Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

de ontvoering.

U leest om dit moment het verhaal de ontvoering gepost door jeroen goedhart. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: jeroen goedhart
Gepost op: 2007-2-13

Verhaal:

de ontvoering
De ontvoering

Sem ging op de eerste zondag ochtend van de kerstvakantie lekker vissen. Hij was benieuwd wat hij zou gaan vangen misschien een snoek of paling maar misschien ook niks maar daar ging hij niet van uit. Onder weg naar de vis plek kwam hij langs een pak huis, waar hij iets vreemds zag gebeuren. Het leek alsof twee mannen een meisje of een jongen, ongeveer van zijn leeftijd schatte hij, werd ontvoerd. Sem stapte af en ging dichter naar de plaats waar de ontvoering bezig was. Sem ging steeds dichter en dichter bij van krat naar auto naar krat tot hij zich nergens meer achter kon verbergen. Hij zag dat het een meisje was en het meisje zag Sem en liet expres haar portemonnee en een briefje vallen. De ontvoerders sleurden het meisje in een busje. Sem bleef wachten tot de mannen en het meisje weg waren en pakte toen het papiertje en de portemonnee op. In de portemonnee zat een identiteits bewijs en op het briefje stond haar telefoonnummer en adres waar ze woont. Het meisje heet Sophie en ze woont in het dorp Hoeheet, Dorpstraat 35.

Ondertussen zat Sophie in een auto, haar handen waren vast gebonden en haar benen ook. Ze was niet geblinddoekt maar zat in een donkere opslag ruimte van een busje. Ze dacht dat ze op een normale weg reden om dat er weinig hobbels in de weg zaten. Ze schat dat een half uur later het busje afremt en links afslaat, waardoor Sophie door het busje word geslingerd. Ze gaan nu van de weg af en gaan een hobbelige weg op, Sophie word weer door het busje heen geslingerd en moet zelfs overgeven. Na ongeveer een half uur stopt het busje en komen de twee mannen eruit, Sophie hoort ze weglopen en dan met iemand praten. Dan hoort ze de mannen terug komen en de deuren open doen maar nu staan er geen twee mannen maar drie. Ze pakte Sophie ruw beet en sleurde haar voor de voeten van de derde man. “Zo dus jij bent Sophie we kunnen een hoop geld voor jou krijgen�, zei de derde man. “Wat bedoel je�, zei Sophie. “Je hebt rijke ouders en ze zullen best wat over hebben voor haar dochter hopelijk heel veel voor jou.�

Sem was naar het huis van Sophie gegaan naar het dorpje dat niet zover weg lag, de straat was makkelijk te vinden want het was de hoofdstraat. Toen hij bij het huis was zag hij dat het een heel groot huis was. Hij belde aan en een man deed open, Sem vroeg, “Bent u de vader van Sophie?�. De man antwoord daarop “nee ik ben de butler, meneer de Gestippelde is in de woonkamer, wie kan ik zeggen die er is?� mijn naam is Sem en ik heb dringend nieuws over zijn dochter. Oké ik zal het zeggen. Vijf minuten later komt de butler terug en zegt dat Sem binnen mag komen. Sem vertelt wat hij heeft gezien en Sophie’s vader vraagt of Sem hem naar de plek wilt brengen waar Sophie is ontvoerd. Maar eerst moet de vader van Sophie nog bellen, ze wachten ongeveer een half uur en toen werd er gebeld, het waren detectives om Sophie op te sporen. Sem mocht mee in de limousine en moest de plaats aanwijzen waar hij zag dat Sophie werd ontvoerd. De detectives zeiden dat er mogelijk een ontvoering plaats heeft gevonden vanwege de voetstappen en bandensporen. Ze volgde de bandensporen die ze wees naar de snelweg. Na rond 25 minuten sloegen ze een weg in die niet was betegeld of geasfalteerd en nog al hobbelig was. Toen ze bij het busje aan kwamen kreeg de vader van Sophie een telefoontje, dat er losgeld was geëist, 20 miljoen euro. Het losgeld moet binnen 48 uur worden afgegeven in een prullenbak voor de kerk in het dorp Hoeheet, anders ging Sophie eraan. Het busje was geparkeerd voor een mooi, groot landhuis. Ze parkeerde de limousine in de bosjes uit het zicht van het landhuis. Ze belden de politie dat ze bij een landhuis waren vlak bij de snelweg en dat Sophie daar werd verborgen want ze was ontvoerd. 30 minuten later arriveerde de politie, ze zagen dat het een groot huis was en vroegen of er een arrestatie team kon komen om binnen te vallen en de ontvoerders te arresteren. Weer 30 minuten later arriveerde het arrestatie team. Na 15 minuten wachten en tactiek bespreken vielen ze het huis binnen, we hoorden schoten gegil en bevelen. Na 10 minuten in spanning afwachten kwam het arrestatie team naar buiten met de mannen in de boeien die wel verwondingen hadden van schoten en Sophie.

Na een week kwamen Sophie haar vader en haar moeder langs bij Sem zijn huis. Sem zijn moeder wilde Sem niet geloven dat hij Sophie had gered, maar toen Sophie langs kwam legde ze alles uit en Sem werd beloond met €10.000 en een zoen van Sophie

einde


Aantal keer bekeken: 10172
Waardering: 5.13 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 37 bezoekers online