Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

goodby my lover 2.

U leest om dit moment het verhaal goodby my lover 2 gepost door j. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: j
Gepost op: 2010-7-14

Verhaal:

goodby my lover 2

Mijn moeder en haar vriend hebben de trouwdatum bepaald: vrijdag 10 november is de dag. Ze draaien verliefd de nummers van Herman van Veen, de liedjes waar mam en ik zo vaak naar geluisterd hebben. Ik hoor ze nu met andere oren. Het fragment: ‘tergend tikt de tijd’ krijgt voor mij een andere dimensie. De tijd gaat ook veel te traag voorbij.

Normaal gesproken is ieder schooljaar (achteraf) in een zucht voorbij, nu moet ik de komende maanden door zien te komen. Vraag me niet hoe. Hoe raar kan het leven lopen. Ik ben al jaren bezig om mijn moeder ervan te overtuigen dat ze nog steeds de moeite waard is, dat ze na de dood van pap weer moet gaan leven. Ze heeft altijd klaar gestaan voor mij. Ik ben achttien en ga over een poosje op kamers. Ik wil niet, dat ze alleen achterblijft. Ze heeft op haar zeventiende voor mij gekozen. Ze is gestopt met leren en getrouwd met mijn vader. Toen ik twee jaar oud was is mijn lieve papa gestorven. Een motorongeluk. Niemand kon er wat aan doen.

Mam heeft zich gestort op mij. Ik moest een leven hebben als een prinses. Dat hoefde voor mij niet. Ik wilde haar gelukkig zien. Nu is ze gelukkig. Met haar nieuwe partner. De man waar ik ook verliefd op ben geworden. En niet zo’n beetje, ik ben nog nooit zo verliefd geweest. Hij is heel verliefd op mam. Gelukkig maar. Hij weet niets van mijn gevoelens, vindt mij zelfs misschien afstandelijk. Prima. Houden zo. Met mam is het een ander verhaal. Zij denkt dat ik moeite heb met hun relatie. Ik verdedig me constant.

Laat me met rust. Het is al moeilijk genoeg voor me. Waarom willen jullie perse trouwen? Ga samenwonen, of trouw in stilte. Waarom zo’n groot feest en waarom willen jullie mij als getuige? Het is een kwelling voor me, ik kan er met niemand over praten. Ook niet met mijn vriendinnen, stel je voor.
Ik ga toch niet zeggen, dat ik verliefd ben op de vriend van mijn moeder? Dat ik zeker weet, dat hij voor mij bestemd is en niet voor haar?
Dat is ook niet zo. Hij houdt van haar, zorgt voor haar, is lief voor haar. Hij is ook vriendelijk voor mij en vindt het fijn, dat mam en ik zo’n goede band hebben met elkaar. Maar hij is niet verliefd op mij. Gelukkig niet. Gelukkig niet?

Met Nederlands kregen we het over het woord ‘ambivalent.’ Ik leer steeds nog woorden bij waarvan ik denk: ja, dat woord zocht ik. Dit woord miste ik nog. Dat heb ik sterk met dit woord: ambivalent. Ik gun mijn moeder haar geluk, ik ben blij dat haar vriend er is voor haar, maar ik ben ook jaloers en voel me achteruitgezet. Ik kan het met niemand delen. Na hun huwelijk ga ik als au-pair naar het buitenland. Dat idee houdt me op de been. School komt later wel weer een keer, eerst moet ik met mijzelf in het reine komen en weer normaal worden.

Was 10 november maar voorbij. Zat ik maar op kamers. Werd ik maar verliefd op wie dan ook. ‘Tergend tikt de tijd,’ zingt Herman van Veen. Een waarheid als een koe. Was het maar volgend jaar.


Aantal keer bekeken: 2086
Waardering: 8.00 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online