen?"
"Ja, maar mijn zoon?"
"Nou meneer, maakt u zich maar geen zorgen, die staat de volgende dag wel weer voor de deur."
De vader zette het geld in de huiskamer en vertrok.
Wat de vader niet wist was dat de politie helemaal niet vertrokken was, die stonden verdekt alles te observeren.
Ze zagen de vader weggaan zonder de koffer dus bleven ze de wacht houden bij het huis.
Op een gegeven moment komt er een jongeman aangelopen die de voordeur met de sleutel opmaakt.
En even later kwam hij weer naar buiten met de bewuste koffer in zijn hand.
Dit was voor de politie een teken om in actie te komen zij liepen naar de jongeman toe en vroegen beleefd of hij zich kon legimenteren.
Hij had de pech dat dat niet het geval was en werd meegenomen naar het politiebureau.
U begrijpt dat de zoon voor jaren de bak in ging en dat de vader diep ongelukkig was na het gebeuren.

jsieben@chello.nl

Aantal keer bekeken: 7800
Waardering: 5.58 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online