Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

inbrekers.

U leest om dit moment het verhaal inbrekers gepost door anonieme ossendrecht. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: anonieme ossendrecht
Gepost op: 2009-1-2

Verhaal:

inbrekers
Hoofdstuk 1
Johan hoort iets!

doodstil lag Johan in zijn bed. Hij was 9 jaar oud, en altijd doodsbang nachts Hij hoorde beneden wat. Het zal toch geen inbreker zijn? Fluisterde Johan tegen zichzelf. Dat kan helemaal niet. Hij werd wel een beetje bang. Zal hij opstaan, en naar zijn ouders lopen? Ja dat deed hij. Heel stil stond hij op. Hij liep op zijn tenen naar de kamer tegenover hem, waar zijn ouders sliepen. Voorzichtig maakte hij zijn ouders wakker. Wat is er Johan? Vroeg zijn vader. Sssst! Niet zo hard pa! Beneden, stotterde hij. Beneden zijn inbrekers. Zijn moeder draaide zich om naar Johan. Inbrekers? Hans, heb je de deuren op slot gedaan? Hans, de vader van Johan, werd lijkwit. Nee, fluisterde hij. Wacht! Hij keek op zijn nachtkastje. Er stond een grote vaas… jullie blijven hier! Ik ga met die vaas in m’n handen ’s even kijken wat daar aan de hand is. de vader van Johan liep op zijn tenen naar beneden.

Hoofdstuk 2
Er op af!

Ja, hoor. Johan had het goed. Er stond iemand in de huiskamer. Hans dacht even na. Wat zal hij doen? zal hij op de dief springen? Of zal hij de politie bellen? Erop af dan maar! De vader van Johan nam een aanloop, en sprong op zijn rug. De dief wacht niet lang, maar pakte gelijk zijn pistool! Zonder te richten schoot hij. De vader van Johan werd gelukkig niet geraakt. Hij greep het pistool uit de handen van de dief. Gaf met de vaas een harde klap op zijn hoofd. Pats! Het werdt zwart voor de ogen van de dief. Hij viel bewusteloos. De vader van Johan gaf snel en gil, dat ze naar beneden mochten komen. Johan en Magda de moeder van Johan, kwamen naar beneden rennen. Hij is bewusteloos zei de vader van Johan, toen hij de hartslag voelde.

Hoofdstuk 3
Politie!

Waar wachten jullie nog op?! Bel de politie. De moeder van Johan rende als een gek naar de telefoon. Hallo? Klonk het aan de andere kant van de lijn. Ja met Magda van ragen! Ons adres is kerklaan 56. Ik wil politie! Gilde ze. Een inbreker! Gilde ze. Ok! Zei de vrouw aan de andere kant. Ze hingen op. Hans draaide zich zijn rug naar de bewusteloze dief toe. Tenminste, dat dacht. De dief was helemaal niet bewusteloos, maar deed alleen maar alsof! Hans! Draai je om, hij staat op. De dief rende vliegensvlug naar de deur. Hij rende naar zijn auto zonder nummerplaat. Hans stapte ook in zijn auto. Hij deed zijn raam open, en zei: blijf hier totdat de politie er is. blijkbaar was de auto van de dief geladen met een handlanger, want er werd geschoten! Maar gelukkig niet geraakt.
Hoofdstuk 4
De achtervolging wordt ingezet!
De achtervolging werd ingezet. De dieven reden op hun hardst. Hans kon wel harder, maar zou wel een boete krijgen als hij het deed. Hij dacht diep na. Oké! Ik rijdt harder. Ik hoop dat de politie het ziet. Hans reed 120 kilometer per uur. De dieven 110. Dus dat was niet veel verschil. Hans reed, en reed. Tot hij naast ze reed. Hij zag dat het raam open stond, waarschijnlijk om te schieten. Hans dacht niet lang na. Hij deed het raam open, en……. Hij sprong in hun auto. De dieven stonden paf. De handlanger stond klaar om te schieten, maar Hans pakte het pistool af, en zei: zo geef die maar hier. Hij dacht er geen moment aan om te schieten. Nee, zo was hij niet. Hij gaf een flinke ruk aan het stuur, en ze botsten tegen een lantarenpaal aan. Hans greep de contact sleutels uit het stuur, en stapte uit. De dieven waren erg geschrokken. Hans deed snel alle deuren op slot. Hij pakte zijn mobieltje en belde de politie.

Hoofdstuk 5
Bewusteloos!

