Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

de vluchtende olifant.

U leest om dit moment het verhaal de vluchtende olifant gepost door rens van driel (8 jaar). Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: rens van driel (8 jaar)
Gepost op: 2010-9-3

Verhaal:

de vluchtende olifant
De olifant dronk bij de poel hij had niet door dat er een krokodil in de poel lag. De krokodil wachte op het juiste moment om toe te slaan. De olifant voelde wat en toen sprong hij uit het water. De olifant rende weg en steeds meer roofdieren achtervolgden hem. Toen stond er een leeuw. maar de olifant zag de leeuw niet.
De leeuw dacht na "als ik er nu op spring" dan zal ik wel een hapje kunnen eten. Dus de leeuw sprong op de olifant maar de olifant werd boos.
Hij riep naar een andere olifant maar er bestaan er niet zo veel van, dus er kwam geen olifant. Maar de olifant rende door het water. Alle dieren bleven in het water spelen alleen de leeuw niet. Die ging gauw uit het water. Zijn vijanden hoorden hem mokken over de olifant waaonder de jakhalzen. De jakhals baas zei: "we gaan de olifant vangen en opeten". De jakhalzen renden door het water en de dieren die in het water speelden werden verplettert.
vijf uur later eindelijk zagen ze de olifant bij de waterpoel uitgeput. Ze slopen naar hem toe en toen deed een jakhals iets doms. De jakhals beet in de olifant zijn staart. De olifant kreeg een raar beeld in zijn ogen waardoor hij bang werd, zo bang, dat dat hij in een boom klom.
Hij slingerde van tak naar tak en leek wel een aap. De jakhalzen moesten wel lachen en de olifant viel uit de boom. De helft van de jakhalzen werden geplet en er viel nog een kokosnoot op de olifant zijn kop maar hij vond de kokesnoot zoooooo lekker ruiken dat hij de kokesnoot op at en rende weer weg met de jakhalzen achter hem aan. Toen rommelde zijn buik en liet hij een vreselijke scheet die stonkt zo erg dat de jakhalzen neer vielen als dooie ratten met hun tong naar buiten en poten omhoog. De leeuw had er van gehoord en barste van het lachen.

Aantal keer bekeken: 4275
Waardering: 5.74 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 24 bezoekers online