Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

een wisser en een mop.

U leest om dit moment het verhaal een wisser en een mop gepost door Liw van ledna. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Liw van ledna
Gepost op: 2011-8-5

Verhaal:

een wisser en een mop
KRITIEK OP DEZE CONSUMPTIEMAATSCHAPPIJ

Een Wisser en een Mop



Ik maak nu al 4 maanden schoon op een school, leuk werk dat wel maar soms een raar beroep.
Leerlingen kijken op je neer als je met latex handschoenen hun rotzooi loopt schoon te maken,schrobben van het toilet als dienstbaarheid voor deze pubers, een dank je wel kan er niet van af.
Vriendelijk zijn in dit vak is een must, bemoeien met leerlingen wordt afgeraden omdat de maatschappij steeds harder wordt met een grote mond tot gevolg.
Het plein bezaaid met eenzame peuken die achtergelaten zijn als toonbaarheid van volwassen gedrag, rookwolken stijgen op en de nicotine verslaafden kruipen bij elkaar om samen te dag te kunnen volhouden, een dag van maskers dragen en stoer doen in de ogen van mensen die je je vrienden noemt.
In de rij staan voor een broodje terwijl thuis het brood oud ligt te worden en het beleg over de datum gaat, vuinisbakken volgeflikkerd met de vangst van de dag, energiedrank en troep, een basketballer lacht je toe op een machine die je je dagelijkse shot geeft, samengepakt als sardientjes in de kantine, blikken ontmoeten elkaar, het begin van volwassenheid.
Een grote bek tegen leraren, personeel wat ook hun werk doet, beveiliging die ingrijpt bij een gevecht, de blikken en geroezemoes vullen de lucht op, de druk neemt toe, moet hier weg, frisse lucht nu!
Geroddel onderling tussen collega's het stoort me, dom gedrag en geblaat tergen mij, geirriteerd van binnen en vrolijk van buiten, het lachen vergaat me snel, weer naar boven , naar buiten, op de automatische piloot,
stank in de toiletten, bloed op de bril, de geur van ongesteldheid dringt mijn neus binnen, snel wat spul in de toilet om de stank te verdrijven.
Mensen ongeduldig om naar binnen te kunnen, de ingang geblokkeerd als een blokkade van een grenswacht, boze blikken als ze niet naar binnen kunnen, gemopper vult mijn oren, ben doof ervoor.
Ze lopen als koeien te herkauwen in de pauze, ik kijk het aan en lach van binnen, wacht maar tot het echte leven begint, merkleding telt dan niet meer mee, likken naar boven en schoppen naar onderen is dan het advies.
Zijn wij schoonmakers nu echt het laagste van het laagste, vind van niet, ze kunnen niet zonder ons, je moet niet veel nadenken over het werk wat je doet.


Aantal keer bekeken: 3588
Waardering: 4.55 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 13 bezoekers online