Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

erger kan niet (deel1).

U leest om dit moment het verhaal erger kan niet (deel1) gepost door cba. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: cba
Gepost op: 2009-5-2

Verhaal:

erger kan niet (deel1)
Het is stralend mooi weer buiten, en tijd om te gaan skaten. Dat was Lisa dus ook van plan om te gaan doen. Ze trok haar skates aan, en haar bodywarmer, en ging naar buiten. Er was weinig wind, en best wel warm. Ze vertrok met een vrolijk gezicht, ze racede over de geasfalteerde straten, en ook over de rotonde die er stond.
Maar ja, lol maken is veel leuker als je met z'n tweeën bent, dus ging Lisa naar het huis van haar beste vriendin Marion, een meisje met veel fantasie. Ze drukte op de deurbel, en Marion zelf deed open. Toen ze Lisa zag, pakte ze gelijk haar skates. "Ik dacht al dat je zou komen vandaag, het is mooi skateweer!"zei ze, en de twee meiden skaten de hele middag door. Op een gegeven moment waren ze in het park aan het skaten, en uitrusten op een bankje. "Pff, het is wel erg warm vandaag!" zei Lisa met een puf.
"Waarom gaan jullie dan niet naar de snackbar, een ijsje halen?" vroeg plots een jongensstem achter hen. Ze keken om, en zagen daar een jongen genaamd Rick, een vriend van hen. Hij had ook skates aan. "Vragen jullie mij niet eens mee om te skaten?" vroeg hij, en keek hen vragend aan. Lisa en Marion keken elkaar verbaasd aan. "Ik dacht dat je deze hele week in het ziekenhuis moest zijn voor onderzoek?" zei Marion, en Rick lachte.
"Ja, dat is ook zo," zei hij grinnikend, "maar ze hebben al genoeg kunnen onderzoeken bij mij, ik krijg vanaf volgende week nieuwe medicijnen"
Rick lijdt aan een soort ziekte waardoor hij te snel vet verbrand en suikers, daarom eet hij ontieglijk veel (ongeveer 8 boterhammen bij het ontbijt). En om dat te remmen krijgt hij medicijnen, maar de laatste tijd ging het weer iets minder, en kreeg hij allerlei onderzoekjes.
"Zijn dat betere medicijnen?" vroeg Lisa bezorgd. Rick knikte. "Ik denk het wel, we hebben het nog niet uitgetest wat voor effect het op mij heeft, maar ik denk dat het wel goed zit, alleen....."
"Alleen wat?" vroegen de twee meiden. "Het zijn van die grote oranje pillen die naar oorsmeer smaken!" De drie trok gelijk een vies gezicht.
Maar goed, zoals Rick al vroeg, gingen ze naar de snackbar, om een ijsje te halen.
Daar aangekomen, kwamen ze iemand tegen met een koffertje. "Hey, pap!" zei Lisa, en keek verbaasd naar de koffer. "Ga je weer weg?"
"Ja, ik moet weer op reis," zei haar vader, "dit keer voor een klusje in spanje...ehm, er is een magnetronmaaltijd voor je in de koelkast...en je tante komt vanavond om voor je te zorgen tot ik weer terugben"
"Tante Trudy?! Tof!" zei Lisa, tante Trudy is namelijk haar favoriete tante. "Succes in Spanje, pap!"

Na het ijsje eten in de snackbar wisten ze even niet wat ze konden gaan doen. "Wat zullen we doen?" vroeg Marion, "ik verveel me"
"We kunnen naar het winkelcentrum gaan?" zei Rick, en dat vonden de anderen ook een goed idee. Ze skaten over de straten, en gingen naar het winkelcentrum. Het was daar best wel mooi; allemaal mooie winkels naast elkaar, en midden op het centrumplein stond een fontein. Ze keken er alledrie naar, en voelden de kleine spettertjes van het water op hun gezicht. Daarna gingen ze langs alle etalages; speelgoed, sieraden, make-up, en dat soort dingen. Toen kwamen ze bij een etalage waar Lisa verliefd op werd. Achter het raam stond een etalagepop met een shirt. Het was paars/rose/wit en had allerlei frutseltjes eraan. Ze keek naar de prijs; ontieglijk duur dus! "Jammer dat het zo duur is, ik vind dat echt een heel mooi shirt! Ik zal het aan mijn vader vragen de volgende keer als hij terug is, misschien voor mijn verjaardag...ik ben immers binnenkort jarig...over een maand." Wat ze niet zag was dat Marion en Rick elkaar even aankeken met een knikje.
"Zeg, zullen we verder gaan?" vroeg Rick, en wees naar de overkant van de straat. "Daar zijn ook nog winkels"
Lisa bleef naar de etalage kijken, terwijl de andere twee al bij de overkant waren. Dromend skate ze achteruit, naar haar vrienden toe.
"Lisa, kijk uit!" riep Marion geschrokken, maar het was te laat.
Lisa keek opzij, en zag zo een auto recht op haar afkomen....de koplampen stonden aan, en schenen in haar gezicht, en toen werd alles zwart......


Aantal keer bekeken: 2829
Waardering: 6.52 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 25 bezoekers online