Even later kwam de politie aanrijden met loeiende sirenes. Het waren een vrouwelijke, en een manlijke agent. De vrouwelijke agent stapte op hem af, keek hem diep in zijn ogen, en zei: dom. Heel dom! Maar toch goed gehandeld! Hans reed met de politie mee naar huis. Ondertussen boden de agenten een rode wijn aan. Hans weigerde niet. Ook al had hij dat beter wel kunnen doen. Magda en Johan kwamen aanrennen en omhelsden hem. Hans was nog steeds lijkwit. Pap? Vroeg Johan. Zijn vader viel achterover. Hij is flauw gevallen! Zei Magda. De agenten lachten gruwelijk. Weten jullie hier meer van? Vroeg Magda op een boze stem. De agenten stonden een beetje te fluiten. Nee. Zeiden ze op een hele overtreffende toon. Oh, ik dacht toch echt dat jullie in de auto iets hadden gedaan.

Hoofdstuk 6
De geschiedenis van de agent!

Magda had vroeger aan judo gedaan, ze haalde de zwarte band. Ze pakte de manlijke agent in een houtgreep. Wat heb je met Hans gedaan? Vroeg ze op dreigende toon. Johan had achter zich een groot touw. Hij bond het om de manlijke agent. De vrouwelijke agent was er ondertussen stilletjes tussenuit geknepen. Wat heb je met mijn man gedaan! Op kalme toon zei hij: ik ben geen echte agent, maar een oud collega van Hans. Ik werkte net als hij ook bij de uitgeverij. Hij en ik waren altijd goed vrienden alleen ooit kwam daar verandering in. Hij kwam ’s ochtends vroeg naar de uitgeverij. Hij was er om precies te zijn 6:45. Ja dat klopt onderbrak Magda hem. Dat kan ik me nog goed herinneren. Laat hem nou uitpraten, zei Johan. Ok ok. Nou hij was er dus, maar de Baas nog niet. De deur stond niet op slot. En het alarmsysteem was uitgeschakeld. Hij was het niet, dus ik was het. Maar ik was er niet! Ik brak er ’s ochtends in.

Hoofdstuk 7
laten ze hem los, of niet! ?

Hans ging naar de eigenaar van onze uitgeverij. Hij meldde dat er was ingebroken. Ze wisten gelijk dat ik het was, want alleen ik Hans en de baas hadden een sleutel, en weten de code van het alarm systeem. Ze belden de politie en ik werd opgepakt, veroordeeld tot 4 jaar celstraf. Ik had een strafblad. Ik was na 4 jaar eindelijk vrij gelaten, maar eerst moest ik nog iets afhandelen. Ik kraakte de computer en haalde mijn strafblad weg, en ik nam het mee uit de kast, zodat niemand, maar dan ook niemand meer wist dat ik een strafblad had. En zo kon ik ongemerkt bij de politie komen werken. Die criminelen waren allemaal opgezet spel. Johan onderbrak hem lachend: maar nu is er iets mis gegaan in je plan. Inderdaad, zei de man. Laten jullie me nu weer vrij? Vroeg hij treurig. Hmm. Alleen als je deze vraag beantwoord zei Johan. Okee, zei de dief. Hoe komt het dat pa bewusteloos is geworden? als het goed is, hebben ze hem rode wijn gegeven waar slaapgas inzat. Kom op, maak dat touw los. Echt niet! Zei Johan. Ik ben dan wel 9, maar slim genoeg om te snappen dat ik niet het touw los moet maken. Toch? Mam. Ja, inderdaad Johan. Bel jij de politie? En wat als de vrouw komt? Vroeg zijn moeder. Kan niet, die is gevlucht. Zei Johan.

Hoofdstuk 8
Hans in levensgevaar!?
Even later kwam de politie aanrijden. Mooi werk geleverd jongens, zei de agent die erin zat. Jansen, wij gaan samen even een praatje maken met de commissaris. Hij duwde de nep agent de auto in (geboeid natuurlijk). Oh nee! We zijn pa vergeten, riep Johan naar zijn moeder. Ze renden op Hans af. Hans? Hansepanske? Vroeg Magda. Ze knielde zich bij hem neer, en begon te huilen. Bel een ambulance! Riep zijn moeder. Het lijkt me het slimst als we eerst even een dokter bellen. Mam. Nee! Een ambulance. Johan liep naar binnen, en nam de draadloze telefoon mee naar buiten. Bel een ambulance! Schreeuwde Magda nog meer in tranen. Mam! Nu stil, anders bel ik het ziekenhuis inderdaad, maar dan voor jou. Dat bleek te werken, want Magda deed gelijk wat stiller. Johan drukte de toetsen 1 3 5 7 9 in. Hallo, met dokter Pietersen. Klonk het aan de andere kant van de lijn. Ja, zei Johan. Met Johan. Zou u even langs kunnen komen? het is een spoedgeval. Ok. Wat is je adres? Vroeg de dokter. Johan gaf zijn adres. Even later kwam er een rood bestelbusje aanrijden. Ben jij de jongen die mij belde? Vroeg de man die er uit kwam. Jazeker, en Johan begon heel het verhaal te vertellen. De dokter voelde zijn hartslag. Hij is in levensgevaar!


