Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

griezelfeesje.

U leest om dit moment het verhaal griezelfeesje gepost door jhinte mamboa. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: jhinte mamboa
Gepost op: 2009-3-12

Verhaal:

griezelfeesje
Een griezelfeestje


Willem, een jongen van tien jaar, is een echte griezelliefhebber. Leren doet hij niet graag, maar griezelboeken lezen en kijken naar griezelfilms vindt hij super. Op 15 november is Willem jarig en hij heeft met zijn vrienden afgesproken om hier een echt griezelfeest van te maken.
Zijn vrienden Thomas, Brend, Max en Sander willen een mooi cadeau kopen en vragen hem de volgende dag wat hij graag zou hebben. Het maakt voor hem eigenlijk niet uit, als het maar met griezelen te maken heeft. Zijn vrienden werden daar niet wijzer uit en besloten om een horrorfilm voor hem te kopen. Ze kochten voor hem “Bhoe 3”, die heeft hij nog niet dachten ze.


Eindelijk….15 november, feest voor Willem. Het huis is overal versierd met skeletten, plastic vleermuizen, afgekapte hoofden en armen (speelgoed natuurlijk). Om 21u begint het feest. Op het laatste moment belt Max nog af. Hij is ziek. Willem vind dit wel spijtig maar enkele minuten later staat hij al op de dansvloer. “Ik ga iets halen om te drinken”, schreeuwt Willem boven de muziek en al het andere lawaai uit. Hij loopt naar de glazen kom vol met een rood spul. Wel iets te rood, vindt Willem. Hij pakt toch een glas en drinkt dit in één teug leeg. Plots spuwt hij al het drinken uit…. “Bah, wat is dat. Dit smaakt precies naar……..”. Willem twijfelt “Bloed”. Heel het huis wordt er stil van.
“Oh”, roept iemand, “je maakt een grapje”. Maar Willem schudt heel hard met zijn hoofd. Nu stapt Thomas naar de kom met het rode spul, pakt een glas en neemt een slok. “Ik snap echt niet waarover je het hebt Willem Dit is een heerlijk drankje dat smaakt naar bosvruchten.” Ook Brend en Sander nemen een slokje en inderdaad, het drankje smaakt heerlijk.


Een tiental minuten later is Willem het voorval al vergeten en denkt dan maar snel dat hij het zich heeft ingebeeld. Gelukkig komt zijn moeder binnen met de cadeautjes en wat een pret voor Willem: 3 griezelboeken, 4 horrorfilms, 2 zakjes namaakbloed en namaakbotten en een computerspelletje “Dracula 13”. Geweldig vindt Willem dit allemaal.
Hij bedankt dan ook iedereen en zijn moeder krijgt van hem een hele dikke zoen. Maar……… wat voelt hij. Haar wang is zo koud,…….héééééél koud zelfs. Zijn moeder roept: “Tijd voor de taart !”. Willem loopt heel snel naar de keuken en pakt er een heel groot mes en snijdt in de rode, met snoepjes versierde taart. Maar…… wat ziet hij daar……… op de taart liggen 2 ogen. Willem schrikt en springt achteruit. Brend en Sander vragen heel ongerust wat er scheelt. “Eh” stottert Willem, “Er liggen 2 ogen op die taart” zegt Willem met een bange stem. Maar Brend en Sander zien dit niet.


Plots ziet Willem ook een man met spierwitte lange tanden verschijnen. De man doet zijn mond open en begint te lachen. Dan draait Willem zich om en ziet zijn moeder staan, zonder ogen……


Nu kan Willem helemaal niet meer volgen en hij knijpt eens heel hard in zijn arm om te zien of hij niet droomt. Maar nee hoor, dit is echt. Maar hoe is die man hier binnen geraakt ? Wie is die man eigenlijk ? Enkele minuten later staat er weer zo’n man in de kamer en na een half uur zijn er al een stuk of tien van die griezels.
Van Brend en Sander was ondertussen niets meer te bespeuren. Ook moeder was niet meer in de buurt.
Ineens rukt een man Willem tegen de grond, bukt zich en begint in Willem zijn nek te zuigen. “Neeeeeee !!!!”, zijn de laatste woorden nog die Willem roept. De man lachte. Dat was ook het laatste wat Willem hoorde en zag. Al het bloed werd uit zijn lichaam weggezogen, net zoals bij zijn vrienden en moeder gebeurde…………….





Aantal keer bekeken: 3107
Waardering: 5.22 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online