Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

een nieuw huis.

U leest om dit moment het verhaal een nieuw huis gepost door m.. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: m.
Gepost op: 2009-12-23

Verhaal:

een nieuw huis
dit verhaal heb ik zelf geschreven!

anne keek naar buiten, door het zijraampje van de auto. haar mama zat aan het stuur. ze keek nors. zij een anne's papa waren pas gescheiden. nu gingen ze naar hun nieuwe huis. anne had het huis nog niet gezien, en ze was erg nieuwsgierig. hun vorige huis was zo fijn. jammer dat het nooit meer hetzelfde zal zijn als vroeger.

ze reden op de oprit. anne zag nu haar nieuwe huis. het was een herenhuis van eind 18de eeuw. het was best mooi, maar het had iets lugubers. ze gingen naar binnen. het was een donkere inkomhal, met kapotte gordijnen en immens veel stof. "héhé," zei mama, "dit wordt ons nieuw huis! ik ga even naar de keuken, goed? kijk jij maar een beetje rond." algauw stond anne alleen in de grote inkomhal.

anne ging naar de woonkamer. deze kamer was ongeveer in dezelfde stijl als de inkomhal. anne keek een beetje rond. ik vind het hier een beetje eng, dacht ze. opeens zag ze een houten deur, met een papiertje eropgespeld. ze las: ALS IK JE PAK ZAL IK JE VERMOORDEN! meteen werd ze heel bang. ze was in dit huis al niet op haar gemak. ze rende naar haar mama. maar die was er niet! er lag alleen een papiertje op de grond: GA IN DE KAMER MET DE HOUTEN DEUR! was haar mama dan achter die houten deur? wat was er gebeurt? ze rende naar de deur. even twijfelde ze toen ze het andere papiertje weer zag. maar voor haar mama opende ze de deur toch.

ze zag haar moeder dood op de grond liggen. er stak een mes in haar buik. anne kreeg tranen in haar ogen. naast haar lag weer een papiertje: KIJK ACHTER JE!! heel voorzichtig draaide ze haar hoofd naar achteren. ze zag een clown, besmeerd met bloed. anne had altijd al schrik van clowns. ze begon te gillen. de clown haalde een dolk tevoorschijn. "nu is het jou beurt!" riep hij. hij stak de dolk recht in het hart van anne. ze viel meteen neer. de clown keek haar na en lachte. hij trok zijn gezicht eraf (wat een masker was) en erachter verscheen het gezicht van een deftige heer. hij zei: "niemand betreed hier mijn huis!"

de dag erna verscheen dit bericht in de krant: 'in het oude herenhuis dat al jaren te koop stond, is een lugubere ondekking gedaan. vrouw en kind werden gevonden met een mes in hun lichaam. ook werden er verschillende briefjes in het huis gevonden met berichten. aan de achterkant van de berichten was een foto te zien die alleen zichtbaar is als de zon erop schijnt. er stond de heer Vande Kerk op afgebeeld die in de 18de eeuw in het huis heeft gewoond en als beroep clown was.'

Aantal keer bekeken: 3222
Waardering: 7.13 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 26 bezoekers online