Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

ga nooit babysitten....

U leest om dit moment het verhaal ga nooit babysitten... gepost door Anne. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Anne
Gepost op: 2011-1-15

Verhaal:

ga nooit babysitten...
De 15 jarige Emma had een baantje als babysitter en werd voor zaterdagavond om 9 uur geboekt om om op 3 jongentjes van 5, 6 en 8 jaar te passen (en te slapen), want de ouders gingen een nachtje weg.
Toen ze daar aankwam zag ze dat ze in een gigantisch huis woonden met een hek eromheen, het zag er griezelig uit... 'noujah, lekkere aankomst zeg...' mompelde ze bij zichzelf.
ze belde aan en het oudste jongetje dat zich voor stelde al Lucas deed open. Emma keek de hal in, het was ENORM, er hing een prachtige kroonluchter aan het plafond en er hingen grappige familie foto's aan de muur. toch kreeg ze nog steeds een vreemd gevoel van dit huis.
'Mama en papa hebben een briefje voor je achtergelaten op de keukentafel' zei Lucas. 'ik ben m'n broertjes zijn boven aan het x-boxen!' riep hij, en hij rende naar boven.
Fijn, dacht Emma, nu moet ik me nog aan allerlei belachelijke regels gaan houden ook.. en ze ging opzoek naar de keuken.
Zie liep de woonkamer door opweg naar de keuken. en inderdaad lag daar een wit papiertje, ze las het.

Hallo Emma, wat lief dat je op onze jongens wilde passen. je bent echt onze redding! als je iets lekkers wil liggen er op het aanrecht 2 zakken chips, een paar blikjes energie en een reep chocola. de jongens moeten om precies half 10 naar bed en je hoeft ze alleen maar een verhaaltje voor te lezen. Als ze vervelend zijn mag je best even boos worden en als ze in bed liggen mag jij de rest van de avond tv kijken en daarna naar bed.
Groetjes, Eric en Linda.

lekker dan, dacht Emma, ik hoef lekker niks te doen... toch niet zo slecht als ik dacht! Ze kijkt op haar horloge en ziet dat het kwart over 9 is. Ik ga ze maar naar bed brengen denkt ze. Ze loopt door de woonkamer weer naar de gang en kijkt naar boven de trap op. gets wat ziet dat er griezelig uit zeg, pikkedonker! ze knipt gauw een lichtje aan en sprint de trap op. ze staat nu in een soort ruimte met allemaal deuren, waar zitten de jongens nou weer? denk ze. Dan hoort ze uit één van de kamers 'JAAAA, IK HEB JE AFGEMAAKT!!! HAHAHAA IK HEB JE LEKKER NEERGESCHOTEN!!!' ze weet gelijk welke deur ze moet hebben en gooit m open. Ze probeert een beetje een strenge indruk te maken en gaat rechtop staan en doet haar kin omhoog. 3 jongetjes kijken haar grijnzend aan. 'Het is tijd om je klaar te maken voor het slapengaan, hoppa, allemaal tandenpoetsen, pyjama aan, en naar bed!' 'neeeeee' jammert de middelste, stefan, 'ik wil nieet!' en dan begint ook nog de jongste Thomas van 5 jaar te jammeren. Verdomme, denkt Emma, nou gaan ze ook nog irritant doen, 'Hee, ik vind het ook niet leuk dat jullie moeten slapen, maar zo zijn de regels en ik ga die niet overtreden. Dus als jullie niet binnen 5 seconden in de badkamer zijn lees ik geen verhaaltje voor! Ze springen alle drie tegelijk op en stormen naar de badkamer. Zowhee, dat werkt goed, denk ze.
als ze eindelijk in bed liggen en voorgelezen zijn knipt Emma het lampje uit, pakt haar tas en gaat op zoek naar haar logeerkamer. er hangt een briefje met haar naam erop dus die zal het wel zijn dan. ze doet de deur open en schrikt zich wezenloos...ze kan nog net een gil onderdrukken. Overal, echt OVERAL zijn clownspoppen, in allerlei kleuren, het is letterlijk een clownsparadijs en Emma houd echt TOTAAL NIET van clowns. De engste vind ze de clown recht tegenover haar. Hij is gigantisch groot, ongeveer net zo groot als een volwassene man. Hij zit in een stoel en het lijkt wel alsof hij haar echt aankijkt en naar haar grijnst. GADVERDAMME!!! denkt ze, heb ik weer, moet ik oppassen bij mensen die clowns verzamelen! ze loopt langzaam naar binnen naar haar bed, ze haalt haar pyjama uit haar tas en legt hem op het kussen. ze draait zich om naar de clown, hij zit daar nog steeds doodstil. ze ziet dat hij een masker opheeft. wat zou er achter dat masker zitten? ze sluipt naar hem toe, voet voor voet. Als ze bij hem is strekt ze haar arm uit, ze ziet dat haar hand trilt.Ze pakt het masker beet maar plotseling bliksemt het ineens KEIhard en ze springt met een gil terug. Oshit, denkt ze ik hoop niet dat de jongens wakker zijn. ze blijft even stil maar hoort alleen haar eigen hart bonken. Nou durf ik ook niet meer naar beneden voor de chips enzo, nouja, ik stop het morgen wel in me tas voor thuis en dan ga ik nu slapen. Ze begint met uitkleden terwijl ze toch die ene clown in de gaten houdt, al heeft ze geen idee waarom.
als ze haar pyjama aanheeft knipt ze het licht uit, stapt ze in bed en gaat met haar gezicht naar de clown toe liggen. nu lijkt hij nog groter en enger en ze word er zenuwachtig van. ze draait zich met haar gezicht naar de muur en sluit haar ogen.
Maar was ze niet weet is dat achter haar de clown heel, héél langzaam en geluidloos zijn hoofd naar haar toedraait, net zolang tot hij haar kan zien. en zo blijft hij zitten, kijkend naar Emma in bed.
TRINGGGG TRINGGG!! Emma schrikt wakker, het is de telefoon. ‘Goeie timing.. lekker hoor, ik sliep bijna mompelt ze’. Ze stapt uit bed en loopt de gang op. ze ziet dat de telefoon 3 meter verderop aan de muur hangt en ze neemt op. 'Hallo, met huize Van Straten, met wie spreek ik?' 'Ja hallo met Linda, de moeder van de jongens', 'ik bel alleen om te vragen hoe het met ze gaat.' 'Oh prima hoor, kan niet beter, ze zijn allang in dromenland!' 'O fijn, dankje wel, dat wilde ik even weten!' 'Mevrouw van Straten, mag ik u iets vragen?' 'Natuurlijk meisje wat is er?' 'Mag ik misschien in een andere kamer slapen want ik word doodzenuwachtig van die ene clown in mijn kamer' 'Welke clown bedoel je? er zijn er zoveel' 'Nou, u weet toch wel? die ene grote?' 'Emma ik weet niet wat je bedoeld, wij hebben geen hele grote clown!' 'aah, mevrouw u maakt een grapje, u weet heus wel welke ik bedoel! die ene in die stoel, die hele, hele grote!'
'Het spijt me Emma, ik heb echt geen idee'.
Terwijl Emma en Linda nog even discussieren komt achter linda in de slaapkamer de clown heel langzaam omhoog uit zijn stoel, hij grijnst nog steeds...
'Maar mevrouw, gaat Emma verder, als ik me nu omdraai kijk ik hem recht in zijn gezicht! Ze draait zich om. Niks, de clown is weg.
Dan hoort ze achter zich één van de jongens huilen…


Aantal keer bekeken: 3898
Waardering: 6.37 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 13 bezoekers online