Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

de pot.

U leest om dit moment het verhaal de pot gepost door marion de beste. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: marion de beste
Gepost op: 2007-4-12

Verhaal:

de pot

Er was eens een Kenjitsu grootmeester die erg beroemd was in heel Japan en die bij het bezoek van een andere grootmeester het onderricht wilde tonen dat hij aan zijn 3 zonen gegeven had.

De meester knipoogde naar zijn gast, plaatste een zware metalen pot op de hoek van de schuifdeur en zette deze zodanig vast met een stuk bamboe en een spijkertje, dat de pot op het hoofd zou vallen van de eerste die de deur opende en de kamer binnenstapte.

Terwijl zij babbelden en thee dronken riep de meester zijn oudste zoon, die onmiddellijk kwam. Maar voordat hij de deur opende voelde hij de aanwezigheid van de pot en raadde de plaats. Hij verschoof de deur, stak zijn linkerhand door de kier om de pot op te vangen en schoof met zijn rechterhand de deur verder open. Met de pot tegen zijn borst geklemd stapte hij het vertrek binnen, sloot de deur achter zich, zette de pot terug en liep verder om de meesters te begroeten. "Dit is mijn oudste zoon", sprak de gastheer lachend. "Hij heeft mijn lessen goed geleerd en eens zal hij zeker Kenjitsu meester zijn."

De tweede zoon werd geroepen en kwam zonder aarzeling binnen. Pas op het laatste moment ving hij de pot, die bijna op zijn hoofd viel, op. "Dit is mijn tweede zoon", zei de meester, "hij moet nog veel leren, maar hij wordt met de dag beter."

Daarop riep hij zijn derde zoon, die hals over kop het vertrek binnenkwam en de pot op zijn hoofd kreeg. De klap kwam hard aan, maar voordat de pot op de tatami kon vallen had hij zijn zwaard getrokken en met een snelle beweging het stuk metaal in tweeën geslagen. "Dit is mijn jongste zoon, Jiro", sprak de oude man, "hij is de benjamin van de familie en moet nog een lange weg afleggen."

Aantal keer bekeken: 4166
Waardering: 4.89 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online