Hoofdstuk 9
Koel blijven!

Wat? Vroeg Magda. Ik zei toch dat je het ziekenhuis moest bellen! Ik stel voor dat we hem optillen, en binnen op tafel leggen. Zei dokter Pietersen. En dat deden ze. De dokter nam veel apparatuur mee uit zijn bestelbusje. Hij heeft sowieso een lichte hersenschudding. Dat staat wel vast. Maar daar van val je toch niet flauw? Vroeg Magda, die ondertussen weer een beetje bekomen was. Nou, zei de dokter. Zoals ik al zei, hij is in levensgevaar, en misschien komt hij wel niet meer bij. Magda begon weer te huilen. Maar nu begon ook Hans te huilen. Het is natuurlijk niet zeker. He! Kijk daar op zijn been. Zei Johan. Die wond die zat er nog niet toen pap weg reed. De wond leek wel met opzet gesneden. Oh oh! Die snee is zo groot vanaf zijn schoen tot zijn knie, en zo breed als 4 centimeter. Dit moet gehecht worden, en snel! Als dit niet binnen 10 minuten gebeurt, dan, dan… de dokter was sprakeloos.

Hoofdstuk 10
Hulp uit een onverwachte hoek!

Begin dan! Riep Johan panisch. Het is 23:45 dan moet het om 23:55 klaar zijn. De dokter begon. Ondertussen was het 23:52. Gaat pap het halen dokter? Vroeg Johan. Het spijt, jongen. Maar hij gaat het niet meer halen. Er werd aangebeld. De vrouwelijke agent stond voor de deur. Jij hier! Zei Magda. Ik kom helpen met hechten. Ik weet wat er is gebeurd. Ik heb jansen tegen willen houden alleen wilde hij niet luisteren. Ik heb 3 eerste hulp diploma’s. genoeg om te kunnen hechten. Nou kom dan maar mee, zei Magda. De dokter zei dat ze bij de schoen mocht beginnen. Uiteindelijk werd het 23:54. We zijn bijna klaar, riep de dokter blij. Nog een minuut, zei Johan erg koelbloedig. Magda stond op springen. Nog 30 seconden zei ze. 15. 5. 4. 3. 2. 1. Nee! Riep Magda. Ja! riep Hans slap. Ik ben wakker. Hij probeerde op te slaan om de nep agent te slaan, alleen was hij net iets te slap. Jij ben hier de oorzaak van, zei Hans slap. Ja, Hans. Het spijt me enorm. Pa! Hans! Riepen Magda en Johan. Hoe heet je eigen, agente? Julia. Jij? Johan. Julia, jansen zei dat er slaapgas in de wijn zat die jullie hem gaven, is dat zo. Ja Johan. Zei Julia. Daarna heeft jansen hem in zijn been gesneden. Ik ga vluchten. Zei Julia. Anders beland ik in de gevangenis. Doe dat! Riep Hans zwakjes. Julia liep naar de deur, stapte in haar auto, en reed weg. Jij moet in bed gaan liggen, meneer. Zei de dokter. Ze droegen hem met zijn allen naar zijn bed. Geef dokter 20 euro, zei Hans zacht. Dat is echt niet nodig hoor. Zei de dokter. Jawel, je hebt m’n leven gered. Magda duwde de dokter 20 euro in zijn handen. Hier! De dokter schudde hen de hand. En doe rustig aan hè Hans. Ja dokter.



Hoofdstuk 11
Ongeluk!

1 week later ging het weer helemaal beter met Hans. Hij kon weer lopen, en zijn gezicht had weer kleur. Johan, was zoals gewoonlijk ’s ochtends om 6 uur, zijn krantenwijkje aan het doen. ’s even kijken. Langelindelaan 538. Ah! Dat is daar.hij stak de krant in de bus. Hij deed zijn mp4 speler in zijn oren. Er kwam een blauwe auto aanrijden, met zo’n 60 km per uur. Je mocht maar 50, maar ja. Johan stak zonder te kijken over. De auto kwam dichterbij, en zag toen Johan. Met piepende remmen stopte hij. Met een enorme smak, werd Johan door de lucht gegooid. Dat had de automobilist gezien. Alleen het gekke was, dat hij weer met beide benen op de grond kwam. Hij was erg geschrokken. Gaat het? Vroeg de automobilist. Wa? Wa? Wa? Wat was dat? Ik ben tegen je aangereden, geloof ik. waarom? Vroeg Johan op kinderachtige toon. Per ongeluk. Moet ik je naar huis brengen? Vroeg hij. Zou jij wel willen hé! Zei Johan boos. En me dan kidnappen zeker? Nee, nee! Daar trap ik niet in gozer. Johan begon keihard te gillen. Johan had zich bijna geen pijn gedaan, op een paar blauwe plekken na dan.


Aantal keer bekeken: 4815
Waardering: 6.91 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online