Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

een jongen.

U leest om dit moment het verhaal een jongen gepost door Ane. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Ane
Gepost op: 2010-2-1

Verhaal:

een jongen
een mooie jongen, leefde lang geleden in een mooi kasteel in het bos. hij was een jaar of 16. zijn moeder was vorig jaar gestorven. de jongen had het er nog moeilijk mee. maar zijn vader blijkbaar niet. die was alweer getrouwt. de vrouw waarmee hij getrouwt was, was een heks. zij en haar zoon trokken nog geen twee maanden geleden in. maar ze commandeerde de jongen alsof ze er al jaren woonde en zij de koningin was. oke zijn vader was dan misschien wel de koning, maar hij was een prins geen slaafje. haar zoon, drek, had wel een prinsenleven.

op een dag nadat de jongen uitgescholden was door de gemene stiefmoeder. rende hij naar buiten. het bos in. dat was de enigste plek waar hij zich veilig voelde.
hij ging zitten op een boom en kalmeerde een beetje. hij werd verstoort door een vrolijke melodie, gezang. het kwam van diep in het bos. nieuwsgierig liep hij naar het geluid toe.
diep in het bos vond hij een meisje. ze was ongeveer net zo oud als hem. ze was mooi. haar lange zwarte haar danste in de wind, terwijl ze stond te wassen. ze zong een vrolijke melodie. de vogels deden mee. een traan viel in het water. hij wilde dichterbij gaan, maar durfde niet. toen zag het meisje hem. ze veegde haar tranen weg en keek hem met woedende ogen aan.
'wie ben jij?', snauwde ze
'ik ben jason'
'de prins?', ze boog voor hem.
'nee, nee alsjeblieft nee'
'het spijt mij, dat ik in uw bos was heer', ze liep weg.
'nee! stop!', riep hij.
'wat?'
'het is mijn bos niet. iedereen mag ervan genieten. alsjeblieft ga door. je zang was zo mooi'
verlegen keek ze hem aan. hij lachte naar haar. ze begon heel voorzichtig te neuriën. hij knikte naar haar om haar aan te moedigen. ze begon haar lied weer van te voren.
'love can hurt, love can fly so high', zong ze.
hij liep naar haar toe. hij hield zijn hand uit. ze legde de haare erin. hij trok haar tegen zich aan. ze ging door met zingen. ze danste samen op de maat van haar zang. ze praatte en danste uren lang. tot het donker was, toen moest ze gaan. hij ook.
hij rende gauw naar huis. bang voor wat er zou gaan komen.
thuis werd hij opgewacht door zijn vader. hij werd helemaal uitgehoord over waar hij was geweest. waarom hij er vandoor was gegaan. en waarom hij inees zou blij was. maar hij zei niets.

dagen gingen voorbij, elke dag kwam hij het meisje weer tegen. elke dag danste ze en praatte ze.
twee jaar lang ging het zo. uiteindelijk toen de jongen 18 was had hij de moed, hij kocht een ring. in het bos wachtte hij op haar. ze kwam aanlopen met een verlegen lachje.
hun ogen kruiste en ze vielen elkaar in de armen.
'ik wilde je iets vragen', zei hij
'ík jou ook, maar jij mag eerst'
'elke dag van deze afgelopen twee jaren waren hemels, jij bent hemels Elaiza. ik wil voor altijd bij je blijven, van je houden, je beschermen. wil je de mijne zijn?', hij opende het doosje met de ring. tranen sprongen in Elaiza's ogen.
'dat wilde ik jou ook zeggen', zei ze, ook zij opende een doosje met een ring erin. ze pringen elkaar in de armen en zoende. die zelfde nacht glipte ze weg uit hun huizen. ze hadden hun belangrijkste spullen gepakt. ze liepen samen naar de vrijheid. zonder verschrikkelijke stiefmoeders, zonder klusjes. een leven vol liefde.
ze bouwde samen een bestaan op in een bos. ze werden door niemand gestoort en hadden de tijd van hun leven.
ze leefde samen met hun kinderen nog lang en gelukkig.

Aantal keer bekeken: 3795
Waardering: 7.42 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online