Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

een virtuele wereld.

U leest om dit moment het verhaal een virtuele wereld gepost door cba. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: cba
Gepost op: 2009-2-11

Verhaal:

een virtuele wereld
Ken jij de viruele wereld van Pim? Nee, he? Nou, hier komt een verhaal van één van de bezoekers:
Lili is een chinees meisje van 12, en is pas net in het dorp komen wonen. Vele leeftijdgenoten zag ze niet rondlopen. Maar wanneer ze zich verveelde, ging ze maar naar een winkeltje verderop. Dat winkeltje was van meneer Ping, een tovenaar volgens vele mensen. Op een dag, toen ze weer bij hem kwam, vertelde hij haar een verhaal, een verhaal over een wereld gemaakt door een jongen genaamd Pim. In deze wereld kan je doen en laten wat je wilt, en de tijd gaat in de echte wereld niet vooruit. Dus blijf je een jaar lang weg, dan merkt niemand in de echte wereld dat, en je lichaam is ook niet ouder geworden. De man gaf haar een soort broche, die ze op moest spelden. Hij zei: "Ga in de schaduw van de bomen staan en zeg Enter Pim's reality, en je gaat naar de wereld toe. Maar als je terug wilt naar de echte wereld, moet je naar dezelfde plek gaan waar je terechtgekomen bent, en zeg Leave Pim's reality, en je bent terug" Lili dacht dat de man maar wat verzon, en dus ging ze maar weer weg. Maar toch....ze begon wel nieuwsgierig te worden. En dus besloot ze het maar uit te testen. Ze liep het bos naast het dorp in. Aan het begin van het bos was er nog niet zoveel schaduw, maar later, dieper in het bos, was er schaduw genoeg. Ze keek om zich heen, er was helemaal niemand. Ze ging in de schaduw van een boom staan. Ze keek of de broche nog goed zat, en zei toen: "Enter Pim's reality" Plots werd het wazig om haar heen, en ze viel in een soort gat, dat ze niet kan beschrijven. Ze viel en viel, en plofte toen neer in het gras. Ze keek om zich heen. Ze zat nog steeds onder een boom, maar deze stond apart van alle andere bomen in het bos. Ze zag een meisje lopen van haar leeftijd. Ze liep naar haar toe. "Hoi, ik ben Petra, en jij?" Ze gaven elkaar een hand. "Ik ben Lili" Petra keek haar onderzoekend aan. "Jij komt uit China, he?" Lili knikte. "Nou, ik kom uit Belgie" Lili keek haar raar aan. "Hoe komt het dan dat je Chinees kan praten?" vroeg ze verbaasd. "Het meisje giechelde. "Je kan merken dat je hier nog nooit geweest bent, maar in Pim's reality kan je iedereen verstaan, ook al praten ze een andere taal" Lili keek nu nog verbaasder. "Pim's reality?" Het meisje giechelde weer. "Ja, hier kan je alles, kijk maar..." Petra zette zich af op de grond, en sprong een paar meter de lucht in. "Hoe deed je dat?" vroeg Lili, die haar ogen niet geloofde. "Nou, je kan doen wat je wilt hier, dus als je wenst om een reuzentaart, kan dat ook"
"Ik zou wel een reuzenchocoladereep willen hebben," zei ze, en poef daar stond de grootste reep chocolade dat ze ooit gezien had. Na een paar hapjes gegeten te hebben, kon ze niet meer. "Hey, kom, laten we naar mijn favoriete plek gaan hier, het is een strand met heel veel palmbomen!" Dat leek Lili leuk. "Maarreh, hoe komen we daar?" Maar Petra hoefde dat niet uit te leggen. Ze zag dat Petra plots zweefde, en toen Lili in zichzelf zei dat ze dat ook wilt, kon ze dat inene ook. En even later vlogen ze beiden over het bos heen, op naar Petra's favoriete plek. Ze vlogen over bossen, bergen, rivieren, de woestijn, en uiteindelijk kwamen ze op het strand. Daar zag ze vele andere kinderen. De één was koning van een reuzenzandkasteel. De ander zat te surfen alsof hij een prof was, en weer een ander was met haaien aan het zwemmen. "En dat is nog niet alles!" zei Petra, en floot richting de zee. Plots kolkte het water, en een enorm dier stak zijn lange nek en hoofd uit het water. "Kijk, dit is nou een Ichtyosaurus, en hij is mijn beste vriend" Ze gaf de dinosaurus een knuffel, en ging op zijn rug zitten. "Kom, Lili, we gaan een ritje onder water maken!" Lili twijfelde. "Maar ik kan toch niet onder water ademen? En met al dat zoute water kan ik ook niet kijken!" Petra keek haar giechelend aan. "Oh ja, hier kan het natuurlijk wel!" zei ze tegen zichzelf, en ging achter Petra op de rug van de dino zitten. De dino verdween weer onder water, en Lili keek naar het diepste deel van de zee, en zag vele diertjes die ze nog nooit van haar hele leven had gezien. De meest prachtige anemoonvalleien; zeepaardjes; vissen; garnaalachtigen; kwallen; en ook, ja, ook de meest prachtige onderwaterhuizen. "Wie wonen daar?" vroeg Lili aan Petra, en Petra wees naar beneden. Daar zagen ze allemaal zeemeerminnen en zeemeermannen, en ze waren nog mooier dan je je maar kan bedenken.
Toen Petra en Lili weer naar de oppervlakte gingen, nam Lili afscheid. "Ik ga denk ik weer naar de echte wereld toe," zei ze, en Petra keek haar treurig aan. "Maar ik kom zo gauw mogelijk weer terug, dat beloof ik!" En even later vloog Lili weer terug over de woestijn, de bergen, de bossen, en kwam weer bij de boom waar ze in Pim's reality was gekomen. "Leave Pim's reality!" zei ze, en plots stond ze in de bossen van de echte wereld.
Sindsdien is ze vele malen teruggekeerd naar Pim's reality, waar tussendoor ook een soort oorlog woede tussen Pim en een andere computergroep, maar dat lees je misschien ooit wanneer ik mijn boeken naar een uitgeverij breng.

THE END

Aantal keer bekeken: 2839
Waardering: 3.07 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 13 bezoekers online