Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

mijn eerste schooldag.

U leest om dit moment het verhaal mijn eerste schooldag gepost door _lovegame. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: _lovegame
Gepost op: 2009-12-27

Verhaal:

mijn eerste schooldag
Voor de eerste keer mag ik naar de grote school, Lisa vind het heel spannend. Mama maakt Lisa al heel vroeg wakker, want ze moet nog in bad. Lisa zegt tegen mama dat ze buikpijn heeft. Lisa hoeft zich geen zorgen te maken zegt mama, Dat komt door de zenuwen. Lisa weet niet wat zenuwen zijn, en vraagt aan mama; wat zijn zenuwen? Mama verteld dat als je zenuwen hebt, dat je iets heel spannend vind en daar krijg je dan buikpijn van. Mama doet Lisa in bad, en droogt haar daarna af. Samen met mama gaat ze haar kleren aan doen. Eerst haar onderbroek, dan haar hemdje. Dan doet ze haar sokken aan, en daarna haar trui en kleren. Mama vraagt; zijn we iets vergeten? Lisa kijkt in de spiegel; ja! Ik heb mijn schoenen nog niet aan. Mama lacht en pakt de schoenen van Lisa.

Samen met mama loopt Lisa naar onder en gaat aan de ontbijttafel zitten. Mama vraagt wat Lisa op haar boterham wil. Lisa kijkt op de tafel, er staat: hagelslag, jam, kaas, vlees en pasta. Ze kiest de kaas uit en mama smeert Lisa haar boterham. Mama zegt dat ze moet opschieten want ze moeten zo naar school toe. Lisa eet snel haar boterham op, en loopt alvast naar de kapstok waar mama staat te wachten met haar jas. Ze trekt haar jas aan, en mama doet een sjaal om. Zo zegt mama, nu kunnen we gaan. ze gaat bij mama achter op de fiets zitten en mama rijd weg. Onderweg zit Lisa heel veel: ze ziet schapen in een wei, en heel veel auto’s. bij het stoplicht moeten ze wachten, een man met een hond steekt over. Lisa is bijna bij school, ze krijgt kriebels in haar buik.

Mama zet op school de fiets in het fietsenrek, want daar moet je fiets staan. Samen lopen ze naar binnen, mama weet al waar ze moeten zijn. Voor het lokaal waar Lisa moet zijn, staat een mevrouw te wachten. Ze geeft mama een hand en zegt dat ze Kim heet. Lisa krijgt een hand, Lisa verteld hoe ze heet. De mevrouw zegt: hallo Lisa, dit word je eerste schooldag hé! De vrouw neemt Lisa mee naar de klas en daar mag ze op een stoel gaan zitten in de kring. Er zijn nog veel meer kinderen, grotere en kleinere.

Als iedereen er is, mogen alle kinderen om de beurt vertellen wat ze in het weekend hebben gedaan. Lisa verteld dat ze samen met opa en oma naar de boerderij is geweest en dat ze daar varkens en cavia’s heeft gezien. Nadat iedereen wat heeft verteld gaan ze kleuren en plakken. Dat vind Lisa heel erg leuk, ze gaat een tekening voor mama maken.

Voordat Lisa het weet, is de dag alweer voorbij! Mama komt Lisa ophalen, en ze rijden dan samen naar huis. Lisa verteld thuis aan mama en papa wat ze allemaal heeft gedaan: ik heb geplakt en geknipt, kijk maar!! Lisa geeft de tekening aan mama: voor jou!! mama vind de tekening heel erg mooi. Lisa zegt: school is heel erg leuk, morgen wil ik weer!


Aantal keer bekeken: 6576
Waardering: 3.37 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 24 bezoekers online